Prima pagină > File de jurnal > Personaj de roman

Personaj de roman

Se spune ca un roman bun te aduce in lumea sa si te pune in locul personajului principal. De fiecare data cand deschizi cartea renunti sa fi tu si incepi sa traiesti din primul plan actiunea. Te nasti, traiesti, iubesti, urasti, suferi, mori alaturi de personajul principal. Nici un roman nu m-a facut sa traiesc atat de intens actiunea sa, nu am putut sa privesc prin ochii personajelor, am privit doar de undeva de sus. In cel mai bun caz personajele mi-au devenit niste prieteni dragi la a caror viata le eram martor. Puteam doar sa-mi para bine sau rau pentru personaj, puteam sa ma gandesc ce as fi facut eu in locul lor sau sa incerc sa ghicesc ce vor face in continuare. Nu am considerat, niciodata, aceasta imposibilitate a mea de a traii in piela personajului nici ca o dovada ca romanul nu e prea bun nici ca un handicap al meu, doar ca nu am crezut niciodata ca e posibil asa ceva cu adevarat.

Totusi aceasta conceptie a mea se pare ca s-a dovedit gresita intr-un mod foarte… interesant. Am inceput sa traiesc in pielea personajului principal al unui roman pe care il citesc dar nu prin insusi lectura ci prin transpunerea actiunii romanului in viata mea, la un nivel mult mai mic dar totusi intr-un mod foarte asemanator. Nu credeam niciodata ca o lectura de-a mea va ajunge o metafora a vietii mele, si asta chiar in timp ce o citesc. Ciudat… De acum ar trebuii sa citesc romane de alea siropoase in care nu se intampla niciodata nimic rau… doar asa preventiv.

Categorii:File de jurnal
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

