Prima pagină > Chitara > Tipuri de chitare

Tipuri de chitare

Majoritatea oamenilor nu au prea multe cunostinte despre chitare, si considera ca exista numai doua tipuri de chitara acustica si electrica, iar singura diferenta intre acustica si electrica e ca cea electrica se leaga la un amplificator. Fiindca majoritatea celor care isi cumpara chitara cad in aceasta capcana si isi cumpara chitara doar pe baza pretului si a firmei producatoare. In sprijinul lor am hotarat sa incep sa scriu un articol in care sa insir tipurile de chitare si macar principalele subtipuri si care sunt diferentele intre ele.

Chitarele se impart in doua categorii mari: cu sunet acustic si cu sunet electric. Fiindca impartirea in „chitare cu sunet amplificat acustic si chitare cu sunet amplificat electric”, poate fi confundata cu impartirea in „chitare acustice si chitare electrice”  (a se observa diferenta intre „chitara cu sunet amplificat acustic” si „chitara acustica”), o sa le impart in chitare cu cutie de rezonanta si chitare fara cutie de rezonanta, desi si aceasta impartire este deficitare (exista un subtip de chitara electrica cu cutie de rezonanta, iar orice chitara electrica are un corp care functioneaza ca o cutie de rezonanta, dar aceasta nu are rolul de a amplifica sunetul).

Chitare cu cutie de rezonanta

Chitarele din aceasta categorie au un corp de dimensiuni relativ mari, care este gol inauntru si care are rolul de a amplifica sunetul format de vibratia corzilor.

Exista 4 subtipuri de chitare de acest tip:

  1. Chitara acustica: E cel mai cunoscut tip din aceasta categorie. Are un corp voluminos iar sunetul este mai grav. Mai este denumita si chitara western sau folk. Este folosita pe scara larga in toate genurile de muzica: de la folk la rock, pop… Subtipuri: Flat-top (cea mai comuna, cu multe subtipuri, in functie de marime si model. Poate sa vina cu corpul normal taiat, sau cu partea de jos a chitarei, sub partea de legatura cu griful, sa fie taiata mai scurta decat decat cea de deasupra, pentru a facilita accesul la freturile mari), archtop (cu fata chitarei arcuita spre exterior). De asemenea exista tipuri de chitare acustice fara gaura de rezonanta rotunda, ci cu 2 gauri sub forma literei „f” ca la vioara. Exista modele cu 6 corzi, cu 7 corzi (rusian guitar) sau cu 12 corzi.
  2. Chitara clasica: Este tipul de chitara facut special pentru muzica clasica. Fretbordul este mai lat, corzile fiind mai departate una de cealalta. Acest fapt face ca sa fie mai usor de apasat un fret anume, scazand riscul sa fie atinsa si coarda alaturata, dar face mai dificila formarea acordurilor mai ales pentru cei cu maini mai mici. Corzile sunt din nylon, primele 3 corzi, si din matase invelita in metal moale, ultimele 3 corzi. Exista mai multe subtipuri de chitare clasice, cea mai cunoscuta este modelul spanish guitar, care da forma de baza a chitarei clasice. In afara de spanish guitar mai exista: chitara baroc, soprano, alto, primo, chitara contrabas(cu o octava mai jos decat cea normala), tenor, etc. In funtie de modelul lor, chitarele clasice pot sa aiba 6 corzi (majoritatea), 10 corzi (modern classic 10 strings guitar) sau 12 corzi (spanish 12 strings guitar).
  3. Chitara de rezonanta: Spre deosebire de celalalte tipuri de chitare in locul gaurii de rezonanta are un rezonator facut din metal. Este folosita la multe tipuri de muzica, dar in special la blues. Sunetul este specific, metalic. Corpul sau poate fi facut din metal sau din lemn.
  4. Chitara electro-acustica: Este un subtip de chitara acustica, dar prefer sa il tratez separat datorita aspectului electric din numele sau. De multe ori se face greseala sa fie considerata o imbinare a unei chitare acustice si a uneia electrice. Ea nu este altceva decat o chitara acustica cu un microfon care preia sunetul, il moduleaza printr-un EQ controler si il trimite catre un amplificator electric. Acest mecanism este facut pentru cei care vor un volum mare de la chitara lor acustica (in special in concerte). Ea poate fi legata la un amplificator de chitara electrica, dar, pentru un sunet mai de calitate, se recomanda achizitionarea unui amplificator pentru chitara acustica.

