Prima pagină > File de jurnal > Lumea ma uraste

Lumea ma uraste

Tocmai mi-am dat seama ca pe blogul asta vorbesc doar despre defectele mele, calitatile nici macar nu au loc ca nota de subsol. De ce? Poate pentru ca granita dintre calitate si defect e prea subtire. Un defect poate ajunge calitate, iar o calitate poate ajunge defect. Calitatile te pot duce undeva, incet, dar, de obicei, in mod sigur, dar defectele te pot prabusi in mod spectaculos. E ca si cu accidentele de avion. Sunt cele mai rare, dar daca cade un avion sigur stie toata lumea.

Lumea are obiceiul sa considere un caracter ca fiind calitate sau defect doar pe baza la cat de frumos suna. Eu le grupez in functie de cat de mult ma ajuta intr-un moment sau nu. „Am vazut pe net”, la descrierea unor persoane faptul ca sunt „un suflet bun”, asta se citeste fraier. De cate ori nu am suferit din cauza asta. De mult consider faptul ca sunt bun la suflet, si vreau sa ajut pe fiecare, ca un defect de moarte, unul dintre cele 7 pacate capitale. Asta a contat foarte mult la dezvoltarea relatiilor mele sociale.

De fiecare data cand intalnesti pe cineva, ii atribui calitatile si defectele tale, urmand ca apoi sa le negi pe rand pe aproape toate. Cel mai mult imi plac cei cu care le neg pe toate, sau cel putin pe toate pe care le voi nega vreodata, dupa prima discutie. Din pacate, la cei mai multi dintre cei pe care ii intalnesc, semnalele sunt comfuze si cred despre ei ca sunt buni de pus pe rana, si dupa ceva timp, cand am mai multa nevoie de ei, se dovedesc doar o infectie rezistenta la antibiotice.

Tocmai din cauza asta am inceput sa cred ca lumea ma uraste, de fapt, nu stiu daca ma uraste, cel mai probabil sunt doar un gandac dresat de care ti-e scarba, si pe care il ti intr-un sertar inchis de unde il scoti doar cand ai nevoie sa-ti scoata ceva de sub vre-un dulap.

Si asta se datoreaza faptului ca incerc sa ajut pe toata lumea, indiferent daca m-au ajutat vreodata sau daca au cum sa ma ajute in viitor. Nu cer nimic in schimb „noi sa fim sanatosi”. Dar totusi cand am nevoie de ei sa nu se poarte indiferenti sau ca si cum nu as exista. Dar daca esti destul de bun incat sa ti o mana intinsa pentru oricine are nevoie de ea, se ajunge sa se creada ca va fi acolo indiferent ce vor face. Si aici apare problema mea, toti incep sa te vada cu mana intinsa, undeva, intr-un loc indepartat, si din cauza asta nu isi aduc aminte decat cand au nevoie, „parca era cineva care vrea sa ajute”. O relatie de prietenie necesita niste impilcare de ambele parti, de ce sa te chinui sa fi prietenul cuiva, cand te ajuta chiar daca nu sunteti prieteni.

Apoi am inceput sa mai fiu si sincer, si sa injur in fata, sa ironizez prostia, si asta m-a mai costat niste prieteni, dar acestia macar nu meritau.

Poate e mai bine sa traiesc doar prin mine pentru mine, si poate asa o sa fiu acea persoana care vede raul in toti, si nu-i pasa de nimic, acea persoana care isi va alege prietenii doar daca trec toate probele de foc, un om care isi va recunoaste prietenii doar pe patul de moarte.

Categorii:File de jurnal
  1. Martie 30, 2008 la 7:18 pm

    Daca nu-i ajuti de dragul lor, atunci de dragul tau. Adica daca nu-i ajuti, nu-i bai, or sa gaseasca alt fraier pentru asta. Dar tu ramai apoi cu musca pe caciula ca te-ai purtat urat.
    Gandire proasta, nu? ;o)

  2. Adriana
    Martie 30, 2008 la 7:22 pm

    Plus ca trebuie sa crezi mai mult in oameni, poate intr-o zi se mai schimba…

  3. Martie 30, 2008 la 10:16 pm

    Ai perfecta dreptate, daca nu ii ajuti tu esti ala raul. Dar orice ai face tot tu vei ajunge rau, fiindca oamenii care sunt asa se cred sfinti si…

    Nu pot sa nu ajut o persoana care nu mi-a intors spatele cand am avut nevoie, chiar daca nu am avut niciodata nevoie. Plec de la premisa ca fiecare om e nevinovat. Dar daca am vazut ca nu sunt oameni de incredere, atunci nu mai pot sa ii ajut. Si de asta devin personajul negativ.

    Daca as continua sa ii ajut, ca sa le demonstrez ca sunt mai bun ca ei, nu o sa priceapa aluzia. Daca continui sa ii ajut, se va junge la un moment dat cand nu voi mai putea sa ii ajut, si atunci tot eu voi deveni personajul razbunator. Deci, orice s-ar intampla, eu voi fi personajul negativ, asa ca de ce sa ma mai chinui sa par altcumva in ochii lor, macar ma razbun de la inceput si gata. Nu mai pierd timpul…

  4. Adriana
    Aprilie 1, 2008 la 6:38 pm

    Corect, sange sa curga

    Nu am vrut sa spun ca-i ajuti ca sa le demonstrezi ca esti mai bun, atunci n-ar mai avea nici un haz. Ci pur si simplu asa, de fraier. Sau cel putin la mine razbunarea nu ajuta cu nimic, daca chiar ma oftic plec si gata, oricat de mult ar durea. Ii las pe altii sa se dueleze.

  5. hoyt
    Aprilie 1, 2008 la 6:49 pm

    Tocmai din cauza asta am inceput sa cred ca lumea ma uraste

    gresesti, lumea are durere in gaura curului. Si păr.

  6. Aprilie 1, 2008 la 9:57 pm

    @Adriana: Si totusi trebuie sa le demonstrezi cumva ca au gresit. Eu nu cred ca exista cineva care sa-i pedepseasca dupa ce mor pentru ce imi fac, asa ca trebuie cumva sa egalez scorul. Daca ignori si treci mai departe, si iei doar masuri ca sa nu se mai intample, exista sansa sa fi luat drept prost si rau.

    @hoyt: Era o exagerare din partea mea. Da nu ma urasc in sensul ala absolut, ci doar exista o tendinta de „uite si idiotul asta”. Stiu nu e ura ci mai degraba o parere negativa nejustificata(chiar ei au afirmat anumite chestii care sustin ca e un asentiment eronat a lor asupra mea) insotita de o tendinta de a deveni indisponibili cand am nevoie, pe baza uitarii/subestimarii faptelor mele anterioare si suraestimarii faptelor lor.

  7. hoyt
    Aprilie 1, 2008 la 10:11 pm

    problema e cu pluralul ala… grupurile sint nepasatoare, indivizii urasc

  8. Aprilie 1, 2008 la 10:54 pm

    grupurile sunt nepasatoare, idivizii sunt idioti. Sunt grupuri care tind sa fie considerate intelectuale doar pentru ca asa scrie intr-o definite care parca se aplica si aici…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

