Prima pagină > Thoughts > De ce mint oamenii?

De ce mint oamenii?

De multe ori am fost mintit. Poate nu mai mult ca altii, dar de mult mai multe ori decat ar fi fost necesar.
De multe ori am mintit. Poate nu de mai multe ori ca altii, dar de mult mai multe ori decat ar fi fost necesar.

De ce am fost mintit? De cele mai multe ori nici macar nu mi s-a dat un motiv. Ori erau prea evidente, si nu am cerut explicatii, ori acea persoana a sustinut ca nu minte atat de mult incat nu a cedat sa-mi dea o explicatie. Motivele care mi s-au dat au fost ori penibile ori hilare, ori gresite din prisma interpretarii gresite a dorintelor mele.

Dupa mine, singurul motiv pentru care mint oamenii e lasitatea. Fiecare adevar spus aduce dupa sine consecinte asupra celuia care-l spune, indiferent despre ce e vorba. Daca spui adevarul despre o greseala pe care ai facut-o, trebuie sa suporti pedeapsa. Daca spui adevarul despre greseala cuiva, ajungi la mijloc, intre cele doua parti. Daca vei spune un adevar careva face sa sufere pe o persoana pe care o iubesti, vei deveni un monstru aducator de vesti proaste, si va trebuii sa ridici moralul acelei persoane, si in plus, cui ii place sa vada o persoana draga suferind?

Eu de ce mint? Din 3 motive, care se pot reduce si ele la lasitate:

  1. consecintele unor probleme pot fi evitate sau, macar, amanate
  2. uneori adevarul pare mai ireal decat o minciuna
  3. sa nu mint ar insemna sa spun adevarul, si unele adevaruri te fac slab.
Categorii:Thoughts
  1. Martie 13, 2008 la 5:21 pm

    Eu de exemplu mint pentru a menaja anumiti oameni, de exemplu cand ma suna parintii si ma intreaba daca am mancat bine, chestii de care stiu ca s-ar criza daca ar afla ca stau altfel.

    In rest ma feresc pe cat posibil pentru ca niciodata nu m-am priceput sa leg minciunile una cu alta si adevarul tot a iesit la iveala 🙂

    Unele adevaruri deranjeaza incat oamenii care le cer sunt prea sensibili pentru a le auzi. am incercat si daca am vazut ca le-am facut mai mult rau cu adevarul… am lasat-o balta.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