Chitare fara cutie de rezonanta

In aceasta categorie intra toate chitarele cu sunet amplificat electric, sau pe scurt chitarele electrice. Despre partile unei chitari electrice am scris intr-un post anterior:

https://gyzzard.wordpress.com/2008/11/03/ghid-de-cumparare-a-unei-chitari-electrice/

In randul chitarelor electrice e greu sa se faca o clasificare generala, ci doar mai multe, bazate fiecare pe o anumita calitate a lor.

Dozele chitarei:

Exista doua tipuri de doze: single-coil(S) si humbucker(H). Cele single-coil au un sunet mai ascutit, mai rece decat cele humbucker. Cele single-coil se folosesc in special la rock, pop, iar cele humbucker la hard-rock, blues, jazz, dar exista si doze single-coil pentru blues, jazz, sau doze humbucker pentru rock. Fiecare om are un stil anume, si din cauza aceasta nu poate exista un standard pentru un tip anume de muzica.

Pe o chitara se pot pune maxim 3 doze, iar configuratiile difera in functie de preferintele producatorului si a chitaristilor: SSS,HSS, HH, HSS, HHH…

Forma corpului:

Forma corpului difera foarte mult:

  1. Strat : forma originala a chitarelor Fender Stratocaster
  2. Telecaster : forma originala a chitarelor Fende Telecaster
  3. Les Paul : forma Les Paul de la Gibson
  4. SG
  5. V-shape : forma de V
  6. Star shape

Chitarele electrice au deobicei 6 corzi, dar sunt si chitari cu 7 respectiv 12 corzi. Chitarele cu 7 corzi au cele 6 corzi standard plus una care dubleaza una din cele 6 pentru a face un sunet mai puternic, sau pentru a crea mai usor anumite acorduri dificile (coarda a 7-a poate sa fie situata pe orice pozitie intre cele 6 corzi, iar daca e situata marginal poate sa fie acordata diferit fata de cea pe care o dubleaza).

La chitarele cu 12 corzi, perechile sunt la fel ca le cele acustice cu 12 corzi. Sunetul este mai plin decat cel al uneia cu 6 corzi.

Exista anumite chitari electrice care au doua grifuri. Acestea sunt de fapt doua chitare diferite care impart doar acelasi corp, fiecarui grif apartinundu-i un circuit separat. Acestea contin un grif cu 6 corzi si unul cu 12 corzi.

Categorii:Chitara
  1. Ion
    aprilie 18, 2009 la 4:38 pm

    Salut,

    As vrea sa vin si eu cu niste adaugiri (constructive, 🙂 sper eu) deoarece, din dorinta de a comprima informatia, in acest articol apar niste elemente care pot crea confuzii in ceea ce priveste clasificarea chitarelor acustice.
    Chitarele acustice sunt de mai multe tipuri, in functie de forma cutiei de rezonanta, a formei grifului si a gatului si a sunetului pe care il scot.
    Astfel, exista (1)chitare western (cele mai populare), cu sunet echilibrat, cu cutie de rezonanta cu acele curburi laterale ceva mai aplatizate decat la clasica si, de regula, cu griful usor „bombat”.
    (2)Chitara folk poate avea formele ceva mai apropiate de cele ale unei clasice, uneori cu griful plat (ca la clasice) si cutia de rezonanta mai mica. Este construita pentru sunete „apropiate” de vocea umana, fiind recomandata pentru fingerpicking.
    (3)O alta categorie care se remarca este cea a chitarelor „jumbo”, cu corp bombat, cu un bass puternic, preferate in special pentru jazz si acoustic blues.
    Ar mai fi si chitarele „auditorium” si „grand auditorium”, construite pentru un sunet puternic, astfel incat sa poata fi folosite in aer liber sau sali de spectacol, fara a fi necesara neaparat amplificare suplimentara.
    O alta sugestie ar fi aceea ca, in loc de chitare cu cutie de rezonanta, am putea foarte bine sa folosim termenul de „chitara rece” deoarece sunetul este amplificat mecanic, fara ajutorul curentului electric (unplugged).
    Mult succes cu blogul si cat mai multi cititori si comentatori.

  2. adela
    iunie 17, 2009 la 6:44 pm

    sunt incepatoare si imi doresc sa invat sa cant la chitara ,dar sunt stangace .intrebarea este urmatoarea: unde as putea sa gasesc o chitara pt stangaci si cat costa in caz ca ai idee.

  3. iunie 17, 2009 la 9:16 pm

    @adela: Cel mai bun sfat pe care pot sa ti-l dau e: invata sa fi dreptace. In romania daca esti stangace, poti sa te lasi de chitara. Ofertele sunt mai slabe.

    1) Cauta Jimi Hendrix pe net. El e cel mai bun chitarist care a existat. A cantat toata viata pe chitari de mana dreapta desi era stangaci. Atat timp cat ii schimbi corzile sa fie invers (coarda cea mai groasa sa fie sus si cea mai subtire jos) poti sa intorci chitara si sa canti cu mana stanga.

