Prima pagină > Realitatea > Eurovision 2008

Eurovision 2008

Nu prea imi sta in fire sa ma leg de concursuri, dar parca prea tare e subiectul ca sa tac. Am stat si eu aseara pana tarziu sa rezolv niste chestii si cand am terminat era la televizor afisarea voturilor de la Eurovision. Curios din fire, sau poate doar constient de cat de amuzant poate sa fie, am ramas sa ma uit si eu, desi eram mort de somn.

Am auzit niste declaratii foarte optimiste ale reprezentatilor nostri care spuneau ca o sa castigam sigur („mergem sa castigam”) si care se considerau favoriti la titlu. Am avut o presimtire ca o sa ajungem pe „locul 1” de cand am vazut prestatia si melodia. Melodia am ascultat-o de doar doua ori, si niciodata pana la capat, e prea enervanta. E o melodie foarte slow, care ca ritm suna ok, doar ca o strica dualitatea lingvistica. Ei au avut 3 handicapuri majore cand au urcat pe scena:

  1. melodia slow. Publicului ii plac melodiile ritmate
  2. limba. trebuiau sa cante intr-o limba de circulatie internationala, si nu romana si italiana. (De ce pana mea ii mai pupam in cur pe italieni cand ei s-au dovedit niste frati ai lui Iosif pentru noi.
  3. fara show, nimic care sa atraga atentia.

Avand in vedere ca publicul voteaza aceste melodii, si publicul e incult muzical, cele care vor castiga sunt melodiile care vor soca, sau vor exercita o atractie nebanuita, sau cele a tarilor care au cele mai bune relatii diplomatice cu cei din jur. Noi am uitat ca suntem numiti tigani in toata europa si toti ne urasc, asa ca am uitat sa facem si show.

Prima jumatate a tarilor care au votat ne-a adus 1 punct. Cel mai mult am ajuns pe locul 12 ca sa terminam pe locul 20 (cred).

Am primit 12 puncte de la doua tari: Moldova si Spania. Moldova, exact ceea ce spuneam despre diplomatie. Nu sunt astia fratii nostri de peste Prut? Le dam locuri speciale in facultati, burse de studiu, facilitati de sedere, curent gratis, si ei sa nu ne dea si noua 12 puncte? Ar fi fost penibil, desi au fost ani in care s-a mai intamplat. Spania. Traiasca capsunarii. Cum altfel sa nu ne dea noua puncte? „Ne dati punctele sau va mancam capsunile. ce capsuna mea.” In rest… cateva rasariri razlete de puncte.

Si la anul iar o sa fim „printre favoriti”. Si la anu iar nu o sa facem show. Si la anu o sa ne distrugem diplomatia si cu mai multe tari. Si la anu iar o sa trimitem o melodie fara nici un pic de lipici. Si iar o sa luam locul intai… de la coada.

PS: la cat de mult ne place noua sa dam copy&paste, pun pariu ca la anu o sa venim si noi cu o vioara si o patina.

  1. hoyt
    Mai 25, 2008 la 8:36 pm

    hai, ca moldovencele is buuune!

  2. Iunie 19, 2008 la 10:37 pm

    Somehow i missed the point. Probably lost in translation 🙂 Anyway … nice blog to visit.

    cheers, Uncanceled!!!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

