Prima pagină > Realitatea > Sf. Iuda Tadeu

Sf. Iuda Tadeu

[Sf Iuda Tadeu este considerat de biserica patronul cauzelor pierdute]

Umbla o moda prin internetul romanesc, cea a protestelor pasnice online, a petitiilor online. Initiatorii dau dovada de interes fata de ceea ce se intampla in jurul lor, si de calitati de lideri. Ceea ce nu-mi place mla acestia e ca, de fiecare data, cauzele pentru care lupta sunt pierdute inainte de a fi enuntate. De fiecare data cel impotriva caruia se scrie petitia e prea mare ca sa-i pese de cei mici si fara putere care semneaza petitiile. De cele mai multe ori aceasta petitie ramane undeva la nivelul de proiect, semnata de cativa prieteni si de prietenii acestora. Nimic care sa atraga atentia. Cele mai norocoase dintre ele ajung sa apara la stiri si sa fie lansata o campanie nationala pentru 2-3 zile dupa care sa cada inapoi in anonimat. Acestea  obtin cel mult cateva promisiuni de la oamenii in putere sa faca ceva, promisiuni ca „vom incerca sa rezolvam problema” si totul se traduce, de obicei, in nimic, sau in cel mult „promitem sa ascundem mai bine problema”.

Uneori se intampla sa mai stranga cate una cateva voturi care sa o faca sa para ca are ceva putere, dar, de fiecare data, se ajunge la invalidarea ei pe baza faptului ca acestea nu sunt destul de securizate pentru a asigura corectitudinea acesteia. 

Green Peace, acel mamut al protestelor pasnice si petitiilor, nu a reusit sa faca nimic desi au petitii semnate de milioane de oameni, petitii pe hartie cu semnatura, ce nu pot fi falsificate (teoretic. cel putin nu asa de mult ca cele online).

Categorii:Realitatea
  1. hoyt
    Martie 27, 2008 la 8:50 pm

    ma opreste un copil acum doua zile si ma intreaba ce religie sint, ca ii trebe pt un studiu la scoala. „Nici una”, ii zic. El: „Ateu…?” Eu: „Nu”

    sint botezat ortodox, am in spinare educatia ortodoxa, si am ajuns sa spun ca nu am nici o religie. Asta si din cauza acelei cauze pierdute despre care spui.

    Sint genul care vede exact jumatatea pierduta 🙂 a paharului, dar am ajuns sa cred ca nu merita sa lupti in tara asta pt astfel de cauza cu sanse mici de reusita. Nu am optimismul ala naiv, nu mai cred ca poti schimba ceva in societate, pentru ca sint prea multe scursuri si cam toti sintem papagali. Inclusiv subsemnatul, care prefera sa vorbeasca, dar nu semneaza petitii, pentru ca nu mai crede ca vor fi luate in seama.

    Nu e nevoie sa pleci din tara ca sa stii cit gunoi s’a strins aici, din diverse motive, nu am sa le enumar… Ma refer la gunoiul uman. Sint nationanisti care preamaresc ospitalitatea, omenia romanului. Cacat. Am ajuns sa multumesc celor care au un comportament normal fata de mine, care sint corecti, decenti, nu cauta sa te fure si nici sa profite de munca ta.

    Ca sa ma intelegi, as spune ca o celula sanatoasa nu se inmulteste asa repede precum o bacterie.

    E mult cacat.

  2. Martie 27, 2008 la 11:38 pm

    Amin.

    Ai cam zis tot ce era de spus.

    Petitiile astea sunt pierdute din momentul in care e nevoie de ele. In viata trebuie sa dai semnaturi peste tot, dar nu cred ca am dat 5 semnaturi care sa conteze in toti ani astia de cand am drept de semnatura.

    Semnarea petitiilor se face doar „pentru ca”. Erau la universitate unii cu „Strangem semnaturi pentru….”, si a trecut un tip cu costum, vorbind la telefon. Fetita blonda, bunicica incepe poezia si intinde mapa, si tipu o ia si semneaza inainte ca tipa sa spune pentru ce strange semnaturi. Cam asta e tehnica de semnare a petitiilor, putin chiar cred in ceea ce semneaza, putini stiu pentru ce semneaza. Daca te duci in carciuma satului si dai de baut o juma de vodka (la toata lumea), vodka de aia facuta in cada comunala din 3 parti apa si una parte acid, si daca pui semnatura vin toti si semneaza pentru tot neamu lor de la Adam incoace.

    De semnat petitii nu am semnat decat o singura data, a doua oara cand mi s-a cerut sa semnez, am intrebat-o pe tipa ce castig daca semnez o petitie care nu are nici o sansa, asta inainte sa imi spuna pentru ce e petitia, aceiasi soarta o au toate. Tipa a inceput sa miorlaie ca… bla,bla,bla.

    O petitie fara valoare e si votul (pentru o viata mai buna), toti promit asta sa adune semnaturi, si cand se aduna nu se obtine nimic.

  3. hoyt
    Martie 27, 2008 la 11:48 pm

    vezi ca iar apare daniel…

  4. Martie 28, 2008 la 12:02 am

    :)) Nu mai apare, ca nu i-ai mai atacat fetita.

    Era un post pe un blog „de ce se injura pe bloguri”. Asa ca daca intra, o sa aflu, daca l-am injurat ca era bou sau pentru ca e un bou iar conditiile in care ma aflam erau mai dezinhibatoare.

  5. hoyt
    Martie 28, 2008 la 12:48 am

    daniel, imi cer scuze.
    …………………………..
    …………………………..
    …………………………..
    …………………………..
    …………………………..
    …………………………..
    …………………………..
    …………………………..
    …………………………..

    ca nu stiu economie

  6. Martie 29, 2008 la 1:34 pm

    @hoyt: hai ca iti imprumut eu cartea de economie… =))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

