Acasă > G-search, Thoughts > Google search – episodul 2 “cum sa te sinucizi”

Google search – episodul 2 “cum sa te sinucizi”

Inca una dintre acele “google search”-uri care a adus un user pe blogul meu doar ca sa fie dezamagit de rezultat.

Nu stiu la ce se astepta acel “G-searcher” (imi e greu sa scriu google… searcher) dar oricum e o intrebare interesanta.

O sa ma hazardez sa imi spun parerea despre G-searcher:

  1. om depresiv care incearca sa treaca peste o etapa grea din viata lui, care pare fara de sfarsit.
  2. cineva care incearca sa se documenteze pe tema “suicidului”
  3. teribilist trist

Oricare dintre variante nu cred ca vrea sa se sinucida cu adevarat. Faptul ca mai are timp sa caute o metoda indica ori ca e un om care vrea sa se sinucida intr-o maniera originala (de obicei e un om suferind de o boala psihica) ori un om care vede in sinucidere doar un fapt non-mortal care ii va face pe cei din jur sa ii intinda o mana de ajutor.

Raspunsul la intrebare:

Ai de ales sute de metode… pe multe le cunosti… nu mai trebuie sa-ti dau si eu idei. Dar inainte de a face pasul gandeste-te ca se poate sa fie ultima ta fapta de pe pamant, gestul care va modifica complet imaginea ta in fata celorlalti! Gandeste-te ca e un act final! Gandeste-te ca poate nu esti intr-o situatie fara scapare! Gandeste-te ca poate trebuie doar sa te uiti in jur, poate totul pare daramat in jurul tau, dar uita-te mai incolo, poate gasesti o pajiste plina de flori… Gandeste-te la ce motive ai sa mori si apoi gandeste-te la solutiile care te-ar putea salva din ghearele suferintei! Nu face un pas decisiv cand gandire iti e in ceata!

Daca faci pasul cand esti in valea durerii vei fi vazut ca un las care nu vrea sa incerce s treaca peste. Daca te sinucizi cand este pe culmile vietii atunci esti un “bolnav psihic”. Gandeste-te ca poate cei pe care ii lasi in urma vor sa te aiba in memoria lor altfel. Gandeste-te pe cine lasi in urma si cat o sa sufere si ei… Suferinta e se simte cel mai puternic in momentul cand apare, tu ai trecut peste acest moment, gandeste-te daca ramane cineva in urma care nu merita sa traiasca acest moment sau daca ramane cineva care nu ii va face fata.

Gandeste-te daca vrei sa te sinucizi cu adevarat. Si daca crezi ca da, incearca sa-ti faci cat mai fericite ultimele clipe, poate gasesti un motiv care sa te tina in viata. Cei mai multi gasesc. Daca nu gasesti asa, fa-ti o lista cu ce iti place in viata si gandeste-te ca o sa renunti la ele, intreaba-te daca merita!

Nu sunt impotriva sinuciderii, am fost si eu la un pas de ea, dar mi-am dat seama ca o vedeam doar ca o scapre rapida. O rezovare care m-ar fi privat si de acele lucruri care ma bucurau in viata. Nu poti sa vrei cu adevarat sa te sinucizi decat atunci cand poti spune, dupa o gandire cu adevarat clara si indelungata, nu o secunda la disperare cand iti pare totul clar si negru, ca nu mai ai nici un motiv sa traiesti. Cum sa poti sa renunti la un lucru care iti place doar ca sa scapi de suferinta. Te-ai obisnuit cu suferinta. Poti sa o induri. Si pe asta si pe cele care vor urma. Daca nu ai fi putut sa induri suferinta acum ai fi fost mort deja. Daca ai fi trecut limita suportarii nu ar fi fost nevoie sa te sinucizi, corpul tau ar fi renuntat la lupta fara sa te intrebe.

