Acasă > Realitatea > Politetea

Politetea

De ceva vreme, tot aud oameni care tipa cum ca „tineretul e nesimtit” ca „pe vremea mea lumea avea bun-simt”, etc. Cat timp am fost mic, am crezut asta, si am incercat sa nu fiu la fel de nesimtit ca ceilalti tineri. Dupa ce am gustat din plin „politetea” tututor varstelor, am ajuns sa cred ca toti sunt la fel de politicosi, diferenta e ca, batranii isi ascund nesimtirea in spatele unor legi nescrise si a varstei inaintate.

Toti batranii se plang ca tinerii nu le cedeaza locul in autobuz. Au dreptate, multi tineri nu le cedeaza locul. Nici eu nu cedez locul tutror batranilor din jurul meu. Motivele mele sunt simple: Nu o sa cedez niciodata locul meu unui om care e nesimtit, si nu o sa cedez locul meu daca am motive clare sa cred ca starea mea din acel moment ma face sa rezist mai putin decat acel batran.

Pentru cel de-al doilea motiv, singurul argument pe care il am e ca nu toti batranii sunt bolnavi. Exista oameni de 50-60 de ani fara nici o patologie evidenta. Si la fel de real este si faptul ca nu trebuie sa fi batran ca sa fi bolnav. Dupa ce stai 7-8 ore in picioare, dupa ce stai toata noaptea ca sa inveti, dupa ce abia te tarai sa ajungi la doctor, mi se pare evident ca ai dreptul sa nu cedezi locul unui batran care nu indica semne ca ar avea vre-o patologie asociata. Orice boala lasa semne evidente.

Primul dintre motive e mult mai clar: Nu cred ca exista vre-un om care sa nu fi avut de-a face cu nesimtirea batranilor. Aici sunt motive care se potrivesc tuturor categoriilor de varsta, putine sunt caracteristice varstei a treia.

  • Sunt batrani care sar in fata ta si te imping, te lovesc, iti dau coate, doar ca sa urce inaitea ta in autobuz, sau ca sa ajunga la locul care tocmai s-a eliberat.
  • Nu am vazut prea des, ca un batran sa dea locul sau altui batran care se afla intr-o stare mai proasta decat el. Singurele dati cand un batran a dat locul altui batran au fost pentru a dovedi ca tinerii sunt nesimtiti, atunci cand dupa ce au inceput sa tipe si sa se apare intre ei toti batranii din autobuz, persoana vizata a refuzat sa le acorde scaunul
  • Am primit jicniri, am fost numit mincinos, si injurat pentru ca am refuzat sa cedez locul si am spus ca „sunt operat”.
  • Multi batrani, ca sa le cedezi scaunul, vin exact langa tine, si se tot imping in tine, pana ce te saturi si te ridici. (Asta se cheama hartuire si nesimtire).

Concluzia acestui articol e asta: Varsta nu justifica nesimtirea. Si daca tot vrem o tara a bunului simt, ar fi bine sa incepem sa ne cizelam fiecare in parte, si nu sa aratam cu degetul si sa strigam „nesimtitule”.

Categorii:Realitatea
  1. Mihaela
    Aprilie 1, 2010 la 12:39 am

    Mare dreptate ai! Si eu am avut astfel de probleme cu batranii. O data in masina, cand un mos mi-a facut o observatie destul de lunga de fata cu toti cei din masina pentru ca nu i-am cedat locul [treaba lui, eu nici macar nu il observasem si nici nu eram obligata sa il observ] si care m-a exasperat la culme, iar alta data cand pur si simplu eram pe strada si stateam, iar o batranica se tot ghiontea sa treaca pe langa mine [erau mai multe persoane acolo, era o statie] pana cand nu s-a putut abtine si mi-a spus ceva in jur de:” Da-te la o parte! Nu vezi ca-s batrana si abia ma misc? Voi nu mai aveti respect.”
    Poate parerea mea este prea egoista, dar uneori am impresia ca batranii scarbiti de viata lor de … batrani😐 … se leaga de tineret doar din gelozie pentru ca ei nu mai sunt ca noi.
    Oare vreunul dintre ei, cand era tanar, a dat locul altui batran? Sau a fost politicos cu batranii, asa cum are pretentia sa fim noi acum?🙂

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

