Prima pagină > Chitara, G-search > Chestii despre chitara pe care nu le spune nimeni

Chestii despre chitara pe care nu le spune nimeni

Printre cei ce mi-au gasit blogul pe google, am gasit si lucruri care mi se par destul de interesante, si carora am hotarat sa le dau un raspuns.

1) „greutatea unei chitare western„:

O chitara acustica (orice varianta) are o cantareste in jur de 1700 g-2200 g (1,7-2,2 kg). O chitara clasica (sau chitarile acustice cu corp de clasica), canteareste cam 1700 g (1,7 kg). O chitara electrica cantareste intre 3-4,5 kg. Greutatea depinde de foma chitarii, tipul de lemn din care sunt facute (sau, ca sa le includem si pe chitarile din fibra de carbon sau plastic, si materialul din care sunt facute), si marimea corpului.

2) „cat costa o chitara normala

Preturile la chitari depind in functie de firma care le produce, materialele si tehnologia folosite, modelul si tipul chitarii.

Chitarele clasica (cele cu cutie de rezonanta si cu corzi din nylon) preturile variaza intre: 170 ron si 2000 ron.

Chitarile acustice (cele cu cutie de rezonanta si cu corzi din metal): 250ron si 5000ron

Chitarele rezonatoare (cele cu punte/corp metalic): minim 200euro

Chitarele electrice: pretul variaza de la 400ron la cateva mii de euro (fender stratocaster american 6500ron, gibson sg goddess 6700ron, etc).

Cele mai ieftine firme de chitari sunt: Aria, Stagg, Maxine, Squier

Cele mai scumpe firme de chitari sunt: Gibson, Fender, si firmele care fac chitari custom-made

4) „cele mai bune firme de chitara„.

Cele mai bune chitari nu se fac in firme, ci se cumpara de la o firma si se perfectioneaza ori in garajul propriu ori la o firma specializata. Sunetul unei chitari e subiectiv. Fiecare om vrea alceva de la chitara, iar chitarile de serie sunt facute pentru toti, asa ca singura modalitate de a obtine sunetul perfect nu e sa cauti prin toate magazinele, desi si asta e o etapa, ci sa iei chitara cea mai aproape de prefectiune si sa o modifici in asa fel incat sa o transformi in chitara visurilor tale. Chitarile electrice pot fi modificate cel mai mult, la o acustica tot ce poti sa-i schimbi e reprezentat de: pragus, cuie de acordaj, corzi.

Ca prestigiu, cele mai cunoscute si mai apreciate firme de chitari sunt: Gibson si Fender. Toti chitaristii incepatori isi doresc un Gibson. Cand ajung cunoscatori, majoritatea nu se mai uita la firma, decat ca la un simbol al calitatii.

5) „care este marime chitara„:

Marimea chitarii depinde de tipul ei. Chitarile se pot imparti in 4/4 (marimea chitarii normale) 1/2 si 3/4. 1/2 e marimea pentru copii foarte mici. 3/4 e marimea pentru copii de 10-13 ani. Marimea 4/4 e pentru restu. Am vazut si copii de 10 ani care rupeau chitarile de marime normala,  eu la varsa aia ma jucam cu masinute, ei isi misca mainile pe chitara de parca e legata de corpul lor. Poate au fost nascuti cu chitara in mana, cine stie.

Dimensiunea unei chitari e cam asa:

  • acustica 1 – 1,2 m / 40-45 cm
  • clasica in jur de 1 metru / 40 cm
  • electrica 0.98-1,2m / 30-40 cm

6) „cum fac sa sune epiphon ca gibson„:

Depinde. Chitara e elctrica sau acustica? In primul rand, ca sa ai o chitara care sa sune ca un gibson trebuie sa ai un epiphone din aceleasi materiale ca si gibsonul si aceiasi marime. Daca nu ai asta, e imposibil sa faci transformarea. Fiecare tip de lemn, fiecare elemnt de pe chitara, isi aduce in felul sau contributia la sunet. Daca lemnul chitarii e diferit, va suna altfel. daca marimea e diferita, sustainul va fi diferit. Daca chitarile sunt la fel (din punct de vedere al materialelor). Daca e acustica, si nu suna la fel, nu prea mai ai ce sa faci. Ceva nu e ca la gibson, si cel mai probabil nu ai cum sa rezolvi. Daca e electrica, atunci poti sa ii schimbi dozele, sa ii schimbi puntea, cuiele de acordaj, pragusul, si sa reformezi circuitele. Daca reusesti sa faci toate acestea corect, atunci ai sanse mari sa sune ca un gibson. Alfel, nu ai ce sa mai faci.

