Prima pagină > Realitatea, Thoughts > Despre gramatica…

Despre gramatica…

De multe ori am fost acuzat ca nu stiu sa scriu. Pe scurt adica fac multe greseli de gramatica. Multe e un termen generos, toate problemele mele cu gramatica se reduc la 2 mari tipuri de probleme: „i”-urile finele, si cratima la cateva cuvinte, in rest ma descur destul de bine, si aceste greseli nu apar decat atunci cand scriu un text foarte repede (neavand timp sa meditez „aici e cu doi i”…). Ok, imi recunosc greselile, e o lacuna in educatia mea, o lacuna asupra careia m-am oprit prea tarziu in educatia mea.

Pot sa accept sa imi fie atrasa atentia asupra acesteia, normal ca nu poti refuza critica constructiva, ceea ce nu pot intelege de ce acest aspect devine dominant in mintea unora, de ce acest aspect poate, pentru unii, sa eclipseze tot ceea ce se afla in spatele scrisului. Aceiasi oameni care zic asta se cred inteligenti si incep sa citeze din scriitori celebri, scriitori care au si ei probleme cu gramatica inca mai mari decat ale mele. Nu zic ca nu ar fi inteligenti, sunt doar limitati. Niste oameni care nu pot sa treaca peste detalii si sa fava pictura de ansamblu. Uita-te la orice opera de arta cu lupa, nu se vad doar niste puncte hidoase? Nu imi compar textele cu opere celebre, daor ca poate e mai mult decat un text fad, fara valoare. Poate in spatele unei gramatici imperfecte se gasesc niste ganduri reale. De fiecare data cand cineva imi anuleaza toate ideile datorita unor „imense” greseli gramaticale, incep sa ma infurii, nu pentru ca am fost tras la raspundere, ci doar fiindca in acele randuri, din spatele gramatici sunt eu, o parte din minte, si nu ma simt atat de non-valoros, precum sunt considerat de unii.

Voua, celor care nu va place gramatica mea dar care puteti trece peste acest zid creat de ea, si puteti vedea si textul din spatele lor, nu conteaza ca nu sunteti de acord cu mine, nu conteaza ca imi considerati ideile, infantile si idioate, poate asa si sunt, imi cer scuze pentru acestea, poate e o lipsa de respect din partea mea sa fac aceste greseli, dar cat din mine ar mai avea un text intens gandit?

Celor care se simt atat de jicniti de greselile mele incat uita ca acele cuvinte gresite fac parte dintr-un text, nu le pot spune decat: Fiecare om are un centru valoros, daor ca e ascuns sub niste defecte de fatada, si cei mai multi dintre noi se multumesc sa vada doar suprafata. Prieteni adevarati, oamenii valorosi sunt aceia dintre noi care pot vedea dincolo de aparente si pot aprecia pe cineva pentru ce e inauntru si nu pentru „ambalajul in care vine”. Poate textele mele sunt ca un om si ele, poate trebuie apreciate si pentru ce se afla adanc in sufletul lor. Daca nu poti trece de acel zid superficial, paote nu esti asa de inteligent precum crezi, pentru mine nu ai nici o valoare, asa ca abtine-te de la comentarii si de la a intra pe acest blog.

Categorii:Realitatea, Thoughts
  1. hoyt
    Decembrie 22, 2007 la 9:29 pm

    „Celor care se simt atat de jicniti de greselile mele”

    jigniti.
    😛

  2. Decembrie 22, 2007 la 9:40 pm

    Te-am prins 😉 .
    „Jignit” e forma oficiala, dar se accepta si varianta „jicnit”. Mie imi place mai mult varianta cu „c” si atat timp cat va fi in dex, chiar daca e doar o trimitere catre varianta jignit.

    Multe din greseli sunt exact aceste forme secundare a unor cuvinte. Nimeni nu se naste invatat, nici eu, nici ceilalti 😉 .

    Uite un link util: http://www.dexonline.ro

  3. hoyt
    Decembrie 22, 2007 la 9:45 pm

    de ce sa filos(z)ofam acum, era o bucurie marunta:D

  4. Decembrie 22, 2007 la 10:54 pm

    „bucurie marunta” asa se vede la tine? Tot bucurie marunta e si explicatia mea, sau o mica nota explicativa.

  5. chiar nu trebuie sa'l stii
    Decembrie 23, 2007 la 3:34 am

    ba nene…ai blog….si totusi nu STII sa scrii! nu ti se pare paradoxal? 😕

  6. Decembrie 23, 2007 la 10:09 am

    1)Nu.
    Macar sti ce e ala blog? Intr-un blog conteaza ideile, cel putin in al meu, daca tu esti atat de superficial incat sa crezi ca gramatica e totul…. have a nice „get the fuck out”.

