Prima pagină > Realitatea, Thoughts > Interviu cu dumnezeu

Interviu cu dumnezeu

Umbla intr-un timp pe mail un ppt  cu o poveste despre ce l-ai intreba pe dumnezeu daca ai putea sa-i pui o intrebare. Era acolo un raspuns foarte filozofic, raspunsul pe care l-ar da dumnezeu. M-am distrat mult pe seama lor. Mi se pare atat de naiv sa te gandesti ca ti s-ar raspunde in acet mod.

Totusi, m-am gandit, daca as putea sa-i pun o intrebare care ar fi aceasta. Dupa multe variante „de ciorna” am reusit sa sintetizez totul intr-o singura intrebare: „De ce sau cine ti-e frica de permiti unui om sa-ti puna o singura intrebare cand de fapt are atatea pe suflet?”. Oricine se poate eschiva de la o singura intrebare dar un numar infinit de intrebari il obliga sa raspunda sincer.  Celalte intrebari de pe ciorna mea mi s-au parut destul de simple ca sa poata raspunde la ele si un simplu preot. M-am inselat. Nici una dintre ele nu a capatat un raspuns adevarat. Toate s-au oprit la vesnica „crede si nu cerceta”. Totusi am observat ca acest raspuns e evitat de preoti, cel putin in prima faza. Intai se recurge la „Asa a fost voia domnului.” ‘Dar de ce?’ „Nu putem intelege voia lui. ‘Dar de ce?’. Am ajuns sa cred ca intrebare existentiala e „dar de ce?”. Faptele le stiu. Motivele imi sunt neclare. Si asa institutia care ar trebuii sa fie cea mai sincera, cea mai transparenta, cea care are toate raspunsurile se ascunde in spatele unor mistere fara raspuns.

„God is a concept by which we can measure our pain” – John Lennon: „God”

….

Categorii:Realitatea, Thoughts
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