Categorii:Chitara, G-search
  1. Andreea
    iulie 27, 2010 la 9:39 am

    Scuze, vreau sa pun si eu o intrebare stupida. Am o chitara veche, a fost alor mei si vreau sa ma apuc si eu sa invat sa cant la ea. Singura problema e ca nu stiu daca e chitara clasica sau acustica. Am inteles diferenta intre ele, singura problema e ca eu zic ca e clasica (fiindca mi se pare cam mica si husa pe care am luat-o pentru chitara, husa fiind pt chitara acustica, e cu vreo 8-10 cm mai lunga decat chitara in sine – la gat), dar am gasit-o cu corzi de metal pe ea. Poti sa ma ajuti sa ma edific, te rog?
    Ah si singurul lucru care scrie pe ea este Fabrica de instrumente de la Reghin, tipul SP 1L (cred cel putin, fiindca e aproape ilizibil), seria care consta in o insiruire de numere, si anul fabricarii – 1983 🙂

    • aprilie 22, 2011 la 10:04 pm

      in primul rand trebuie sa te uiti la griff, daca e model lat inseamna ca e clasica; sistemul de prindere de la baza…e foarte diferit, la acustica e cu niste mici cuisoare de plastic, la clasica sunt doar niste mici perforatii in lemn pe unde se introduce coarda si se face nod; Grosimea cutiei de rezonanta e ma mare la acustica si de aceea spatele e putin curbat la imbinarea cu griff-ul, cea clasica avand spatele drept…. intrebarea mea e… cat timp s-a cantat pe ea cu corzi metalice, asta in cazul in care e clasica…verifica inaltimea corzilor in spatiul 15… daca depaseste in jur de 6-7 mm deja e grea la mana si posibil sa falseze f mult… in concluzie,… as recomanda o chitara noua 😉

  2. iulie 27, 2010 la 9:44 am

    @Andreea: Daca ai o poza, pot sa iti spun sigur. Adresa mea de mail o gasesti la contact (link sus).
    Cel mai simplu e sa te uiti la punte. Daca are canalele de prin corzile paralele cu griful atunci e clasica.
    Multi oameni isi pun corzi de metal pe chitara clasica pentru ca suna mai bine (chitara clasica e facuta pentru muzica clasica, iar ei vor sunet de acustica). Daca a stat mult cu corzile alea, probabil deja are probleme, asa ca s-ar putea sa ai nevoie de niste modificari/reparatii la ea.

  3. Anna
    august 30, 2010 la 1:24 pm

    Eu vreau sa imi iau Stagg – C542 4/4…:D sunt incepatoare. e buna pentru mine ?!:D ce ziceti?

  4. august 30, 2010 la 2:10 pm

    @anna: Stagg C542 e o chitara clasica. Daca nu vrei sa canti muzica clasica iti recomand sa iti iei o chitara acustica. (chitara clasica e diferita de chitara acustica)

  5. Smallfry
    septembrie 27, 2010 la 6:02 pm

    🙂 servus, am primit o chitara meteor hollowbody cu corzi destul de vechiutze(ma rog si ea e batranica). vreau sa i le schimb inainte sa ma apuc de cantat si cum sunt incepatoare habar nu am daca i se potrivesc mai bine corzile de acustica sau de electrica, avand in vedere ca e jumi-juma. mi-as lua o chitara acustica dar nu imi permit acum si va trebui sa fac ce pot cu ce am. apropo, este vreun tip de corzi care sa se potriveasca la chitara mea si sa fie mai moi? cele pe care le am mi-au distrus degetele pana acum 🙂

    • ionescu ion
      decembrie 28, 2013 la 3:29 pm

      salut!
      daca vrei, pot sa iti iau o chitara acustica noua si imi dai tu Meteorul; nu de altceva, dar acum 35 de ani am cantat pe asa ceva si m-a apucat nostalgia…

  6. septembrie 27, 2010 la 8:51 pm

    @Smallfry: Corzile mai vechi de 3 luni (in cazul in care canti foarte putin la chitara, si le pastrezi perfect) deja distorsioneaza sunetul.

