Prima pagină > Realitatea > Scenaristii sunt idioti

Scenaristii sunt idioti

Fiind un fan al filmelor am ajuns sa imi trec in C.V. un numar mare de filme vizionare. Ca roman 100% filmele la care ma uit sunt in proportie de 95%(stiu ca nu e frumos sa minti dar suna mai frumos decat 99,9%) sunt made in Hollywood. 

Nu are rost sa amintim ca majoritatea sunt comerciale (am vazut si cateva facute de artisti adevarati). Asta face ca sa apara multe fete zambitoare care joaca mai prost decat cainele comunitar din fata blocului (Si oscatul pentru cel mai bun actor ii revine lui… Azorel).

Peste capitolul regizori trecem rapid ca e subiectiv. (Woody Allen you suck).

Ajungem la capitolul poveste aka scenariu-scenarist. Povestea, de cele mai multe ori, e siropoasa si de insipida. Ce ma deranjeaza cel mai mult la scenaristi e ca considera ca filmul o sa fie vizionat de niste idioti. Totul e facut asa de „la repezeala” incat devine penibil. Eu sunt un fan al filmelor horror, adica a senzatiei pe care ar trebuii sa ti-o dea aceste filme. Unele filme sunt destul de bunicele dar daca esti mai analitic decin mai ireale decat desenele animate cu Tom si Jerry. Toate acele efecte care au rolul de a terifia audienta sunt atat de ireale. Oameni la care sangele reprezinta trei sferturi din greutate, raufacatori care sunt imuni la gloante si durere (nu ma refer la morti umblatori sau posedati), personaje care mor de la un glont in picior si altele, in acelasi film, care sunt impuscati la greu si inca merg, oameni la care le sunt scosi ochii si gaura se continua pana in partea cealalta a capului, virusi care pot fi vazuti la un banal microscop optic, inconsecvente intre dialog si actiune. Si lista poate continua la nesfarsit. Am ajuns sa imi pierd si acea umbra de frica care ar putea sa mi-o insufle un asemenea film, incat am ajuns sa rad copios la unele horroruri de top.

Aceste idioteni se gasesc si in alte tipuri de filme si dau dovada ca scenariile sunt scrise de niste idioti care nici macar nu se intereseaza putin sa vada cum e realitatea, si se multumesc sa inventeze niste lucruri care sa socheze. S-a ajuns ca filmele a caror actiune se petrece in prezent sa fie mai ireale decat unele SF-uri.

Alta problema este acea a tiparelor care sunt folosite si refolosite in toate filmele: tipul bun ramane cu tipa sexy, tipa care face sex si tipul negru mor primii, tipul rau este invincibil la orice dar in final este invins cu o chestie penibila, tipa urata isi desface parul si devine Afrodita, baiatul rau se cuminteste si devine bun exact la sfarsit… Citesti titlul filmului si deja sti care e scheletul filmului, ramane doar sa te uiti sa vezi care sunt acele intamplari „neprevazute”, care insa iti par cunoscute din filmul x. Daca nu am timp sa vad un film a carui titlu mi se pare interesant pot sa-mi imaginez si sa-mi fac singur un scenariu care nu va fi foarte departe de adevar, dar sincer poate va fi putin mai bun, macar nu va contine niste elemente penibil de ireale.

Si totusi exista cateva filme si seriale care sunt documentate cum trebuie (seriile CSI, Regenesis, Grey’s Anatomy…). Deci se poate.

Daca tot primi niste filme comerciale si pline de tipare nu ar fi politicos sa fie macar documentate si sa nu fim luati drept niste prosti?? Poate cele americane sunt facute pentru americani care sunt, in majoritate, cu „dizabilitati de dezvoltare mentala”, dar totusi acesta tendinta este valabila oriunde pe glob, chiar si in gradina noastra. Deci toti omeni sunt prosti sau oameni inteligenti nu se uita la filme? 

  1. zumzi
    Octombrie 29, 2007 la 7:38 pm

    Grey’s Anatomy?!?
    =))
    buahahahaha

  2. Octombrie 29, 2007 la 8:46 pm

    What?? Nu am vazut foarte multe episoade dar parea destul de documentat pe partea medicala…
    Poate ma insel eu…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

