Prima pagină > Others > Ziua cand am plecat la razboi

Ziua cand am plecat la razboi

Sunetul alarmei mi sa parut intotdeauna insuportabil dar in dimineata aceasta mi sa parut si mai enervant. Mi-au trebuit cateva secunde sa-mi dau seama de ce il pusesem sa ma trezeasca. Mi-au trebuit cateva secunde sa-mi dau seama ce era acel miros dulceag ce se simtea in tota camera, in perna mea, in hainele mele, in aerul pe care il respiram, in sufletul meu. Era mirosul dulce al nerabdarii…

Dusul de dimineata nu a mai fost asa revigorant ca in alte dati. Acum nu mai avea nici un rost. Oricum nu conta. Peste cateva ore ori as fi fost mort ori mirosul victoriei mi-ar fi parfumat hainele.

Mancarea aburinda de pe masa arata  asa de bine dar nu as mai fi putut sa o mananc cand la sfarsitul zilei ma astepta ambrozia victoriei.

Hainele ma asteptau aranjate cu grija pe scaunul de langa pat. Le alesesem cu grija. Daca muream trebuia sa mor imbracat elegant. Daca invingeam trebuia sa port haine care sa-mi permita sa ma catar pe pedestralul invingatorilor.

Niciodata nu m-am mai imbract mai cu grija decat in dimineata aceasta. Nici macar cand m-am dus la prima intalnire. Nici macar cand m-am dus la prima intalnire cu ea.

Armele erau deja aranjate. Toate cartile cu care au vrut sa ma amgeasca, toate pietrele cu care au aruncat in visele si ideile mele, toate betele cu care m-au impus in coaste cand am vrut sa imi aleg singur drumul. Toate erau puse bine in ranita mea de soldat. Mai aveam timp pentru o tigara dar nu mai avea rost. Imi fumasem de mult ultima tigara. Asa ca am folosit timpul pentru a-mi imagina propriul testament. Nu aveam decat niste idei care, oricum, ar fi incoltit si in mintea generatiilor viitoare.

Si uite-ma acum. Plec la razboi. O ultima privire spre casa. Poate e ultima data cand o vad. Poate diseara o sa fie cuibul leului castigator.

Stiam drumul la perfectie. Dar nu conta. Oricum era de ajuns sa iesi in strada si sa te contopesti in sirul celor care mergeau la razboi. Din spate cineva spune „Ei au arme noi avem doar idei. Ei au tancuri noi avem doar idealuri.” Dar nimeni nu-l asculta. Nimeni nu-l aude. Victoria inseamna libertate. Infrangerea inseamna sinucidere.

Ce lupta scurta! Abia am reusit sa arunc in ei cu cartile cu care au incercat sa ne adoarma. Abia am reusit sa arunc cateva pietre din cele cu care ei au aruncat in visele mele. Si totul sa terminat. Ce de morti! Nu mai vedeam pe nimeni viu. Pe jos numai cadavre. Numai tineri. Toti erau morti dar pareau atat de veseli si multumiti. Pe unii in cunosteam de o viata dar cu greu ii recunosteam din cauza fericirii de pe chipul lor. Uite acolo un cadavru care parca rade. Oare unde l-am mai vazut? Cred ca intr-un tablou… Ba nu. Era o oglinda… Sunt eu… Sunt mort. Stiam ca pot muri dar nu credeam ca e posibil. Incerc sa plang dar nu pot. Pentru prima data sunt liber. Pentru prima data am castigat noi. Pentru prima data cineva si-a castigat libertatea. De acume i sunt niste criminali. De acum noi suntem niste martiri. Noi nu am murit. Uite cum se inalta padurea de statui. Cate o statuie pentru fiecare dintre noi. Uite cum statuile lor incep sa se darame. Ei au murit noi vom traii vesnic. Pastrativa lactimile pentru morti noi suntem nemuritori.

      In memoria:                           
Tuturor generatiilor pentru      
care fiecare zi a fost un razboi.
Pentru cei care inca cred…       

Categorii:Others
  1. Septembrie 10, 2007 la 8:53 am

    Inca suntem in razboi din pacate.

  2. Septembrie 10, 2007 la 10:41 am

    adevarat din pacate… si nici macar nu se zareste vreo frantura de „pace”…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