    Hollow-body e o chitara electrica. Faptul ca are cutie de rezonanta nu inseamna ca se foloseste si ca chitara acustica.
    Ce pot sa iti recomand din ce se gaseste in romania: GHS BNL, GHS SETR-RXL.
    Ca sa iti aperi degetele incearca sa folosesti corzi mai subtiri. La noi nu se gasesc corzi mai subtiri de 09-42.
    Alte corzi mai sunt: Fender Original 150L Pure Nickel Ball End 9-42.

  7. Smallfry
    septembrie 27, 2010 la 9:54 pm

    multumesc din suflet pt raspuns, m-ai ajutat mult, majoritatea nu stiu exact ce e un hollow body si nici nu au pus vreodata mana pe asa ceva…
    in cazul in care ma incumet sa o si vopsesc stii cumva ce vopsele s-ar potrivi pentru a nu diminua calitatea sunetului? ar trebui si smirghelita inainte ca sa scap de stratul vechi de vopsea?

    • septembrie 27, 2010 la 9:57 pm

      Orice vopsea afecteaza sunetul. Oricum, nu merge cu lac si vopsea din aia obisnuita. Vopsea si lac pentru chitari, in Romania, nu exista, asa ca cel mai ok e sa cumperi din afara. Uite aici un site folositor http://www.stewmac.com

      Ai grija ca vopseaua actuala poate sa ascunda fisuri si alte defecte, si cand o dai jos poti sa distrugi chitara.

  8. lavinia
    septembrie 29, 2010 la 10:04 pm

    servus!vreau sa va intreb si eu ceva:-)as vrea sa invat sa cant la chitara si nu stiu cu ce chitara ar trebui sa incep.din ce am mai cules de pe net cred ca cu una acustica,dar imi puteti recomanda un anumit ,,produs”?in speranta ca ma veti lumina,va multumesc anticipat:-))

  9. septembrie 29, 2010 la 10:18 pm

    @lavinia: ca incepator ar fi excelenta o acustica (motivele le gasesti prin blogul asta in cateva zeci de mesaje). Depinde mult de ce stil de muzica vrei sa abordezi, si in ce limita de pret ar trebuii sa se incadreze.

    • lavinia
      septembrie 30, 2010 la 8:15 am

      multumesc mult pentru raspuns:-)).app cred ca o sa ma axez in special pe folk.oricum,pentru moment m-am inscris la cursurile organizate de profa mea de muzica si voi vedea cum evolueaza lucrurile.thanks again!

  10. Georgiana
    noiembrie 9, 2010 la 5:59 pm

    Vreau sa pun si eu o intrebare
    mie mi sa rupt pragusul de la chitara acustica si nu stiu cum sa-l dau jos imi poti explica si mie te rog frumos

  11. Elena
    decembrie 17, 2010 la 4:29 pm

    salut! pustiu’ meu de 12 ani isi doreste o chitara (pt rock, evident 🙂 iar Mosu’ tot cu cadouri tre sa vina, asa ca … tre sa cumpar o chitara, pana in sarbatori din cele citite pe net am inteles ca tre sa-mi indrept pasii catre una acustica, pana aici clar, problema este pentru ce chitara sa optez… ce imi recomanzi? bugetul este cam de 300ron. m-am uitat si peste chitarele pomenite aici cum ar fi Squier SA-105, Aria AW15 – 300ron sau Hohner HW220 – 413ron dar tot nu ma pot decide. multumesc

  12. decembrie 17, 2010 la 5:42 pm

    @Elena: Squier SA-105 😀

    • Elena
      decembrie 18, 2010 la 11:05 am

      multumesc mult pentru sfat, dar mai am o intrebare, stupida cred, dar, plz ajutama… am gasit cateva variante Squier SA-105: SB, NA si BA. e cumva vorba doar de culoarea chitarei sau mai inseamna si altceva aceste litere? daca e doar vorba de culoare eu as merge pe BA, adica pe negru. multumesc.