    2) Cate greseli gasesti in medie pe un post? Iti raspund eu 3-4. Daca asta te face sa crezi ca nu stiu sa scriu… esti idiot(a). Daca ai avea putina cultura ai vedea ca exista multi scriitori celebri care au luat si premiul Nobel si care au probleme mai mari cu gramatica. Nu ti se pare mai paradoxal sa fi scriitor celebru si „sa nu stii sa scrii”?

    3) Daca ai o opinie nu ti se pare paradoxal sa nu ai curajul sa iti asumi raspunderea pentru ea? Incearca sa folosesti niste argumente mai inteligente, care sa nu fi fost distruse deja in post. Poate e paradoxal ca eu sa am blog, dar e si mai paradoxal ca un idiot sa fie superficial dar totusi sa se creada inteligent.

  7. chiar nu trebuie sa'l stii
    Decembrie 24, 2007 la 1:14 am

    de ce simti nevoie sa te aperi si sa iti argumentezi greselile, in loc sa le indrepti?
    inteligent nu consider ca sunt, nu am precizat asa ceva in comentariu…dar sincer, cred ca esti frustrat din cauza inabilitatii tale de a te exprima corect :))

  8. Decembrie 24, 2007 la 11:28 am

    Frustrat, in nici un caz din cauza asta. Sunt constient de defectele mele, si imi dau seama ca corectarea lor a venit prea tarziu ca sa fie absoluta. Daca ai sa te uiti pe ceea ce scriu si nu are legatura cu o idee proprie e scris corect. De ce? Am spus mai sus. Deci nu e vorba de inabilitate absoluta. Textele mele cu gandurile. ideile personale, nu sunt corectate de nimeni care conteaza, asa ca… 😀

    Intrebare: De ce simti nevoia sa ma ataci folosind niste argumente pe care le-am desfintat deja?

    Tu nu ai citit deloc postul?? Erau acolo cateza propozitii care iti demonstrau ca nu imi argumentez greselile ci total alceva. Citeste putin mai bine, chiar e clar ce vream sa spun. Omul nu se poate concentra prea bine pe doua lucruri deodata, asa ca inceteaza sa mai cauti greseli de gramatica si incearca sa vezi continutul. 😉

    PS: Vrea sa te intreb ceva, si vrea u raspuns sincer: Ti se pare ca sunt atat de multe greseli incat ideile exprimate sa nu fie corect intelese?

    PS2: Inca astept sa argumentezi afirmatia ta cu „nu STII sa scrii” 😉

  9. hoyt
    Decembrie 24, 2007 la 1:12 pm

    man, nu are rost… e doar o fetita fara par in cur

  10. Decembrie 24, 2007 la 4:52 pm

    Dap, stiu. Da sti ca ma enervez cand vad ca primesc comentarii de la idioti care nici macar nu citesc/inteleg ceea ce scriu. Sti ca sunt alergic la prostie….

  11. Dr. Mihai Lupu
    Februarie 3, 2008 la 11:19 pm

    Nu te agrava. Gramatica ta n-are deloc legatura cu cine esti sau cu ideile tale. Fiecare om are ideologia lui. Proprie si personala. Fie ca e originala sau adoptata. La fel si gramatica. Nu scrie nicaieri ca in viata nu reusesti decat daca stii gramatica, formele corecte ale cuvintelor, etc etc. Eu te sfatuiesc sa nu incerci explicatii inutile adresare persoanelor oricum incapabile sa le perceapa. Sunt de acord cu tine… sa critici un om pentru greselile sale gramaticale nu e un lucru bun… DAR E INTOTDEAUNA AMUZANT!

  12. Februarie 5, 2008 la 3:48 pm

    E amuzant, dar asta indica, de obicei, o lipsa de argumente impotriva acelui om. Daca nu poti ataca o ideologie ataca reprezentantul ei. Asta e o practica inteligenta dar doar daca vrei sa ii scazi valoarea in fata oamenilor simpli, creduli, manipulati.

  13. x
    Ianuarie 4, 2010 la 9:14 am

    am obiceiul stupid de a scrie la teme vechi, foarte vechi si ffff vechi 🙂

    cand eram in facultate mi-am zis sa imi iau un part-job
    se dadea un test in franceza (deh :D) la care trebuia sa iei minimum nota 7
    am luat 6.50, as fi luat 7 dar m-am grabit
    omul care mi-a corectat lucrarea, mi-a spus sec:
    „pe clienti ii respecti si prin scris, revino dupa ce te pui la punct”

    eu m-am invatat cu eticheta americana
    nu corectez pe nimeni. poate sa scrie incredibil de indescifrabil.
    de fapt asta e singura problema, uneori pur si simplu nu intelegi ce vrea individul, te trezesti ca iti pune piedica 🙂

    sa iti dau un exemplu

    cineva a scris la descriere „pentru informatii suplimentare trimite-ti mail”
    pentru ca si eu ma grabesc cand citesc (totul e pe fuga in zilele noastre :P), m-am poticnit in acel „trimite-ti”, adica ce sa fac??? sa imi autoadresez un mail?? iti bati joc de mine? nu, saracu’… se grabise si el 🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