    2) Eu te-as sfatuii sa iti iei o chitara acustica. Uite aici niste chitare de mana stanga acustice:

    http://guitarshop.ro/produs.php?pid=514
    http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=27&BrandCategsID=208&BrandProductID=1811

    3) Mai sunt unele chitari care nu au acea lacrima de plastic si care pot sa para si de stanga si de dreapta:

    http://guitarshop.ro/produse.php?scid=24

    4) Preturile sunt de la 350ron in sus

  4. adela
    iunie 19, 2009 la 4:39 pm

    multumesc pt raspuns si pt ajutor.

  5. Adrian
    noiembrie 4, 2009 la 2:45 pm

    Salut

    Sunt incepator si doresc sa-mi cumpar chitara doar ca nu sunt sigur ce sa-mi cumpar, acustica sau electrica acustica.Pana acum m-am horatat si eram gata sa-mi cumpar acustica dar am citit despre electrica acustica azi si am devenit confuz.Oricum doream pe viitor dupa ce invat pe acustica sa-mi cumpar si electrica.Deci intrebarea mea este daca se merita sa-mi cumpar din start electrica acustica si sa stiu ce trebuie sa mai imi cumpar pe langa chitara.Am inteles ca suntele sunt electrice adica scoase prin acel EQ controler care este ca o boxa? Daca imi cumpar electrica acustica poti canta ca si pe una acustica si cand doresc sa o schimb pe electrica?

  6. noiembrie 5, 2009 la 8:11 am

    @Adrian:
    1) Electro-acustica nu are nici o legatura cu electrica. Acest tip de chitara este in mare doar o chitara acustica. Diferenta dintre electro-acustica(e-a) si acustica e ca electro-acustica re un microfon incorporat, care permite legarea chitarei la un sistem de amplificare. Personal mi se pare ca acele echipamente electrice fac chitara sa sune putin mai prost. Electro-acustica e buna doar daca o folosesti in concerte mari, unde iti trebuie un sunet amplificat.

    2) Eu nu recomand electro-acustica nici macar celor care fac concerte mari. Eu sunt fan al dozelor de acustica, care nici nu modifica structura corpului si au un sunet mai placut.
    Pentru incepator iti recomand acustica (ai grija sa nu iti iei, din greseala, o chitara clasica. Am vazut si vanzatori de la magazine de muzica care nu stiu sa faca diferenta intre o chitara clasica si una acustica).

    3) Acel EQ controler are doar rol de a modula sunetul. Pentru a-l amplifica, trebuie sa conectezi chitara la un cub de acustica. Acest cub e diferit de cel pentru chitara electrica, costa mai mult, si se gaseste mai greu.

  7. Adrian
    noiembrie 5, 2009 la 10:58 am

    Tada!
    Mersi mult pentru lamurire. Uite pe ce am pus eu ochii, e stagg si din cate am citit e buna pentru incepatori: http://www.soundcreation.ro/chitare-acustice-stagg-sw203bk-id3932.html

  8. noiembrie 5, 2009 la 3:56 pm

    @Adrian: E buna, suna destul de interesant. Important e pentru ce tip de muzica vrei sa o folosesti. Asta are un sunet mai bun pentru blues si rock clasic.

  9. Adrian
    noiembrie 5, 2009 la 4:15 pm

    In general rock alternativ(ma gandesc ca e bun sunetul chiar daca nu e doar rock clasic), si blues dar mai putin. Mersi pentru tot + blogul e extraordinar. Bafta si o zi buna.

  10. Adrian
    noiembrie 12, 2009 la 3:59 pm

    Salutare 🙂
    Revin cu inca o intrebare. Azi sunt pregatit sa-mi cumpar chitara doar ca nu sunt sigur care s-o aleg. Am ales la inceput http://www.soundcreation.ro/chitare-acustice-stagg-sw203bk-id3932.html dar apoi ma gandeam sa-mi cumpar set cu husa… am gasit http://www.cryton.ro/pages/item.asp?id=562&name=Stagg_SW203N_Set . Este vreo diferenta mare intre cele doua? Ma gadeam la set pentru pentru ca ies mai ieftin, se merita? Si cum spuneam mai sus doresc sa o folosesc pentru rock alternativ.

  11. noiembrie 12, 2009 la 4:10 pm

    @Adrian: Ambele chitari sunt acelasi tip. Diferenta intre ele e ca una are culoare neagra („bk” din titlu vine de la „black”) iar alta are culoarea lemnului („n” vine de la „natural”). Asta e toata diferenta intre cele doua.