      • decembrie 18, 2010 la 12:57 pm

        Sunt doar coduri de culoare:
        SB=sunburst
        NA=Natural
        BA=black

  13. Anca
    decembrie 21, 2010 la 12:30 am

    Buna! vreau sa imi cumpar o chitara si din ce am citit pe forumuri, majoritatea spun ca ar fi cel mai ok sa iti iei o acustica pt. inceput. Am avut ocaza sa tin in mana (de incepatoare) si chitare acustice dar si clasice. Sincer… cand am luat clasica in mana m`am simtit confortabil (cred eu ca e din cauza corzilor care sunt mai moi), de atunci m`am fixat pe ideea ca imi doresc o clasica. Dar, recititnd sfaturile majoritatii despre acustica, am ramas in dubii: acustica (de care toata lumea zice ca este cea mai buna pentru a invata sa canti) sau clasica?
    Mentionez ca vreau doar sa invat sa cant… asa pt. mine. Bugetul meu este de max 300 ron. Acustica sau clasica? si ce model imi recomanzi de banii astia?

    • decembrie 21, 2010 la 10:40 am

      @Anca: Conteaza ce gen de muzica vrei sa abordezi. Chitara clasica, datorita grifului mai gros, merge mai bine pentru muzica clasica, pentru muzica care se bazeaza pe note, si mai putin pe acorduri. Asa ca daca nu vrei muzica clasica, o sa iti fie mai usor, dar o sa intalnesti destul de repede anumite limitari ale ei.

  14. Anca
    decembrie 21, 2010 la 1:41 pm

    Ok, atunci imi voi lua o acustica… dar ma mai poti ajuta, te rog frumos, cu niste sugestii? Ce chitara imi recomanzi care sa fie pana in 300 ron? Multumesc. 😀

  15. decembrie 21, 2010 la 3:15 pm

    Aria AW15 e pentru rock si costa cam 250ron.

  16. Adrian
    decembrie 22, 2010 la 3:01 pm

    Ce parere ai despre Hora Reghin W11204 ? E ok ?

    • decembrie 23, 2010 la 11:06 am

      Am vazut ca e destul de cautata dar mie nu prea imi place cum suna.

      • Adrian
        decembrie 23, 2010 la 1:37 pm

        Un Ibanez V50NJP cum ar fi atunci ? Am gasit-o intr-un pachet cu 450 lei, si is curios daca e ok.

      • decembrie 23, 2010 la 2:07 pm

        Pentru ce tip de muzica?

  17. Adrian
    decembrie 23, 2010 la 3:34 pm

    Folk in general.

  18. decembrie 24, 2010 la 9:55 am

    @Adrian: Hohner HW220. Teoretic e in aceeasi categorie de pret.

  19. lucianno
    ianuarie 26, 2011 la 10:41 pm

    buna…as dori sa ma sfatuiesti si pe mine putin…as vra sa imi cumpar o chitara clasica….dar nu stiu ce marime…am 13 ani si 1.50m.ce marime mi sar potrivi?

    • ianuarie 27, 2011 la 6:58 pm

      @lucianno: Cred ca te-ai descurca mai bine cu un 3/4 sau chiar 1/2, dar cel mai bine ar fi sa incerci sa vezi cum te simti cu chitarile astea in mana.

  20. claudiu
    ianuarie 27, 2011 la 2:39 pm

    doresc sa cumpar o ghitara de calitate chiar si second in stare perfecta de functionare fara crapaturi ,ciobituri sau alte incomveniente de genul asta pentru genul de muzica folk.

    • ianuarie 27, 2011 la 6:59 pm

      @claudiu: Asta nu e un site de anunturi, ci unul de sfaturi.
      Pentru folk poti sa vezi: Hohner HW220, Stagg 201.

