Acasă > File de jurnal > Cautarea

Cautarea

Am inceput sa mai adaug ceva pe lista de defecte a omului: nevoia disperata de a cauta. Suntem niste cautatori patologici. Cautam lucruri pierdute, lucruri pe care le vrem, lucruri pe care nu le vrem dar trebuie sa le avem, cautam sentimente, cautam oameni, cautam locuri, cautam implinirea, cautam viitorul, trecutul si prea rar prezentul.

Mereu suntem intr-o continua cautare, cautam ceva, apoi cand gasim acel ceva, incepem sa cautam altceva. De multe ori nici macar nu e nevoie sa gasim acel ceva ca sa incepem alta cautare.

Acum, poate pentru prima data in viata, stiu cu adevarat ce caut, adica toate cautarile mele au ajuns sa se concentreze pe un singur lucru… Caut alinare, caut iertare, caut sa trec peste, si toate astea se concentreaza intr-o singura cautare a unui „holly grail”. Spre deosebire de alte cautari, acest „holly grail” e un lucru imediat realizabil, care nu poate sa fie confundat cu o treapta spre ceva mai maret… adica… e un lucru pe care pot sa il gasesc. Si asta ma inspaimanta… pana acum nu am gasit nimic… toate „marile cautari” nu isi gaseau nici o finalitate, toate erau „irealizabile”… acum insa… si asta e ciudat… e infricosator… findca e un lucru pe care nu l-am mai intalnit… Ce se intampla cand gasesti tot ceea ce cauti? Mai pot spera ca voi mai incepe sa caut altceva? Voi putea rezista fara sa caut? dar mai important… voi gasi cu adevarat ceea ce caut sau totul e o himera, si acel „holly grail” e doar o cupa de alama amara?

Categorii:File de jurnal
  1. hoyt
    Decembrie 1, 2008 la 3:25 pm

    ai dreptate, omul are nevoia de a cauta mereu
    de exemplu, se apropie Craciuniul si o sa caut si eu pe google felicitari😀

  2. Ianuarie 12, 2009 la 11:00 am

    e o vorba care imi place mie mult : Eu pierd dorinta de a avea ceea ce caut tot cautand ceea ce doresc..

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