  12. Tudor Mihai
    noiembrie 14, 2009 la 11:44 am

    Salut! am si eu o intrebare ,daca imi poate raspunde cineva:)
    Posed o chitara acustica rece si ash vrea sa-mi cumpar o doza si apoi un amplificator sa pot canta intr-un concert.
    si nu stiu ce fel de doza si cine o monteaza pe chitara (si daca se mai poate da jos)
    astept raspuns
    Va multumesc!

  13. noiembrie 14, 2009 la 12:25 pm

    @Tudor Mihai:
    1) Chitara rece inseamna chitara cu amplificare prin cutie de rezonanta. toate chitarile acustice sunt reci.
    2) Pentru a amplifica sunetul unei chitari acustice exista doua modalitati:
    a) Microfon pentru chitara cu clip. Asta e asemanator modului de amplificare a chitarelor electroacustice.
    b) Doza pentru chitara acustica. Asta se prinde prin niste „agrafe” de gura chitarii. Asta se poate conecta in doua moduri. Unul permanent prin care se monteaza mufa de la doza in locul cuiului pentru curea de pe corp, sau unul temporar prin care lasi firul sa atarne pe langa corpul chitarei. Montarea permanenta se poate face si acasa (e vorba de desurubat/insurubat o piulita), dar se poate face si la centrele de reparatii chitare (astia au sculele lor, si e mai usor).

  14. Timur
    ianuarie 10, 2010 la 6:14 pm

    Salut,am o neintelegere care daca se poate sa imi explice cineva. Sunt incepator si doresc sa-mi procur o chitara… ma gindeam si eu la diferenta dintre cum zise unii chitare acustice si chitare clasice. Gyzzard,spusei ca pentru incepatori recomanzi chitara acustica…insa dorinta mea e sa incep cu o chitara „clasica spaiola” de ici vine intrebarea: de ce nu recomanzi la un incepator chitara clasica??? Undeva intr-un topic am si citit ca e mai bine sa inceapa cu aia clasica persoanelor peste 1.90m deoarece grifful e mai lat si corzile mai indepartate,ziceau ca asa e mai usor pentru astfel de persoane… eu avind 1.98m si chiar imi placuse sunetul chitarii spaniole din video de ici.

    Daca se poate o explicatie detailata de la Gizzard de ce totusi nu recomanzi chitara clasica pentru incepatori??

    Ms anticipat,astept raspuns!!!
    P.S Blog-ul e nice,chiar te ajuta la nevoie,bravo!!!

  15. ianuarie 10, 2010 la 7:51 pm

    @Timur: Felicitari pentru intrebare 🙂 . O sa incerc sa ma rezum foarte mult si sa nu fac un eseu pe tema asta.

    O sa incep prin a spune ca e adevarat ca griful e mai lat si corzile mai indepartate, de altfel si corzile sunt mai moi. Asta, teoretic, e un avantaj pentru cei cu degete lungi si groase (caracteristica anatomica care nu are nici o legatura cu inaltimea. Stiu oameni cu 1,70 care au degetele mai lungi decat ale mele, si eu am 1,84. De altfel degetele mele se descurca excelent si pe chitara clasica).

    In marea majoritate a cazurilor, pe net/forumuri, dau sfaturi doua tipuri de oameni: chitaristii profesionisti, chitaristii care canta din hobby, si cei care cred ca se pricep la chitari.

    Chitaristii profesionisti, au obiceiul de a uita ca 90% din cei care canta la chitara o fac doar pentru placerea proprie si nu ca un mod de viata. Si din cauza asta incep sa recomande cea mai sigura cale spre succes. Ei nu pot concepe alta metoda decat ceea folosita de ei. Ei considera ca pentru succes, e nevoie de 5-6 ani de chitara clasica studiata cu profesori de top, castigi concursuri nationale, iar apoi treci la chitara acustica sau electrica.

    Tot ce pot sa iti spun e ca e o cale foarte anevoioasa, cu mult timp si multi bani cheltuiti. Acestia au si niste mentalitati mostenite de la profesori, si care nu tin pasul cu progresul tehnologiei de fabricatie.

    Eu fac parte din categoria chitaristilor care cauta scurtaturi in sistemul vechi, si profita la maxim de fiecare ban cheltuit.

    Pentru inceput, eu ma adresez in special chitaristilor care vor face asta doar ca hobby. Acei oameni care isi vor cumpara o singura chitara. Pentru acestia, cel mai ok e o chitara acustica. Suna mai bine pe muzica „moderna” care se canta de obicei la petreceri/la foc de tabara, etc.