  21. bogdan
    ianuarie 31, 2011 la 6:16 pm

    buna:) am si eu o intrbare. vreau sa imi iau o chitara, sa invat pe ea si sa cant asa pentru mine. cred ca voi canta mai mult folk:) din ce am citit pe aici am inteles ca ar trebui sa imi iau o acustica. ini poti recomanda un model exact, undeva pana in 250-300 ron? multumesc!

  22. Laurentiu
    decembrie 17, 2011 la 10:19 am

    Imi poti recomanda ceva chitari acustice, marimea 3/4? Axat pe muzica folk, mai mult..

  23. ianuarie 29, 2012 la 12:27 pm

    Salut,
    M-am hotarat sa invat sa cant la chitara. Am facut rost de o chitara de la un prieten, dar este destul de veche, plina de amintiri cu siguranta ar avea nevoie de ceva reparatii. Asa ca m-am hotarat sa i-o las omului cu tot ce are ea original si sa imi iau eu alta. Probabil o sa ma rezum la cantat ptr mine, eventual ceva muzica folk in jurul focului sau alte balade celebre. Deci o acustica s-ar incadra perfect.
    Care crezi ca e mai buna dintre astea 2:
    http://www.fly-music.ro/instrumente-incepatori/329-chitara-acustica-harley-benton-hbcg45.html
    sau asta: http://www.fly-music.ro/chitare-chitari-acustica-chitara-seturi/2481-chitara-acustica-flame-fg-229-41sb.html
    Sau poate ma poti indruma catre un alt magazin cu preturi similare.
    Multumesc mult,
    Dan

  24. Samy
    martie 17, 2012 la 9:26 pm

    Salut, Vreau sa-mi iau o chitara, sa invat sa cant la ea,pentu mine si un buget maxim 100 de Euro, plus ceva daca trebuie, Ma puteti ajuta? Multumesc!:)

  25. Alex
    martie 19, 2012 la 8:38 pm

    Bun articolul, 2-3 greseli de scriere (se mai intampla) da in legatura cu preturile chitarilor nu sunt deacord. De exemplu cele clasice ajung si la 4-5 mi de euro exemplu :Takamine. La fel si cele electrice ,mai ales custom dar nu numai pot ajunge la 20-25 de mi de dolari

    • martie 19, 2012 la 10:07 pm

      @Alex: Ma refeream la pretul chitarelor din magazinelor din Romania. Si mai ales la preturile chitarelor low-end. Nu cred ca are rost sa iau in calcul si acele chitare high-end cand ma adresez incepatorilor.

  26. Alex
    aprilie 15, 2012 la 11:02 pm

    Salut .. Am si eu o intrebare.O chitara acustica intra intr-o husa de chitara clasica?
    Mersi anticipat.

    • aprilie 16, 2012 la 11:27 am

      Nu. (exceptie o fac unele chitare acustice cu corp mic, asemanator cu cel al chitarelor clasice, dar astea sunt destul de rare).

  27. Diana
    noiembrie 4, 2012 la 1:31 pm

    Buna am gasit o chitara care ma intereseza :http://cadouri-originale.com/chitara-acustica-jervis-p-945.html ce parere ai? sunt incepatoare..dar cred ca este destul de mica pentru varsta mea..are dimensiunile :Dimensiune: 93 x 35 x 8,5 cm

    Dimensiune curbura mare: 43 cm

    Dimensiune curbura mica: 39 cm
    ce parere ai?eu am 17 ani.Mersi anticipat.

    • noiembrie 5, 2012 la 12:42 am

      Nu contine nici o informatie folositoare. In lipsa altor informatii o sa presupun ca e o jucarie prost facuta, si o sa iti recomand sa mai pui 750 ron si sa iti iei o chitara facuta pentru cantat, si a caror specificatii sunt publicate.