De ce sa mori in valea disperarii cand, dincolo de ea, se afla multele fericirii?? Cum poti sa sti ca te indrepti spre muntele fericirii si nu spre o alta vale mai adanca??? Nu ai de unde sa sti… poate te afli intr-o vale cu coborasuri si urcusuri dar, oricum, dupa ce treci de ea o sa gasesti muntele fericirii. Iti trebuie doar curaj si voita sa mergi mai departe…. “Fortes fortuna juvat” (“luck favors the bold”, “norocul ii e favorabil celui curajos/puternic”)…

  1. DuDă Ver.DE
    august 30, 2008 la 1:37 am | #1

    nu ştiu ce fel de persoană e cel care a postat articolul … dar pot să zic că mă bucur pentru oricine caută metode de sinucidere pe gugăl, că link.ul care m.a condus aici e primul pe pagină …
    nu pot să mint. şi eu căutam metode de sinucidere. nu pot să mint nici că nu vroiam, de fapt, să mă sinucid. dar vă pot spune că am râs cu lacrimi la postările de după articol. bestial :-))
    mi.aţi schimbat gândirea. şi … nu pot decât să vă mulţumesc ! mai ales persoanei care a făcut articolul, are mare dreptate ;-) >:D<

  2. mimi
    septembrie 3, 2008 la 4:30 am | #2

    am sh eu o intrebare…umm… am cit aku ceva timp p google un blog (park :D) despre automutilare. pers respectiva spunea k oamenii care aleg aceasta metoda sunt cei inteligenti(in ciuda a ceea ce pot spune altii) caci pers inteligente au mai multe griji in viata de zi cu zi si se lasa macinate de probleme fata de cele…umm…mediocre(if i may say so..) deci ma poate lamuri cineva de ce o pers alege automutilarea sub orice forma? sh daca ati putea alcatui un fel de tipar..nuj..caracterizare ceva:)) poate fi automutilarea o scapare de la sinucidere de aleg oamenii sa se cicatrizeze in lok sa sangereze? faptul k iti faci rau e *stress relief*? recunosc k sunt una din aceste pers care recurg la automutilare sh as vrea sa shtu de ce…bine, imi sh place durerea(d-asta imi dau pierce peste pierce :D), da pana de curand nu imi faceam asta. ms

  3. septembrie 4, 2008 la 12:25 pm | #3

    @mimi:
    OK…
    Un om care spune ca automutilarea e pentru oameni inteligenti e un om foarte… idiot. (Sorry pentru limbaj). Automutilarea in formele medii-grave este un simptom al unor patologii psihice grave si foarte grave.

    Oamenii inteligenti gasesc rezolvari la probleme nu se automutileaza.

    Automutilarea nu e un mijloc de a scapa de sinucidere ci doar un pas premergator. Daca esti capabil sa te tai sa scapi de stresul cotidian, cand o sa ai un stres mai mare nu o sa incerci sa-ti tai definitiv venele?

    Consideri ca drogurile sunt o cale de “stress relief”?? Cand te automutilezi corpul tau raspunde la durere eliberand endorfine ceea ce iti da senzatia aia de placere. Endorfinele sunt, insa, si acei factori de care se leaga efectul drogurilor. Pe termen lung automutilarea asta o sa creasca rezistenta organismului la endorfine si o sa iti trebuiasca o cantitate din ce in ce mai mare de endorfine pentru un efect de placere minim. Tot ceea ce iti produce placere in viata (de la a manca o mancare buna, ciocolata, sex…) se bazeaza pe acelasi raspuns cu endorfinele asa ca aceasta crestere a rezistentei prin automutilare o sa iti rapeasca aceste bucurii care fac viata mai frumoasa.

    Apoi urmeaza cicatricile… Niciodata nu vei sti ce iti rezerva viata. Meseriile cele mai platite cer oameni stabili psihic fiindca sunt stresante, meseriile care cer “prezenta fizica” au nevoie de un om stabil psihic si fara cicatrici vizibile. 90% din interviurile pentru slujbele de pe piata nu vor accepta pe cineva cu urme vizibile de automutilare. Asa ca inainte sa te automutilezi gandeste-te daca merita sa iti interzici un viitor luminos. Merita sa te duci la interviuri si sa stai stresata ca o sa iti vada urmele de automutilare?