    Celor care vor sa treaca la profesionisti, le recomand chitara acustica datorarita experientei personale. Eu am inceput pe chitara clasica, am studiat-o relativ putin timp, dupa care mi-am dat seama ca vreau mai mult de la ea. Dupa aceia am fost profesor pentru destui chitaristi, si nu am observat diferente prea mari la modul cum se descurca un invatatel pe o chitara clasica fata de unul pe o chitara acustica. Fiecare chitara are avantajele si dezavantajele ei. Totusi eu inclin spre chitara acustica deoarece, de obicei, nu e o chitara de tranzitie pe care ti-o iei pentru un timp limitat.

    Alte motive pentru chitara acustica
    1) Multi chitaristi celebrii au inceput direct pe chitara acustica. Printre acesti chitaristi o sa il mentionez pe Jimi Hendrix, a carui prima chitara a fost o chitara acustica.
    2) Chitara clasica, datorita grifului lat, ridica probleme mari celor cu degete scurte.
    3) Chitara clasica scoate un sunet mai diferit decat cel auzit in melodiile preferate. Asta produce frustrare in multi chitaristi.
    4) Am observat ca poti canta la chitara acustica si cu degetele lungi fara probleme. Teoretic e mai greu de prins o singura coarda, dar nu am observat ca cei cu chitara acustica ar invata mai greu.

  16. Timur
    ianuarie 10, 2010 la 9:17 pm

    Deci Stimate Gyzzard sa inteleg din spusele tale ca nu prea ai observat diferenta prea mare de cum se descurca un invatatel pe clasica fata de cel pe acustica… de ici rezulta ca e cam aceeasi la inceput,insa alegerea unei chitari depinde de actiunile tale in viitor cu ea…adica daca spui ca la un foc de tabara ai dori sa-i canti domnisoarei un cintec cu care sa o atragi mai tare…si asta iti devine un hobby e perfecta cea acustica datorita sunetului mai melodios… iar daca doresti o ocupatie mai profesionala poti lua si cea clasica… sigur profesional poti fi si pe acustica,asta nu se pune sub semnul intrebarii si totusi recomanzi acustica mai mult de aia ca a fost mai experimentata de catre chitaristii planetei noastre decit cea clasica 🙂 nu stiu daca am inteles corect insa sper sa fie asa 🙂 apropo daca te folosesti de un messenger,skype sau ce mai e acolo… as putea profita de o discutie mai online? ms mult pt ajutor 😉 ne mai reauzim cu siguranta ca am multe intrebari 🙂

  17. ianuarie 10, 2010 la 10:09 pm

    @Timur: Comentariul tau e cam ametitor, asa ca o sa spun „in mare , ai inteles corect”.
    Alegerea chitarii depinde de drumul pe care ti-l alegi si modul in care iti propui sa il parcurgi.

    Recomand acustica fiindca e mai ok, per total. Faptul ca chitaristi celebrii au inceput pe acustica, e doar un fapt in plus in favoarea conceptiei ca nu ai nevoie sa incepi pe clasica ca sa faci performanta.

    Id-ul meu de messenger, e trecut in pagina de contact a blogului (ai link in partea de sus a paginii).

  18. Timur
    ianuarie 10, 2010 la 10:16 pm

    Da,imi cer scuze pt intelesul meu cam… cam… am citit acum si topicul tau despre „Ghid de cumparare a unei chitari” si sincer am inteles deja de ce zisei ca recomanzi acustica… si sincer deja incep a fi deacord cu tine,intradevar dupa cum zici e mai ok. Inca odata iti multumesc pt rabdare si pt ca team ametit putin cu commentariul de mai sus 🙂

  19. laura
    ianuarie 11, 2010 la 2:21 am

    Salut. sunt complet incepatoare si as vrea sa ma apuc de cantat la chitara. multa lume mi-a spus ca mai bine invat din videoclipuri si texte de pe net decat cu profesor. si bineinteles intai trebuie sa imi cumpar o chitara..dar nu stiu exact care..am 13 ani…vreau sa invat sa cant in special rock alternativ, rock clasic, putin glam rock. am citit undeva ca pt incepatori este buna o chitara clasica..dar vad ca nu este pt genurile de muzica pe care vreau sa le invat..si ma gandeam sa imi iau una acustica. c imi recomanzi? si de care corzi? am auzit ca exista niste chitare de genul 1/3 , 2/3 pt copii. Btw, daca ai timp si bineinteles daca vrei, da add la l************e ,sa imi mai explici cum stau lucrurile :D.