  28. Calin
    ianuarie 30, 2013 la 12:28 am

    Buna ziua !
    Vreau sa-i cumpar fiicei mele o chitara.Are 9 ani (1,30 m. inaltime dar creste vazand cu ochii 🙂 ) si din cate am citit i-ar trebui o chitara cu dimensiune 3/4 su 1/2.Fata este bineinteles incepatoare si nici eu nu am cunostinte in acest domeniu.Tot pe aici am citi ca chitara acustica Squier SA-105 ar fi o alegere buna.Are acesta o dimensiune optima pt. un copil de 9 ani?
    Va multumesc anticipat !

  29. Alexandra
    mai 7, 2013 la 1:21 pm

    Buna!
    Vreau sa cant la chitara bass si am si eu 2 intrebari:D in primul rand, nu stiu sa cant la chitara dar vreau sa ma apuc, ca sa cant la bass tre’ sa invat mai intai pe acustica sau pot incepe direct pe bass? si a doua intrebare ar fi daca pt inceput ar trebui sa mi iau o chitara mai ieftina sau pot sa ma arunc la una mai buna?

    • mai 7, 2013 la 10:09 pm

      Chitara si bass-ul sunt 2 instrumente diferite, cu tehnica diferita, asa ca nu e necesar sa inveti pe chitara pentru a putea continua pe bass.
      Pentru inceput trebuie sa iti iei o chitara acceptabila ca pret dar care sa scoata un sunet bun. daca iei o chitara care nu suna bine, o sa te saturi si o sa abandonezi. Dar ai grija ca un pret mai mare nu inseamna neaparat o chitara mai buna.

  30. septembrie 30, 2013 la 8:56 pm

    Buna, am o interbare: se poate schimba pragus-ul la o chitara classica ? Sau e mai simplu sa cumpar alta?. Multumesc,

  31. octombrie 20, 2013 la 8:25 pm

    Va rog sa-mi spuneti si mie ce piesa se canta in clipul urmator;http://observator.tv/fii-observator/o-chitara-si-patru-maini-2292.html.Multumesc mult!

  32. Bogdan
    decembrie 17, 2013 la 3:30 pm

    Salutare,astazi am vb cu cineva in legatura cu o chitara..o da cu 300 ron!e clasica,de marima 4/4 si e din lemn de lamai,din cate spune el..nu are o firma inscriptionata pe ea dar,ca fiind prima mea chitara,nu. prea-mi pasa deoarece chiar mi-o doresc.vreau doar sa intreb daca se merita sa dau 300 ron pe ea,tinand cont ca e la mana a II-a si a mai fost folosita!:)

    ms anticipat!astept raspunsul!

  33. Gabi
    decembrie 16, 2016 la 8:53 pm

    Salut, daca sunt adult, e in regula daca imi achizitionez o chitara clasica 3/4? As dori sa stiu daca este o legatura intre marimea ei si calitatea sunetelor. Sau… ce alte incoveniente ar presupune o chitara mai mica. (Sunt mica de inaltime si acum cant piese clasice la o chitara western. Este oarecum incomod si as vrea sa schimb).
    Multumesc!

    • mai 24, 2017 la 10:04 pm

      Calitatea sunetului e data de materiale nu de marime. Dar fiecare componenta modifica sunetul in felul sau, asa ca si marimea o sa il modifice. Cel mai bine e sa pui mana pe una si sa vezi cum suna, si sa iti dai seama daca te multumeste sau nu.

  34. Radu
    noiembrie 5, 2017 la 12:02 pm

    buna ziua . am o dilema la care nu gasesc un raspuns concret . care este distanta optima dintre corzi si griff-ul chitarii electrie ? multumesc

    • noiembrie 5, 2017 la 12:13 pm

      Fiecare chitara e unica in felul ei, fiecare chitarist are si el propriul lui stil. Trebuie sa gasesti tu distanta optima pentru tine.

  35. Adrian Anton
    ianuarie 2, 2020 la 6:51 pm

    Vreau să îmi adaptez o chitara electrica de pe dreapta pe mâna stângă vreau să știu dacă dozele au ceva daca le las așa sau daca trebuie sa le întorc cum trebuie modificate ? Din selector le schimbi firele ntre ele?

Comment pages
  1. No trackbacks yet.

Lasă un comentariu