Acasă > Chitara > 12 pasi pentru cumpararea unei chitari electrice

12 pasi pentru cumpararea unei chitari electrice

  1. Gandeste-te la ce gen de muzica vrei sa canti. Nu exista chitara care sa mearga perfect pe toate genurile.  O chitara pentru hard rock are un sunet mult mai plin, cele de rock au un sunet mai ascutit…
  2. In functie de tipul de muzica pe care il abordezi trebuie sa iti alegi stilul de chitara electrica: strat,fat strat, Sg, LP… Aici ar trebuii sa fie o imbinare intre chitara artistului/artistilor a caror muzica vrei sa o canti, sau a caror stil e aproape de al tau, cu modul in care preferi tu sunetul. Pentru incepatori e mai greu sa aiba un mod propriu de a canta, asta e unul din motivele pentru care e mai bine sa inceapa pe acustica, si inainte sa se plimbe prin magazine. Eu de exemplu cant in special pe humbucker-neck, care mi se pare ca ma exprima cel mai bine pe mine. Chiar si cand canti melodia unui cantaret celebru, ar fi bine ca sa existe un strop din tine… suna mai personal.
  3. Alta componenta pe care trebuie sa o alegi este configuratia de doze. Teoretic o alegi in pasul anterior, dar poti si sa alegi o configuratie diferita. Aici depinde mult de stilul personal, asa ca e foarte greu pentru incepatori. O chitara cu 2 doze iti ofera o varietate mai mica de sunete (bridge,bridge-neck,neck pentru 2 doze. Pentru 5: bridge,bridge-middle,middle,middle-neck,neck. (dozele sunt bridge,middle,neck)).
  4. In functie de tipul de muzica trebuie sa iti alegi si ce fel de freturi o sa aiba. Pentru slide-uri iti trebuie o chitara cu freturi joase, care nu e buna pentru bend-uri. Cele pentru bend-uri au freturile mai inalte, si asta face slide-ul foarte incomod pentru degete (ca sa citez un autor dintr-o carte despre chitare: e ca si cum te-ai tara peste o cale ferata).
  5. Informeaza-te despre magazinele de muzica de la tine din oras sau din orasele apropiate unde poti sa mergi „la cumparaturi”. Afla care sunt marcile de chitara pe care le vinde fiecare, afla care sunt modelele vandute si la ce preturi.
  6. Stabileste o limita superioara a pretului. Asta cam trebuie sa fie relativa, adica nu strica sa te uiti si la chitari putin mai scumpe. Cam 100 ron in plus nu ar fi un efort financiar prea mare, dar la sunet s-ar putea sa fie o diferenta mare.
  7. Fa o lista cu chitarile care intre in bugetul tau, si mai adauga si pe cele putin mai scumpe (eu as zice cam 30% din limita maxima).
  8. Cauta date despre aceste chitari pe net. Intreaba pe forumuri. Ceea ce te intereseaza este daca sunetul este curat, cat de durabila e, cat de bine e facut finisajul cum suna dozele. Nu lua fiecare raspuns ca fiind absolut. Exista oameni care nu au grija de chitarele lor si apoi se plang ca se distrug repede. Sunetul pe care il auzi depinde de multe elemente: chitara,cub,cabluri, etc, asa ca orice element care suna prost va face toata chitara sa sune prost, si sunt multi care, pentru orice problema in sunet, dau vina doar pe chitara. Fa o lista cu cele care primesc multe voturi negative si alta cu cele care primesc multe voturi pozitive.
  9. Uita-te la chitari, vezi cat de bine sunt finisate. Trebuie sa fi atent ca: corpul sa fie imbinat cum trebuie, freturile sa nu contina margini ascutite, sa nu fie ciobita, zgariata vizibil. Trebuie sa te uiti sa vezi daca nu sunt semne de uzura a corzilor la nivelul freturilor sau a pragusului sau a puntii: daca sunt se poate sa arate prezenta unui punct de tensiune excesiva asupra corzilor, trebuie uitat mai bine la ele.
  10. Testarea chitarii trebuie sa fie facuta in doi pasi: testarea acustica si testarea electrica. Trebuie sa testezi chitara intai sa sune ca o chitara acustica (nebagata in cub) si apoi bagata in cub.
  11. Aici sunt 3 variante: Invata niste parti de cantece simple (cu o singura tasta odata), 2 acorduri simple (E,Am,G) si cateva tehnici (slide,bend, hammer-on,pull-off). Cantale pe astea pe fiecare chitara din lista si vezi care se aude mai pe sufletul tau. Vorbeste cu vanzatorul sa cante putin la chitarele astea sa iti arate cum suna (majoritatea stiu sa cante la chitara). Daca ai un prieten care stie sa cante la chitara poti sa il iei pe el sa iti arate cum suna fiecare chitara. Eu as recomanda a treia varianta, si daca nu se poate, atunci varianta 1. Varianta 2, desi e mai buna decat 1, are dezavantajul ca ii vanzatorul poate sa te manipuleze cantand mai bine pe o chitara mai scumpa si mai prost pe una mai ieftina. Cel mai bine, insa, ar fi sa iei cateva lectii de chitara electrica inainte, sau chiar sa sti destul de bine sa canti…
  12. Dupa ce le-ai ascultat pe toate si ti-ai creat un favorit, intersecrteaza lista cu favoritele cu cele care se strica usor, si cu lista cu cele care sunt durabile, si ia o hotarare. Votul majoritar trebuie sa fie ca ti-a placut tie. Daca imi place enorm cum suna o chitara, eu as alege-o, indiferent daca aud ca se strica usor, sau ca nu e finisata cum trebuie.
Categorii:Chitara
  1. Cristi
    Iunie 22, 2010 la 12:51 pm

