Prima pagină > Realitatea, Thoughts > Metamorfoza… ghetii?

Metamorfoza… ghetii?

Am vazut de curand pe MTV o emisiune in care un tip incerca sa devina ca un alt tip sub indrumarea celui de-al doilea timp de 48 de ore. Ideea de esenta a emisiuni e geniala insa ca „aplicatibilitate” mi se pare o aberatie. Adica tipul X devine tipul Y in 48 de ore… „What the…?!?!?!?!?”

1) in 48 de ore tipul X nu poate fi nici macar tipul X dapai sa se mai si preschimbe in tipul Y.

2) ca sa transformi un tip iti trebe mai mult decat sa-l faci sa stea langa tipul Y.

In episodul pe care l-am vazut ceea ce era „predat” era spontaneitatea. Asta e ceea ce ma facut sa ma uit la emisiune. Niciodata nu am fost un tip spontan. Intotdeauna am facut anumite planuri (care normal ca picau in momentul cand trebuia sa le aplic) si am calculat riscurile (calcule relative. niciodata n-am fost bun la calcularea riscurilor. de asta nu sunt agent de asigurari). Am vrut de multe ori sa incerc sa devin spontat si iarasi am dat de „spontaneitate” planificata.  Asa ca am zis: „hai sa vedem daca alti sunt mai tari ca mine” si mi-am decalat planurile cu jumatate de ora. Dupa multe peripeti tipul X si-a dat seama ca tipul Y nu e decat un mare idiot si a preferat sa ramana asa cum e… (daca puneam pariu castigam…) 

Mi se pare cam puerila faza asta cu un om se poate schimba. Omul e ca ghiata. Odata format nu poti sa-l faci sa ia alta forma fara sa apelezi la un „ciocan” si sa-l spargi in bucati mici. „Ciocanul” in situatia omului e reprezentat de acele intamplari tragice sau super fericite care il fac sa vada viata din alte perspective si il „sparge” din forma sa, cel putin pentru un moment. Singurul moment in care un om se poate schimba „de la sine” e in cazul in care poarta o masca in fata cuiva si anumite evenimente il fac sa-si schimbe masca pentru acesta. Dar toate aceste „schimbari de personalitate” sunt doar derivatii mici ale unei personalitati bine reprezentate.

O alta problema a acestei emisiuni e ca tipul X nu il cunoaste foarte bine pe tipul Y. E normal. Sincer eu nu as schimba felul meu de al fi, viata mea cu nimeni dintre prieteni care ii cunosc foarte bine. Poate daca as lua de la fiecare cate o parte as construii persoana care as vrea sa fiu… dar…  „I am the one and only,/ Nobody I’d rather be, / I am the one and only, /You can’t take that away from me”

Categorii:Realitatea, Thoughts
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