    Automutilarea e o prostie, daca vreti sa scapati de stres gasitiva un hobby, sunt multe alte cai de a elibera endorfina si de a simti placere care nu va lasa urme/dependente care o sa va distruga viitorul: muzica buna, filme bune, mancare buna, o inghetata, ciocolata, sex (cu varianta single-player ;) daca nu se poate multiplayer (neaparat protejat) ).

    mimi, sfatul meu e sa incerci sa mergi la un psiholog, te va ajuta sa scapi de dependenta asta si nici nu costa prea mult (vreo 30 RON sedinta). Stiu ca, in Romania, a merge la psiholog este considerat ca fiind pentru nebuni, dar nu te lua dupa toti idiotii, si fa ce e mai bine pentru tine. Daca vrei sa nu afle nimeni poti sa te duci in alt cartier (sau oras daca esti dintr-un oras mic). Scuze pentru prieteni, daca sunt prieteni care tin la tine, nu ar trebuii sa ai nevoie, iar pentru restu e de ajuns sa gasesti o scuza buna si gata.

  4. halo
    septembrie 22, 2008 la 7:33 pm | #4

    frate daca omu e la capatul puterilor si in fiecare zi se intampla aceles porcarii c vrei sa faca ala daca o ia razna ca cedeaza psihic intrun fel l dau dreptate

  5. Cosmin
    august 26, 2009 la 2:32 am | #5

    Am ajuns aici cautand metode de sinucidere usoara intrebandul pe gogu
    Postez aici pt cei care ajung sa caute la fel k mine
    Din momentul in care ai dat search pe google cum sa te sinuzici din start a disparut dorinta de a te sinucide deci creerul tau inca functioneaza normal.(pt k stiai k k sa gasesti posturi cu anti sinucidere)

    Datorita problemelor mele am ajuns sa cred k creiurul meu nu mai functioneaza in parametri normali si k o sa ma pot sinucide
    Deci nu cred k e posibil sa inebunesti datorita greutatilor ci doar sa crezi asta
    Chiar daca eul este la pamant ramne autoconservarea si gasesti mereu ceva.
    Secretul este refugiul,indiferent cat de greu este mereu trebuie sa gasesti ceva in care sa te refugiezi
    Eu asea am facut pt k am mai avut 1 data intentia sa ma sinucid vroiam sa ma arunc pe geam eram pe geam fara sa ma tin de ceva gata sa cad porma la radio am auzit ceva cu dumnezeu si a aparut repede autoconservarea in minte mia sarit deja ideea k nu am cazut de pe geam fara sa ma tin datorita puteri divine (eram mic)
    A disparut si ideea asta iar am inceput sa o iau razna(sunt athew acum)
    Nam incercat sa ma sinucid dar am gasit repede ceva care sa ma ajute sa trec peste si anume iubirea (true love nu doar asea)
    Doar sa am gandesc la ea (in secret)
    Acum cand am gasito a luat o intorsatura foarte urata si a disparut si ideea asta
    Acum nu stiu in ce sa ma mai refugiez dar sunt sigur k o sa gasesc ceva
    Intodeauna am incercat sa inteleg cum functioneaza creierul meu(voi nu?)
    La anul o sa intru la psihologie sa pot ajuta si alti oameni care au fost in situatia mea

    Cei care ati intrat pe siteul asta cautand metode de sinucidere nu va sinucideti mai bine cautati un articol despre FREUD pe urma o sa va ghideze wiki(oricum muriti 30 de minute nu va tin pe loc)

    Nb!