    si mai poti sami spui orice alta alternativa de amplificatoare ? care crezi tu ca e cel mai potrivit pentru les paul special 2 si care amplificator e cel mai bun in pretul de 100 de euro maxim

  2. Iunie 22, 2010 la 10:29 pm

    @Cristi: Era un banc cu ce are nevoie un barbat de la o femeie: buna in pat, gospodina, inteligenta. Dar cele 3 tipe sa nu se cunoasca intre ele. Stiu ca am masacrat bancul, dar oricum intelegi baza. Asa e si in domeniul chitarilor. Orice componenta care stie sa faca prea multe nu o sa faca nimic exceptional de bine.
    Iti recomand Frontman-ul ca e mai simplu si suna mult mai bine pe clean. Pentru efecte poti sa iti iei un multi-efect. Asta in conditiile in care multi-efectele (procesoarele de chitara) s-au ieftinit foarte mult.

  3. Cristi
    Iunie 23, 2010 la 9:58 am

    si eu cand am vazut peaveyul mi sa parut ca este un pic prea complicat si prea exagerat , dar am vazut ca peavey a castigat 2010 MIPA Best Guitar Amp Combo . de aceeala lam inclus ca o posibilitate . daca imi voi lua frontmanul sau ce zici de marshall ? va trebui sa mai astept pana cand voi putea lua si un multi-efect . leagat de asta miai putea spune un pret orientativ de un procesor bunicel , cat de cat .

  4. Cristi
    Iunie 23, 2010 la 10:10 am

    si a era sa uit , mersi ca ma ajuti si scuze daca te cam zapacesc cu chitara mea🙂 .

  5. Cristi
    Iunie 23, 2010 la 11:08 am

    si daca tot am ajuns sa vorbim de efecte , ce parere ai despre BEHRINGER FX600 ,, http://www.thomann.de/gb/behringer_fx600.htm , si pana la urma are rost sa achizitionez efectele astea , adica de exemplu tu le folosesti des ?

    http://www.thomann.de/gb/cat.html?gf=multieffects_for_guitars&oa=pra

  6. Cristi
    Iunie 23, 2010 la 1:06 pm

    si legat de amplificatoare , am renuntat la alea complicate si exagerate , si acuma am vazut din nou MARSHALL MG15-NEW . nu e mai bun decat un frontman fender ? . am auzit ca fenderu nu suna tare bine pe overdrive.

  7. Iunie 23, 2010 la 9:48 pm

    @Cristi: Daca vrei, ai id-ul meu de mess la rubrica contact a siteului.

    Referitor la efecte: Cand cant la chitara, 90% din timp imi pun un efect. Sunt destul de folositoare. Un procesor te lasa sa faci modificari minime la sunet, dar destul de puternice incat sa faca diferenta.

    Lista aia de multiefecte e o lista de accesorii si nu de procesoare.
    La noi, cel mai ieftin procesor e un DIgitech rp-55. In afara de preseturile din fabrica care nu prea imi plac (parere personala), nu am ce sa comentez la el. Oricum, gasesti preseturi pentru foarte multe melodii pe net, asa ca nu e o problema prea mare.

    Dintre Frontman si Mg-15 eu as merge pe Frontman. Desi multi prefera Marshall-ul, mie mi se pare ca Frontmanul are o personalitate mai puternica.

  8. oaie
    Iunie 24, 2010 la 4:53 pm

    Salut,vreau sa incep sa cant si la electrica dar nu prea stiu ce chitara sa aleg.Deocamdata nu vreau sa dau mult pe ea pentru ca vreau sa ma ubishnuiesc intai cu ea si dupa imi iau unu buna.Am gasit deja una pe net http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=2&BrandCategsID=348&BrandProductID=2233. Am gasit si un amplificator si un procesor care pare acceptabili http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=2&BrandCategsID=258&BrandProductID=1632 si http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=1&BrandCategsID=8&BrandProductID=395

  9. TarjaROCK
    Iulie 19, 2010 la 10:00 pm

    Buna sunt incepatoare si as vrea sa incep sa cant la o chitara.As vrea sa abordez stiulul formatiei NIghtwish sau al Tarjei(adik metal simfonic)…..din cate am citit pt rock trebuie configuratiaHH(adevarat?).Referitor la bani as putea sa dau pana la 6mil inclusiv.VA ROG FRUMOS SA”MI DATI Intre 1 si 3 medele de chitari pt stilul mentionat,MULtumesc