  20. Timur
    ianuarie 11, 2010 la 2:28 pm

    cred ca totusi si la tine Gyzzard ar spune ca iti trebuie o chitara custica care are corzi de metal sau cum le mai zic otel… deja ce si cum…poate nu am dreptate,ma gresesc o sa spuna Maestru mai detailat 🙂 apropo… id-urile si numerele de telefon nu se scriu in comentarii 😉

  21. Timur
    ianuarie 11, 2010 la 2:37 pm

    Apropo de marimi: ti sar potrivi o chitara acustica cu corzi de metal de marimea 3/4 cred eu 🙂

  22. ianuarie 11, 2010 la 2:54 pm

    @laura:
    1) E mai ieftin fara profesor, dar nu va fi niciodata mai bine sa inveti fara profesor. Un profesor bun te ajuta sa progresezi foarte mult foarte repede.

    2) Din videoclipuri nu ai cum sa inveti sa canti. Daca se refera la lectii video, poti sa inveti multe din ele.

    3) E bine sa incerci sa iti gasesti un sistem/un sablon de invatare pe care sa il respecti, nu sa inveti dezordonat. Asta e unul din avantajele de a avea un profesor. Am pus pe acest blog cateva lectii care ar trebuii sa iti dea cel putin un avant in lumea chitarelor.

    4) Cam la ce pret vrei chitara?

  23. lorena
    ianuarie 22, 2010 la 5:18 pm

    salut.din cate vad sunt multi care vor sa se apuce de cantat la chitara.as vrea si eu (doar ca un hobby;ma gandesc ca plec la facultate peste 1 an si ceva foaaaarte departe de casa si as vrea sa am cu ce sa-mi ocup timpul liber) … si in plus imi place rockul alternativ in general…doar ca nu stiu ce tip de chitara mi-ar trebui .din cate inteleg cea acustica este cea mai buna pentru incepatori,dar ideea este ca nu prea am facut muzica la scoala ( stiu ca imi va fi foarte greu,dar nu imposibil).
    deci , intrebarea mea este: este buna o chitara acustica daca vreau sa cant ceva ce o sa vrea sa sune a rock alternativ? si daca da,exista mai multe tipuri?
    Multumesc anticipat!

  24. lorena
    ianuarie 22, 2010 la 5:43 pm

    aa si inca 2 intrebari:\
    1. trebuie sa mai cumpar ceva accesorii ( ca in cazul celor electrice)?
    2.cat de rezistente sunt corzile ( in cazul celor fender ,de exemplu,care am auzit ca sunt foarte bune)?

  25. ianuarie 22, 2010 la 8:05 pm

    @lorena: Majoritatea elevilor romani nu fac muzica la scoala. Eu am facut muzica doar in generala, cu o scorpie care nu punea sa cantam. Tot ce am invatat in scoala a fost cum sa rag cat mai prost cu putinta, si cateva elemente fundamentale ale muzicii (note/tonuri/…).

    Poti canta la chitara si fara sa cunosti teorie muzicala, dar doar pana la un punct. Daca vrei sa inveti cu adevarat sa canti la chitara si sa treci de nivelul incepator e bine sa inveti si teorie muzicala, macar baza (note/asezare pe portativ, note pe fretboard/ tonuri/semitonuri/ acorduri/ etc).

    Rock-ul alternativ nu se potriveste prea mult cu chitara acustica, dar poti sa scoti o melodie buna si pe acustica. Sa-mi spui cam care e limita maxima de pret, si o sa iti fac o recomandare.

    Referitor la cele 2 intrebari:
    1) Pentru inceput, la chitara acustica nu ai nevoie de alte lucruri. Dupa ce ai sa mai inveti poti sa incepi sa iti iei pene de chitara, eventual un capodastro si mai rar un slide (slide-ul se foloseste in special la blues, country)

    2) Corzile Fender sunt corzi de nivel mediu, sa zicem bunute-acceptabile. Eram fan corzi fender, dar dupa aceia am descoperit ca sunt alte tipuri de corzi mai bune.

    Revenind la intrebarea ta: Nu inteleg ce vrei sa spui prin „cat de rezistente sunt”. La ce te referi prin rezistenta? 🙂 Referitor la corzi sunt mai multe optiuni :D.

  26. lorena
    februarie 4, 2010 la 8:35 pm

    ma gandeam ca poate se rup la un moment dat ( ca in desenele cu tom & jerrry 😀 )
    …:-?? nu am idee.Oricum,mersi foarte mult pt informatii

  27. ich
    martie 9, 2010 la 7:46 pm

    Gyzzard cum poti sa ii spui la un om, care poate are un talent extraordinar sa invete sa cante cu dreapta, cand e defapt stangaci, doar pentru ca traieste in Romania?De asta e tara asta asa, ca cei care vin din spate nu sunt in stare sa gandeasca pentru ei. Mentalitate de roman.Prost si care urmeaza doar ce ii zic altii. Asa niciodata nu se va schimba nimic in muzica romaneasca. De asta is toate poamele la posturile de televiziune. Ca sunteti niste roboti toti.
    Asa sunt uitati toti marii artisti. Toti clasicii. Crezi ca si ei urmau ce le ziceau altii?
    Degeaba sti multe, daca dai sfaturi de 2 lei.
    Adela, si eu sunt chitarista de 7 ani si sunt stangace.
    Invata cu stanga daca asa iti este mai bine.
    Vei fi uimita de ceea ce poti realiza.
    Cu „respect”.