  6. alexutza
    decembrie 2, 2009 la 12:33 pm | #6

    eu zic sa stati in banca voastra,daca stiti sigur k dumnezeu nu exista omorativa daca aveti un dubiu stati in banca voastra k o sa fie mult mai rau daca va luati viata,k undeva o sa va ducety

  7. ghici
    ianuarie 8, 2010 la 12:08 am | #7

    e cea mai rapida iesire si scapare.de toti si de toate neplacerile din jurul tau.
    sa fie iubiti si sa traisca in pace toti cei care au incercat sa ne fie aproape si nu ai reusit intr-adevar sa fie

    asta e
    ghinion in viatza asta,sper ca uni sa fie mai fericiti si sa aiba mai mult noroc decat mine
    adio elena.narcis si restul
    ce frumoasa a fost viatza,sper ca in urmatoarea sa am mai multa luciditate si cunostintza decat in asta,lol

  8. martie 4, 2010 la 6:26 am | #8

    @y: Ai dreptate, viate e urata, nedreapta, si multe din actiuni pe care le facem, par in van. Totusi, sinuciderea nu e o solutie. Tot ceea ce gandesti acum e datorita depresiei. Asteapta sa ai minte clara, si o sa vezi ca meriti inca o sansa. Tipa de care vorbesti, si o sa imi dai dreptate daca o sa privesti situatia la rece, nu merita sa faci asa ceva pentru ea.

    Esti o fire mai sensibila, incearca sa iti intaresti caracterul. Incearca sa inveti din experienta si o sa vezi ca o sa ajungi sa gasesti fericirea pe care o cauti. gandeste-te ca fiecare esec, te pregateste pentru victorie. Daca nu a fost cu tipa asta, poate data viitoare o sa intalnesti o fata, tocmai datorita unor circumstante produse de aceasta relatie.

    Cele mai mari esecuri pe care le-am avut in viata, esecuri care m-au adus si pe mine la un pas de sinucidere, au aliniat un intreg set de variabile, care m-a adus intr-un punct la care nici macar nu visam. Daca totul era cum vroiam eu, acum nu eram nici macar pe un sfert la fel de fericit.

    Ia-ti niste timp liber, pleaca intr-o mica excursie, limpezeste-ti mintea, si apoi gandeste situatia la rece. Daca nici atunci nu consideri ca viata merita traita, o sa iti spun eu ce cautai cand ai ajuns pe acest post. Singura conditie e sa imi dovedesti ca chiar ai luat aceasta decizie la rece.

  9. daniela
    iulie 23, 2010 la 12:11 am | #9

    e dureros sa sti ca persoana la cere ti cel mai mult te-a tradat.de aceea am decis si eu sa ma sinucid luand o supradoza de vidan.l-am amestecat cu 2 pastile de ketonal si 2 de nos-pa.Noaptea m-am pus in pat cu gandul ca Dumnezeu ma va duce la el,dar dimineata m-am trezit k niste greturi groaznice.si acum dupa 24 de ore ma simt rau.Eu am tras concluzia ca Dumnezeu nu vrea ca eu sa parasesc aceasta lume si acum ii multumesc intr-un fel ca nu m-a luat la el.M-am resemnat acum si ma gandesc ca atunci cand va dori Dansul sa plec de pe lume,voi pleca si fara sa incerc sa imi iau viata.

  10. natalia
    august 16, 2010 la 1:08 am | #10

    METODA MEA DE SINUCIREDE A FOST:DE A MA INTOXICA CU 30 DIMIDROALE+1 CETANOV… EFECTUL: IN LOK SA ADORM SI SA NU MA MAI TREZESC,AM PRIMIT CEVA CONTRARIU…STIND CULCATA CU CAPUL PE PERNA,IMI PAREA CA CAD JOS PRIN PAT…CU TOATE CA NU AVEA UNDE CADEA,ERA UN INCEPUT DE HALUCINATII… DA INCEPI A AVEA HALUCINATII TERIBILE…IN TIMPUL CARORA INCERCI SA TE LUPTI CU TINE INSUTI.IN ACELASI TIMP INTELEGI CA AI FACUT O PROSTIE SI REGRETI DAR IN ACELASI TIMP INCEPI A DELIVRA.CIND MAMA A CHEMAT SALVARIA IMI ERA RUSINE SA ZIC CITE PASTILE AM BAUT,ADICA JUDECAM INKA UN PIK,IMI ERA RUSINE SA PRIVESC PE CINEVA IN OKI,DAR IN ACELASI TIMP IMI PRIVEAM BURICU SI IMI PAREA CA IESE SPUMA DIN EL SI ZICEAM: ”IA UITE MAMA,IESE SPUMA…!” DELIVRAM… TOTI MA PRIVEAU SI NU ZICEAU NIMIC,NU AVEAU DREPTUL,ERAU CONSTIENTI CA AVEAM HALUCINATII… IN MASINA DE SALVARIE ALTA HALUCINATIE: IMI PAREA CA LINGA MINE ERA O PISICA NEAGRA SI AM INCEPUT SA O NETEZESC..CIND MAMA MA INTREBAT CE FAC,DOAR ATUNCI IAR MIAM DAT SEAMA CA NU E NICI O PISICA SI CA E CREERUL MEU CE DELIVREAZA.INCERCAM SA MA MENTIN IN FIRE,INSA…ERA DIN CE IN CE MAI GREU. AM STAT IN SALA DE REANIMARE 2 ZILE CU PICURATORI,MIAU CURATIT SINGELE DOUA ZILE.DOUA ZILE IN CARE AVEAM PUPILELE OCHILOR MARITE CRED CA DE 4 ORI DE NORMA,INCIT NU REUSEAM SA MI VAD CLAR DEGETELE DE LA MINA TININDULE LA 5 CM DE OKI… SEZATII TERIBILE,ERAM ABSOLUT DEPARTE DE REALITATE.DUPA ACEASTA EXPERIENTA AM INCEPUT A VEDEA TOT DOAR IN NEGRU SI ALB,AM DEVENI MAI INDIFERENTA DAR SI FARA ENTUZIASM.NU MAI CRED IN NIMENI SI IN NIMIK,ODATA CE MAM DEZAMAGIT SINGURA PE MINE,NU MAI AM INCREDERE IN PROPRIA PERSOANA,CUM POT AVA INCREDERE IN ALTCINEVA??…DE ATUNCI AU TRECUT DEJA 5 ANI SI EU INCA MAI AM GINDURI NEGRE ODOTA CE IMI APARE VREO GREUTATE IN CALE,DOAR CA MIE FRICA SA MAI FAC ODATA ACEST PAS… SI E ADEVARA CA TRE SA AI MARE CURAJ SA FACI ASA CEVA… UN SFAT DOAR POT DA CELOR CE VOR SA O FACA: SA NU VA PARA CA E ASA USOR SA MORI INCERCIN SA TE SINUCIZI,ANUME ACELE SECUNDE IN CARE ITI VEZI TOATA VIATA INAINTE OKILOR SI RUGA CATRE DUMNEZEU SA TE IERTE,SUNT CELE MAI CHINUITOARE CLIPE DIN VIATA TA!!SI DACA NU ITI E NIMENI ALATURI SIGUR CA NU VEI SUPRAVETUI,ASA CA NU CREDE CA ASA POTI FACE LUMEA DIN JUR SA FIE ALATURI,FACI MAI RAU,TOTI DEACUM INKOLO ITI VOR FI ALATURI ,DAR DOAR DIN MILA,SI NU UITA CA MEREU VOR AVEA UN GIND URIT DESPRE TINE:CA ESTI BOLNAV PSIHIC.DA !EU AM SUPRAVETIUT,KIAR SI AM FACUT SI FACULTATEA DE PSIHOLOGIE DUPA ACEASTA EXPERIENTA ORIBILA,SI DE UN LUKRU MIAM DAT SEAMA CA PEDEAPSA PE CARE DUMNEZEU MIA DATO E SA AM O INTUITIE PROFUNDA SI SA VAD LUKRURILE CLAR CHIAR DACA ALTII NU LE VAD,SI ACEASTA PEDEAPSA E MAI CUMPLITA DECIT ORCEALTA PEDEAPSA..DAR NU AM INKOTRO …TRE SAMI DUC CRUCEA PE CARE SINGURA AM CAUTATO.

  11. natalia
    august 16, 2010 la 1:10 am | #11

    p.s. nu as mai repeta niciodata in VIATA aceasta varianta,dar nici oarecare alta pu ca toate sint cumplite si pline de regret!!!!

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 36 other followers