  10. Iulie 20, 2010 la 9:52 pm

    @TarjaROCK: incerc sa ma documentez ca nu stiu nici o chitara care sa coste atat si sa poata sa sune asemanator. In plus, sunetul lor e complicat, si… Iti dau un raspuns in cateva zile. Da-mi un mail ca sa imi aduci aminte.😀

  11. TarjaROCK
    Iulie 21, 2010 la 4:13 pm

    SPER SA’TI ADUCI AMINTE .DE FAPT CE PARERE AI DESPREhttp://www.soundcreation.ro/chitare-chitari-electrice-set-chitara-electrica-cid8_997/harley-benton-baltimore-set-id1772.html(ASTA) SAU http://www.soundcreation.ro/chitare-chitari-electrice-set-chitara-electrica-cid8_997/fender-squier-special-bullet-strat-id3956.html SAU http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=27&BrandCategsID=174&BrandProductID=978.SA TE DOCUMENTEZI:))

  12. Dope
    Iulie 21, 2010 la 4:16 pm

    BUNA TarjaROCK SE PARE CA AVEM ACEEASI FORMATIE SI CANTAREATA CARE NE PLAC . CAUTA AICI SI VAZI DACA GASESTI CEVA CARE ITI PLACE. http://www.esound.ro/advanced_search_result.php?inc_subcat=1&keywords=&x=12&y=14&categories_id=99&manufacturers_id=

  13. Cristian
    August 12, 2010 la 4:13 pm

    Salut! Cant de cateva luni la chitara si as dori sa imi cumpar una electrica, pt a canta hard rock, blues si rock n’roll..ce imi poti recomanda? Bugetul meu e intre 500-800 RON.

  14. Cristi
    Ianuarie 2, 2011 la 8:39 pm

    Salut,
    As avea si eu nevoie de un sfat in legatura cu o electrica.
    Deci, momentan detin o Aria 714 STD, care imi place dar totusi cred ca am nevoie de un pas inainte la ce inseamna sunet. Bun, aici incepe dilema : ma gandesc sa imi cumpar o chitara noua cu aproximativ 700 ron.
    Momentan am in vedere :
    Epiphone Les Paul Special 2
    Epiphone Flying V Explorer (SH, cam asta mi se pare cea mai buna alegere dar cred ca o sa fie foarte greu sa canti pe ea stand jos)
    Ibanez GRGA11
    Dar, ma gandeam sa schimb doza humbucker la Aria mea cu un Semyour Duncan APH-2 Slash Alinco 2 Pro Humbucker si cu toate astea cred ca faptul ca are un singur pickup humbucker ar trage in jos chitara + nu prea am idee cam ce inseamna sa schimbi un pickup si nu stiu daca ar merita sa investesc in chitara asta, desi imi e draga (sa zic asa)
    Si ceea ce caut eu e un ton care sa sune cald pe clean, si sa pot sa il fac sa sune foarte puternic pe distorsion, insa sa pot optine si un mild distortion placut.
    Mersi anticipat de ajutor.

  15. Ianuarie 8, 2011 la 1:08 pm

    Imi recomandati o chitara aucustica la un pret intre 300-350 ron.. Sunt incepator si nu cunosc,multumiri

    • Ianuarie 8, 2011 la 2:23 pm

      Pentru ce tip de muzica?
      Aria AW15, Stagg SW201, Squier SA-105

  16. Storm
    Decembrie 20, 2011 la 1:40 am

    Salut! Vroiam sa te intreb cum ti se pare Epiphone Les Paul Standard. Merita diferenta de pret dintre ea si un Epiphone LP Special II? Sunt inca incepator, dar as vrea sa iau una pe care sa o folosesc mai multa vreme. Ca tipuri de muzica, as vrea ceva care sa mearga bine pe rock, metal…

    Stiu ca probabil te-am capiat toti astia care-ti punem 1000 intrebari, dar cred ca cel mai bine ar fi sa intreb pe cineva care STIE…

    • Decembrie 20, 2011 la 2:00 pm

      Ambele sunt chitare bune. Personal nu le-as folosi pentru metal, dar se descurca binisor si pe acest gen. Daca merita diferenta de pret imi e greu sa spun. Daca ai banii pentru standard si nu iti pare rau sa ii cheltuiesti, ia-ti standard. Daca totusi nu esti din cei putini fericiti, nu compromite calitatea celorlalte accesorii (efecte, procesor, cub) pentru a lua standardul. Per total un LP special 2 cu un cub bun si efecte de calitate o sa sune mai bine decat un LP standard cu un accesorii de calitat mai proasta. Si un cub bun costa minim 500ron, iar un multiefect 350+ ron, iar pentru cea mai buna calitate mono-efectele costa de la 150ron in sus, si ai nevoie de minim 5 pentru a dezlantuii LP standardul.

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