  28. martie 9, 2010 la 8:12 pm

    @ich: Iti dau si tie un sfat, cand vrei sa ataci pe cineva, citeste de doua ori ceea ce spune.

    Chestia cu „cel mai bun sfat pe care ti-l pot da e sa te faci dreptace” era un sarcasm la adresa faptului ca in Romania nu existau prea multe optiuni pentru stangaci. Invata sa pricepi sarcasmul, e folositor in viata;) .

    Daca ai sa te gandesti logic, o sa iti dai seama ca e o mare tampenie sa iei acel comentariu ca fiind o recomandare. Un stangaci adevarat, nu o sa poata niciodata sa faca chestii simple cu dreapta, si nu o sa isi imagineze macar ca ar putea sa faca o chestie atat de complexa precum cantatul la chitara.

    Daca ai sa te uiti mai jos, ai sa vezi ca toate sfaturile pe care le-am dat se refera la mana stanga, si nicidecum la mana dreapta.

  29. ich
    martie 9, 2010 la 8:20 pm

    Eu nu am atacat pe nimeni.
    Am facut o observatie 🙂
    Si nu trebuie sa fie o recomandare, dar ca si sfat ( ca presupun ca asta a cam vrut Adela) nu a sunat ok ce ai zis. Se pot intelege multe. Claritatea e importanta la subiectul despre care vorbesti tu aici.
    Si am citit de mai multe ori si nu a parut sarcasm.
    Nu stiu de ce am impresia ca acum nu sti cum sa o scoti la capat cu ce ai zis.
    Si stai chill ..stiu sa recunosc sarcasmul.

  30. martie 9, 2010 la 8:48 pm

    @ich: Da… nu suport criticile si acum incerc sa o scot la capat…

    Fiecare comentariu apare pe site, doar daca ii dau eu voie. Daca vroiam sa musamalizez ceva, dispareau comentariile de mult.

    Uita-te la toate comentariile de pe blog. Multe sunt pentru stangaci, si nu spun „faceti-va dreptaci”.

    Iti garantez ca acolo e sarcasm. 100% sarcasm. La fel cum si comentariul tau e un atac la adresa mea si nu numai:

    „Mentalitate de roman.Prost si care urmeaza doar ce ii zic altii.”
    „Degeaba sti multe, daca dai sfaturi de 2 lei.”
    „Cu “respect”.”

    Daca asa faci tu observatii, nu ma mira ca nu sti ce e ala sarcasm.

  31. Andreea
    septembrie 24, 2010 la 8:55 pm

    Buna. Te cam innebunesc cei de pe aici cu „sunt incepator”, si oricat nu mi-ar place sa o spun si eu sunt. Vreau tare mult sa ma apuc de chitara, imi place f mult mai ales de cand eram putin mai mica pe la 9-10 ani. (acum avand 12) Am inteles ca acustica, chiar asa m-au sfatuit si altii, dar nu stiu ce marca. Defapt, multi mi-au spus sa-mi iau tenson.. ar fi o alegere buna? :d A da si, care e treaba cu tiputile astea : western, folk, jumbo, etc. Sunt tot tipuri de acustice? Daca da, de care e mai indicat sa imi procur? 😀

  32. septembrie 26, 2010 la 10:29 am

    @Andreea: Chitarile acustice sunt de mai multe tipuri: dreadnought, western, folk, jumbo, concert, grand auditorium, etc. In teorie, toate suna diferit, in viata de zi cu zi, sunt firme care fac chitari dreadnought si le pun numele jumbo.
    Diferentele sunt:
    -chitarele western, folk si dreadnought suna cam la fel.
    -Jumbo are un corp mai mare asa ca are un volum si un sustain mai mare decat dreadnought
    -Concert si grand auditorium au corpul asemanator chitarelor clasice.

    Pentru ce tip de muzica vrei sa iti iei chitara?

  33. Andreea
    septembrie 26, 2010 la 10:35 am

    Din prima categorie, adica western, folk sau dreadnought.. pe aici ma invart eu.

