Prima pagină > Explicatii, File de jurnal > Nu sunt misogin (manifest)

Nu sunt misogin (manifest)

Dupa multele mele posturi in care am atacat problema „Femeie” tot mai multe prietene incep sa ma considere misogin. Desi majoritatea au partial dreptate (in unele cazuri ma simt obligat sa fiu misogin) restul chiar m-au suprins. Unele ma cunsoc de ani, stiu exact cine sunt. Si totusi…. Cel mai mult ma surprins parerea unei foste prietene (singura cu care am mai tinut legatura) cu care chiar am fost „gentleman” si care ma cunoaste poate mai bine decat ma cunosc eu. Oricum ca sa nu mai repet de zeci de ori aceiasi declaratie de pace in care declar sub juramant ca nu cunosc acest sentiment de ura pentru femeie.

De mic copil am fost genul romantic, visator. Genul de poet care ridica femeia pe un pedestal. Am facut multe victime in trecut cu purtarea mea de cavaler in fata domnitelor. Am dovezi pentru asta. Dupa mult timp insa am facut acele greseli omenesti pe care le fac toti tineri si normal ca feedback-ul a fost devastator. Ceea ce ma facut sa fiu cumva mai distant (sufli si in iaurt dupa ce te-ai fript…). Dar in rest am ramas acea fire romantica dintotdeauna. Ma uit la filme romantice (ok. nu plang. ultima data cand am plans la un film era fiindca o tipa lasase in fata trenului o chitara Gibson pentru care eu mi-as fi dat viata doar sa o ating). Oricum apreciez o carte sau o povestire de dragoste. Cand ma indragostesc incep sa idolatrizez acea femeie si o pun pe un pedestral inalt (am dovezi). In rest am respectat intotdeauna femeile. Nu am le-am jicnit niciodata in moduri care sa nu fie subtile(asta inseamna ca le-am dat prezumtia ca sunt inteligente). Tot ceea ce ma apropie de definitia misoginului e ca nu accept sa iau tot ce spun femeile si sa ma abtin sa comentez cand stiu ca am dreptate. Si inca un „defect” care ma face misogin e ca pot sa le vad punctele slabe si nu mie frica sa le spun in fata care le sunt slabiciunile.

Printre femei acum e la moda cititul lui Cioran. Care nu e considerat de ele misogin. Acum daca el nu e misogin… de ce pana mea ma fac pe mine misogin cand nici macar nu-i ajung la degetul mic.

PS: tuturor tipelor care mi-au declarat razboi… vreau pace sunt nevinovat. ma supun hotararii unui tribunal independent.

  1. Septembrie 15, 2007 la 9:03 pm

    Completare…
    Am uitat sa spun ca desi nu sunt misogin as avea dreptul…
    Marile mele suferinte au la baza cate o femei. Pana si depresia in care ma zbat are la baza tot o femeie…

  2. rox
    Septembrie 16, 2007 la 8:51 pm

    Cioran nu mai e la moda….a fost acum vreo citiva ani un fel de isterie, cum a fost si cu ala, cum il cheama, Coelho, toata lumea citea cioran…da’ daca intrebai pe cineva ce a citit se uita la tine ca-n crengi.N-a fost misogin in adevaratul sens al cuvintului; mai mult a fost un misoginism de fatada, ca sa impresioneze si sa-si mentina stilul. Dpmdv, scrierile lui cioran despre femeie sunt…slabute; deh, nu poti sa vorbesti despre un sentiment/fenomen pe care nu-l cunosti ca despre unul pe care l-ai experimentat.

    Despre marile suferinte si legatura dintre ele si femei….get over it. trebuie sa fie si unii nenorociti pe planeta

  3. Septembrie 16, 2007 la 9:42 pm

    Am scris un comentariu imens in care demonstram ca Cioran e misogin dar sa fim seriosi ce sanse sunt ca tu sa-mi dai vreodata dreptate? Asa ca l-am sters si in loc am preferat sa pun un singur citat: „femeia nu a intrat in istorie decat in masura in care a reusit sa il faca pe barbat sa se simta singur”.

    Si la faza „get over it”: femeile au o tendinta sadica sa ma raneasca… (persoanele in cauza se cunosc)

  4. Septembrie 16, 2007 la 9:59 pm

    Mda, Cioran e misogin „de fabricatie”. Cum ziceam. si sansele sa-ti dau dreptate sunt mari, in conditiile in care ai dreptate.🙂 Dar cum gusturile nu se discuta si in literatura e vorba de gusturi, sa depasim momentul.

    Si la faza cu „get over it” eram cit se poate de serioasa. nu merita sa iti petreci restul vietii lingindu-ti ranile si plingindu-ti de mila. timpul zboara si noi odata cu el

  5. Septembrie 17, 2007 la 11:15 am

    Sunt uneori momente in viata in care iti dai seama ca nu se merita sa treci peste. Sunt momente in care obosesti sa te lupti cu morile de vant. Si atunci renunti sa mai traiesti in viitor si te intorci spre trecut. Privesti continu spre greselile trecutului. Retraiesti in fiecare secunda toate momentele triste din viata ta. Cele vesele nu mai au nici o importanta odata ce au trecut. Si atunci iti dai seama ca daca daca te intorci din nou spre viitor o sa incepi sa traiesti din nou. Si viata inseamna suferinta. Si tu ai obosit sa suferi.
    Am obosit sa-mi ling ranile si sa merg mai departe, ca mai apoi sa ajung sa imi fac alte rani. Acum vreau doar sa stau si sa-mi plang doar ranile vechi. Nu mai am nici o dorinta sa ma duc sa-mi fac unele noi.
    Poate e mai bine sa stai la baza muntelui si sa-i privesti varful decat sa incerci sa-l escaladezi. Cel mai sigur mod de a face esecul imposibil.

  6. Septembrie 17, 2007 la 8:28 pm

    „Si atunci renunti sa mai traiesti in viitor si te intorci spre trecut.”
    poate ca n-o sa-ti mai faci alte rani daca o sa incerci sa traiesti in prezent, in loc de trecut sau viitor

  7. Septembrie 17, 2007 la 8:51 pm

    Prezentul nu exista. E doar o notiune fara valoare. Exista doar trecut si viitor. Daca as renunta totusi la trecut si viitor ar trebuii sa devin un individ fara amintiri si fara sperante. Si asta nu insemna ca as fi doar un animal incapabil sa stie cine a fost, cine e si cine va fi? Un salbatic capabil doar sa-si satisfaca nevoile (primare) imediate??

  8. zumzi
    Septembrie 17, 2007 la 9:26 pm

    daca prezentul nu exista atunci cum faci trecerea de la „am simtit ieri” la „voi simti maine”? daca prezentul nu exista, atunci nu exista nici „sa stie cine e”….

  9. Septembrie 17, 2007 la 9:46 pm

    pai azi nu e prezentul. Azi e jumatate de trecut si jumatate de prezent.
    Exista „sa stie cine e”. exemplu: „Eu sunt tanar. Am fost tanar si in trecut si voi fi si in viitor (pentru inca catva timp)”. Verbele la timpul prezent indica o actiune inceputa in trecut si care continua in viitor.

  10. zumzi
    Septembrie 17, 2007 la 9:52 pm

    da-mi voie sa nu fiu de acord…but, again, e vorba de licenta poetica.artistul face ce vrea el cu cuvintele, cu timpul, cu verbele. frumos, frumos….iti recomand cu incredere poezia si proza romaneasca contemporana, s-ar putea sa-ti placa

  11. Septembrie 17, 2007 la 10:06 pm

    aici nu e vorba de licenta poetica. E doar o idee filozofica foarte raspandita. „Carpe diem” a murit odata cu roma antica. Zi-mi o singura clipa in care ai zis ca „asta e prezentul”. Inainte de a spune vorbeai despre o clipa viitoare. Dupa ce ai spus-o deja vorbeai de o clipa care a trecut. Tot ce faci acum are 2 pari una care a trecut si una care are sa vina.
    Poezia contemporana romaneasca buna e sublima da lipseste cu desavarsire.

  12. zumzi
    Septembrie 18, 2007 la 10:02 am

    parerea ta🙂
    poezia romaneasca contemporana e foarte buna si exista. daca nu stii tu de ea nu inseamna ca nu e.

  13. Septembrie 18, 2007 la 10:19 am

    Da. parerea mea.
    Cunosc maxim 5 poeti romani care chiar merita cititi. Intr-o tara in care se zice ca „romanul s-a nascut poet” e cam… jalnic. Oricum cu 5 flori nu se face primavara. Iar ceilalti poeti contemporani poate meritau cititi cand eram mai mic si teribilist dar acum mi se par la fel de inodori si insipizi ca si franceza mea. Zi-mi tu mai multi poeti poate am scapat eu vreunul

  14. zumzi
    Septembrie 20, 2007 la 6:27 pm

    pai, atunci cind erai tu mic nu cred ca ei scriau din moment ce sunt contemporani, dar fie ( fie adica o sa-ti „recomand” cite ceva):
    Daniel Banulescu-omul cu fraza „de moarte mi-e frica si totusi catre moarte zilnic alerg”; de cind l-am auzit citind-o si pina astazi mi-a ramas intiparita pe scoarta, probabil o sa mor cu ea
    Zvera Ion-copilul cafea (prima carte de poezie romaneasca pe care am citit-o. si care mi-a schimbat existenta;
    Octavian Soviany- „scrisori din arcadia” sau poate ti-ar face mai multa placere „dilecta”
    Elena Vladareanu- ce vrei tu, e fascinanta si ca scriitoare si mai ales ca om, citind ce scrie n-ai crede ca e o femeie atit de fiarava, mica, delicata;
    claudiu komartin- papusarul si alte insomnii
    nora iuga
    marius pianus
    razvan tupa
    etc…

  15. Septembrie 20, 2007 la 7:52 pm

    Puteam sa jur ca o sa spui claudiu komartin. Toate va indragostiti de bietu om incat a ajuns maicasa sa raspunda la telefon in locul lui. Am citit cate ceva din autori tai. Sincer nu mi se par mari valori ale poeziei. Dar mai bine asa decat deloc.
    Apropo care-i faza cu „cind erai tu mic nu cred ca ei scriau din moment ce sunt contemporani”??? Adica am fost un copil precoce care citea poezie din leagan??

  16. zumzi
    Septembrie 20, 2007 la 8:51 pm

    iadica „contemporan”= care vietuieste/scrie n prezent. nush’ cum ai fi putut sa citesti elena vladareanu „cind erai mic”. n-am zis ca ar fi mari valori, am zis ca din pct meu de vedere e o ipoezie foarte buna. revenind la poetii nostri, cred ca n-ai remarcat ca l-am nominalizat pe claudiu ca scriitor, nu ca individ.daca e sa ne dam rotunzi acum, din ce ti-am spus cindva ( de fapt v-am spus), caracterul e absolut infect. in general nu-mi plac oamenii infecti.si de unde stii ca raspunde maicasa la telefon? l-ai sunat????😆

  17. Septembrie 20, 2007 la 9:09 pm

    „din ce ti-am spus cindva” Ce? Cand? Cum? Unde?
    daca nu ma crezi suna-l. vrei sa-ti dau numarul???

  18. zumzi
    Septembrie 20, 2007 la 9:47 pm

    pe banca. in parc. la facultate. v-am spus
    sa-l sun ca sa….ce? ti se pare ca m-ar interesa? cum ziceam, are un caracter infect. si in general nu ma „adun” cu oameni infecti. but, again, e o chestie de….perceptii. daca tu procedezi altfel…:)

  19. Septembrie 20, 2007 la 9:54 pm

    respira adanc…
    Era doar o propozitie nu trebuie sa ma executi pentru ea.
    Cand?? Adica nu tin minte ca printre certurile noastre sa se fi strecurat si vreo discutie despre poezie. Am eu probleme cu memoria.
    Pot sa intreb ceva? adica pot ca oricum nu sti unde stau >:). De unde sti ca e un caracter infect? L-ai sunat si te-a dezamagit😉 ?

  20. zumzi
    Septembrie 20, 2007 la 10:26 pm

    a fost coleg cu mine🙂
    un liceu mic, un cenaclu de poezie si mai mic, toata lumea se cunoaste cu toata lumea…stii tu, chestii d-astea

  21. zumzi
    Septembrie 20, 2007 la 10:35 pm

    a, si noi acum nu ne certam. de fapt, nici de obicei nu ne certam. purtam doar discutii interminabile ( interminabile pentru ca eu am dreptate si tu nu vrei sa recunosti :)) ). de fapt, sa stii ca am si eu momentele mele de umilinta in care unii geniali ma desfiinteaza, da’ invat de la ei si apoi exersez pe altii. Tre’ sa am si eu momentele mele de glorie

  22. Septembrie 21, 2007 la 8:58 am

    Nu era: Eu am dreptate si tu nu?? :))

  23. Septembrie 21, 2007 la 9:10 am

    „Tre’ sa am si eu momentele mele de glorie” chiar sunt curios sa vad ce faci cand ai un moment de glorie. Ar fi interesant de observat….

  24. Adela
    Iunie 3, 2008 la 9:40 am

    Intrebare. Cioran era holtei ?

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

