Prima pagină > Realitatea, Thoughts > De ce urasc eu manelele – part 1 of 10

De ce urasc eu manelele – part 1 of 10

  1. Pentru ca nu sunt un gen muzical
  2. Nu au nici macar o urma de valoare culturala
  3. Nu au un mesaj inteligent
  4. Sunt comerciale
  5. Sunt cantate de oameni fara pic de voce
  6. Unele sunt indecente (a nu se lua ad-literam)
  7. Sunt ascultate de exact genul de oameni pe care nu pot sa-i suport
  8. Sunt ascultate noaptea tarziu asa ca tin treaza pe toata lumea
  9. Tipi care le asculta sunt inculti dar au pretenti de oameni care stiu totul
  10. A nascut genul de om numit „manelar”/”manelist”
  11. Cei care asculta sunt imaturi, manipulabili si
  12. Cei care le asculta se unesc in haite si isi dau aere de „bad boys”. Fara gasca sunt lasi si lovesc pe la spate. Cand sunt in
  13. Nu stiu sa spuna nici macar un nume de autor roman dar pot sa recite pagini de manelisti mai mult sau mai putin „celebri”.
  14. Invata zeci de manele care nu rezista mai mult de 10 zile dar nu pot sa invete macar numarul PIN al carti de credit, asa ca il noteaza pe spatele carti de credit
  15. Cei care le asculta nu au bun gust (logic, altfel cum li s-ar explica preferintele muzicale) si se imbraca intr-un mod… „interesant”
  1. balauru
    Octombrie 10, 2007 la 5:39 pm

    Hey, din cauza ca eu sint si Jay Nelson Manela, luptator pentru eliberarea manelelor de sub jugul snobilor🙂

    zic asta:

    cit de mult le urasti, ele aduc bucurie la milioane de oameni in Romania. Muzica pop romaneasca nu poate sa le concureze din cauza ca e mai proasta, e impotenta.

    Te-ai imbatat vreodata si ai dansat la o nunta pe manele, linga o dansatoare a burtii?

    Te sfatuiesc s-o faci cit mai curind🙂

    P.S. unele texte de manele sint hilare, rizi la ele mai focos decit la umor „enteleghent” si asta nu-i putin.

  2. Octombrie 10, 2007 la 5:55 pm

    Sunt de acord cu tine ca muzica pop romaneasca de acum este „impotenta” dar totusi nimeni nu poti folosi argumentul „ulima solutie” fiindca sunt si alte tari si alte timpuri. La petrecerile la care ma duc nu se asculta manele si totusi se poate dansa o noapte intreaga pe muzica buna.

    Nu poti sa numesti muzica dansanta o muzica pe care dansezi daca te imbeti. Daca te „faci muci” poti sa dansezi si pe Vivaldi.

    Din punct de vedere muzical manelele nu au nici o valoare.

    Acele descrieri ale manelarului sunt valabile pentru peste 90% dinte manelari. Stiu si ascultatori de manele care sunt inteligenti, culti… etc, dar nu se pot lauda cu cultura muzicala.

    Si drogurile aduc bucurie la milioane de oameni in lume dar asta nu inseamna ca sunt lucruri bune.

  3. balauru
    Octombrie 10, 2007 la 7:03 pm

    „Si drogurile aduc bucurie la milioane de oameni in lume dar asta nu inseamna ca sunt lucruri bune.”

    Da, dar manelele nu-ti dauneaza la sanatate.🙂

    ( poate la auz, daca le asculti la Ipod dat la maxim🙂 )

    Nu am reusit sa-mi impun punctul meu de vedere. Si eu, la virsta ta ascultam numai blues, jazz-rock, progresiva, Hendrix, etc..si eram revoltat ca lumea nu intelege ca asta e muzica divina. Cu timpul, am inteles ca muzica divina e aia care-ti place.🙂 Si am plecat urechea la toata muzica. In toata e si ceva bun, fara indoiala. Magia muzicii nu e atit valoarea ei ci diversitatea ei. E infinita, pe aceleasi acorduri si ritmuri se va scrie un infinit de piese. Bucuria nu are limite.

    Spunind ca asta e muzica mai buna si vrind sa o impui si altora, inseamna ca vrei sa arati altora ca esti special, ca tie iti place muzica buna. Bullshit, sint in stare sa ascult singur Peter Hammill si sa nu mai „dezvalui la altii.:-)

    Poti sa ai placere si ascultind Al Di meola si un folkist care da ceva in alea 3 acorduri pe care baga niste cuvinte de duh. Sa nu-mi spui ca nu e asa.

  4. Octombrie 10, 2007 la 8:25 pm

    Eu nu am zis ce imi place :d . Am spus doar un gen care nu-mi place.

    Da, in orice gen sunt tot felu de nulitati care „suna bine”.
    Acum s-ar putea sa ma contraici dar muzica gen „manea” e strict-comerciala. Lipseste acel sentiment care te face sa o iubesti. Uite o melodie „Every rose has it’s thorn” o sa o iubesc si o sa „plang” vesnic cand o ascult. Nu stiu pe nimeni care sa poate spune de o manea ca va fi vesnica.

    Ai dreptate ca trebuie sa ai curaj sa recunosti ce iti place tie. Insa trebuie sa-mi dai dreptate cand spun ca publicul tinta a manelei e omul incult (stiu ca sun oameni care se dau culti asculta opera, muzica de camera dar asta nu inseamna ca eu educatie muzicala. Sa fim seriosi, la noi in romania nu se face educatie muzicala.), cu venit mediu, educatie maxim medie.
    Maneau prinde prin acel caracter comercial. Parerea mea e ca tu sti care e valoarea ei dar preferi sa te lasi purat de val. Living the life.
    Eu sunt putin (mai mult) snob. La mine „live the life with style. Smoking a cigar, drinking some red wine and listen to some divine music.”. Asa traiesc eu si asa vreau sa mor.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