  34. septembrie 26, 2010 la 10:52 am

    @Andreea: Chitarile din categoria asta, sunt facute din diverse materiale si in anumite moduri, si scot sunete foarte diferite. Adica sunt diferente mari intre Stagg SW201 si Fender CD-60 sau Aria AW-15. Conteaza super mult ce tip de muzica vrei sa canti. O chitara dintr-un lemn moale o sa aiba un sunet mai dulce, pe cand una dintr-un lemn dur o sa aiba un sunet ascutit, rece.

    • Andreea
      septembrie 26, 2010 la 10:59 am

      Eu imi doresc o chitara cu un sunet mia dulce.. Cum se numeste aceasta? Si inca o intrebare daca se poate : Ce marci ai recomanda? ( am auzit ca sunt bune tenson si reghin )

      • septembrie 26, 2010 la 11:52 am

        @Andreea:
        1) Nu recomand marci ci chitare ;).
        2) Ia-ti atunci un Stagg Sw201 sau SW203.

  35. Andreea
    septembrie 26, 2010 la 11:55 am

    Mersi foartee mult. Mai bine sa imi iau o chitara de la un magazin unde sa o pot „proba” decat online. Inca o data mersi.

  36. Dionisie
    decembrie 21, 2010 la 8:25 pm

    Salutare.
    Vreau sa-mi iau o chitara electro-acustica cu o cutie de rozonanta „maricica” sa se auda shi la rece destul de tare, incadrandu-ma in 1000 ron. Pana acum am cantat pe un Ibanez V-50 shi ma gandeam sa raman tot pe Ibanez, dar am vazut ca pe forumuri multi recomanda Takamine. Ma ajutati shi pe mine cu ceva propuneri 🙂
    Merci 😀

    • decembrie 23, 2010 la 11:03 am

      @Dionisie: Din pacate urasc chitarele electro-acustice, asa ca nu pot sa iti dau un sfat. Avand in vedere ca ai deja o chitara destul de ok, de ce nu te gandesti la o solutie de amplificare gen: doza de chitara acustica sau microfon cu clip pentru chitara?

  37. ovidiu
    decembrie 28, 2010 la 4:42 pm

    Salut.
    Vreau sa invat sa cant la chitara desi este un pic cam tarziu (26 de ani) si am decis sa incep cu cea acustica. Am o intrebare: merita sa investesc sa zic 1000 ron intr-o chitara gen Yamaha FG700s sau 1400 ron intr-o chitara Yamaha FG730s? Ce crezi despre asta? Ce ma sfatuiesti sa fac?

    • ovidiu
      decembrie 28, 2010 la 4:57 pm

      Aria AW-30 e aprox 500 ron. Ce are in plus Yamaha ?

  38. remus_occ
    octombrie 14, 2011 la 1:16 pm

    salut. am si eu o chitara western de vreo noua nouta, achizitionata acum 7 ani cand am vrut sa invat sa cant. problema e ca incercand sa invat a rupt pe atunci dupa un timp coarda mica. apoi mi-am luat alte corzi de nylon si am incercat sa le prind… nu am putut nicicum si am lasat-o balta dupa ce am rupt cateva corzi incercand. as dori sa ma apuc de invatat din nou dar nu stiu cum sa le prind.. mecanismul e format din niste cilindri rotativi cu o gaura la mijloc prin care cred ca intra corzile…problema e cand strang, se taie coarda incet incet in margini. nu i-am dat de cap nicicum… chitara e marca hora.. stie cineva ceva?

  39. alex
    decembrie 29, 2011 la 7:53 pm

    a-si dori sa-mi iau o chitara acustica care sa se poata lega si la amplificator…asa ca te rog sa imi dai niste tipuri de chitara care crezi ca sunt mai bune daca poti pana in 500 lei…mersi 🙂

  40. denisa.
    februarie 11, 2013 la 3:11 am

    buna.si eu vreau sa invat sa cant la chitara si tot asa.nu stiu ce sa aleg…daca sunt stangace,am vreo sansa sa cant cu dreapta? ma gandeam sa-mi achizitionez una second hand, insa nu gasesc pt stangaci.am tot auzit ceva tehnici,cum ca se pot inversa corzile unei chitari pt dreptaci si se poate folosi pt.stangaci.este adevarat? (intr-adevar,foarte folositor articolul tau)

    • februarie 11, 2013 la 10:00 pm

      Nu ai nici o sansa sa canti cu dreapta atat timp cat mana dominanta e stanga.
      Da, se pot schimba crozile in asa fel incat sa poti canta cu stanga. Cel mai mare chitarist din toate timpurile era stangaci si toata viata a cantat cu chitara de mana dreapta cu corzile schimbate. Cauta Hendrix pe net si o sa vezi.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu