Prima pagină > Chitara > Ghid de cumparare a unei chitari electrice

Ghid de cumparare a unei chitari electrice

Acum ceva timp am facut un ghid de cumparare a unei chitari, atunci am scris un tutorial despre ce chitara ar trebuii sa iti alegi si la ce trebuie sa te uiti cand cumperi o chitara. Acum am observat ca articolul este destul de saracacios in date referioare la chitara electrica, asa ca am hotarat sa scriu un articol despre partile componente ale unei chitari electrice.

I. Partile componente ale unei chitari

Partile mari ale unei chitari sunt aceleasi ca si la orice alt tip de chitara: corp, grif (coada chitarii).

Chitara (corp si grif) cel mai frecvent este facuta din lemn. Acesta este materialul traditional de fabricare a chitarii. Mai nou exista chitari facute din fibra de carbon, grafit, metal. Acestea au anumite avantaje asupra lemnului: compusii pe baza de grafit sunt afectati mai putin de vreme, temperatura, umiditate, ceea ce ii asigura acelasi sunet pentru o perioada lunga de timp. Cele din metal pot sa capete designuri foarte „moderne”. De asemenea aceste chitari au avantajul de a nu avea puncte pe grif in care notele sa dispara foarte rapid de la lovire. Totusi lemnul creeaza un sunet foarte personal pentru o chitara, nu exista doua chitari din lemn care sa sune la fel, sunetul fiind diferit datorita diferentelor dintre oricare 2 bucati de lem (unghi de taiere a fibrei, tipul lemnului, unele imperfectiuni microscopice, etc). Din acest motiv chitara din lemn este preferata de aproape toti chitaristii celebrii. Sincer eu nu cunosc nici un chitarist celebru care sa aiba o chitara din alceva decat lemn, dar se poate sa imi fi scapta unu sau doi.

Corpul chitarii(body) este partea unde sunt montate partile electrice ale chitarii.

Spre deosebire de o chitara cu cutie de rezonanta care amplifica vibratia sonora (sunetul) cu ajutorul cutiei de rezonanta, chitara electrica capteaza vibratia aceasta cu ajutorul dozelor (pickups) si o transforma in semnal electric care va fi trimis mai departe spre procesoarele de sunet sau spre amplificator. Trebuie retinut ca nu este inregistrata vibratia corzii ci o vibratie sonora care interactioneaza si cu celalalte componente ale chitarii, asa ca calitatea si claritatea sunetului depinde si de acestea nu numai de calitatea corzilor si a dozelor.

Corpul chitarii poate fi de trei feluri: hollow, semi-hollow si solid-body.

  • Hollow-body: Constructia acestor chitari este asemanatoare cu chitarile acustice, adica au o cutie de rezonanta, dar, spre deosebire de cele acustice, au cutia de rezonanta doar pentru a forma un sunet  amplificat natural. La volum mic ele au tendinta sa suprapuna sunetul acustic peste sunetul electric.
  • Solid-body: corpul chitarii este facut din cel mult 3 bucati de lemn. Teoretic cele dintr-o bucata de lemn sunt cele care rezoneaza cel mai bine, dar si cele cu 2 sau 3 bucati de lemn suna bine.
  • Semi hollow-body: sunt undeva intre hollow-body si solid-body.

Greutatea corpului chitarii are si ea un rol imporant in formarea sunetului. Corpul mai greu are un sustain mai bun si un sunet mai plin la volume mai joase, dar la volum mai mare incepe sa se deterioreze sunetul, in timp ce coprul mai usor produce un sunet mai clean la volume mai mari.

Pe corpul chitarii mai sunt 2 sau 3 butoane rotative cu gradatii de la 1 la 10. Unul dintre acestea este controlerul de volum, celalalte sunt controlere de ton(volum & tone controls din imagine). Sunt chitari care cuprind un singur buton de tone si unul de volum.

Corzile chitarii sunt de tip metalic, in numar de 6 sau 7 (standard are 6 corzi). Acestea se intind de la punte(bridge) pana la cuiele de acordaj(tuning pegs) de pe capul chitarii (headstock). Partea activa a corzilor se intinde de la punte(bridge) pana la pragus(nut). Dincolo de acestea se afla partea de acordare a corzilor. Dupa ce trec de pragus corzile se indreapta in alt unghi fata de cealalta parte a corzii, acest lucru are un rol important in pastrarea acordarii, viata corzilor, deci indirect in formarea sunetului.

Capul chitarii(headstock) poate sa aiba mai multe designuri, in functie de producator, dar ele se pot clasifica in doua categorii mari: cu cele 6 cuie de acordare de aceiasi parte (ca al modelele fender), sau cu cate 3 cuie de o parte si de alta a capului (3 sus sau 3 jos) ca la modelele de chitara Gibson Les Paul. Aceste moduri de asezare a cuielor de acordaj are ca scop obtinerea unui anumit unghi a corzii la iesirea din pragus. La designul vechi (3 cuie de o parte si 3 pe cealalta) corzile sunt departate la un unghi mai mare decat la designul fender (cu toate cuiele de aceiasi parte), aceasta da un sustain mai puternic chitarii dar ridica problema dezacordarii mai rapide mai ales la efecte de tipul bending. Cele cu 6 in linie au ununghi mai mic ceea ce dimnua defectele celuilalt. Cea mai buna solutie pentru cei care folosesc foarte des tehnici de tip bend, au o solutie mai buna in chitarile cu sistem de blocare a pragusului (locking nu system) care imbunatateste timpul de mentinere a acordarii prin blocarea corzilor la nivelul pragusului. De asemenea capup chitarii are si un rol de sustain in sunetul chitarii. Din aceasta cauza chitarile moderne fara cap au probleme cu sustainul sunetului.

Cuiele de acordaj(tuning pegs) au un rol indirect in formarea sunetului prin intermediul mentinerii acordajului. Pentru a mentine cat mai mult acordarea chitarii e nevoie ca corzile sa fac unghiuri cat mai mici intre punte si cuie. Daca unghiul este mai mare creste riscul sa se prinda corzile in marginea peste care trec si sa se dezacordeze. Totodata corzile subtiri trebuie sa fie tinute in tensiune, ceea ce creeaza anumite probleme la chitarile cu 6 cuie de aceiasi parte. Pentru a indeparta aceasta problema se folosesc cuie cu inaltime mica, sau se folosesc niste formatiuni de tip „string tree” (nu stiu cum se traduc) care nu sunt decat niste suruburi cu o tablita la capat care apasa pe corzile subtiri. Dar ca si orice alt prag peste care trece coarda si acesta are tendinta sa agate coarda, cu aceleasi probleme de a mentine acordajul ca si la chitarile cu 3 cuie de o parte si de alta a capului.

Pragusul(nut) desi o parte asa de mica din chitara are un un efect marcant asupra sunetului corzilor pe freturile open. Cant nu este apasat nici un fret pe o coarda care este cantata, coarda transmite vibratia in pragus. In functie de materialul din care este facut pragusul(os, os sintetic, metal, grafit) sunetul este diferit. Pragusurile din grafit au calitatea de a se autolubrifia ceea ce determina o mai buna trecere prin el, deci sanse mai mici de a agata coarda.

Griful chitarii(fretboard/neck) este partea chitarii cuprinsa intre corp si capul chitarii, de asta mai este numit si gatul chitarii. Acesta poate fi facut (cel mai frecvent) din: maple(artar), rosewood(lemn de trandafir), mahogany(mahon) sau ebony(abanos). Cel mai des se foloseste artarul cu tastiera facuta din lemn de trandafir. Tatierele din artar au un sunet mai „bright” decat cele din lemn de trandafir, dar au o rezistenta mai scazuta. Gaturile din lemn de trandafir solid, sau cele doar cu tastiera din lemn de trandafir au un sunet mai „darken” si mai cald decat al celor din artar. Tastierele din abanos (nu se fac gaturi in intregime din abanos) au acleasi sunet ca cele din artar doar ca sunt mult mai rezistente.

In interiorul gatului chitarii este inserata o bara de metal cu un filet(metal rod) care prin strangere sau prin dessurubare determina gradul si directia de arcuire a gatului chitarii. Aceasta poate fi ajustata de orice chitarist.

Gatul chitarii poate poate fi montat pe chitara in 3 moduri:

  • Lipit de corpul chitarii. Ex: Gibson Les Paul.
  • Prins cu suruburi de corp. Ex: Fender.
  • Gatul este o continuare a unei bucati de lemn aflat in corpul chitarii, de care sunt legate si puntea si dozele. Ex: jackson.

In teorie se considera ca, daca dozele, puntea si tastiera sunt montate pe aceiasi bucata de lemn, sustainul este mult mai puternic. In practica acest sustain poate fi obtinut printr-o imbinare buna intre corp si gat.

Freturile(frets) sunt acele bare transversale de pe gatul chitarii. Ele au un rol principal in formarea sunetului, fiind cele care determina, prin apasarea lor, tensiunea din coarda si de aici nota pe care o va canta coarda. O chitara electrica are, in mod normal, 22 sau 24 de freturi. Exista unele chitari cu 21 de freturi, dar aceastea ridica probleme, deoarece majoritatea cantecelor sunt cantate pe chitari cu 22 de freturi, si o sa apara probleme la cantecele care cer fretul 22 de pe coarda 1, sau pentru cele care cer efecte de tip slide pe coarda 22. Aceasta este o limitare relativa deoarece, in afara de coarda 1, toate freturile 22 de pe celalalte corzi au corespondente pe corzile cu numar mai mic.

Freturile afecteaza sunetul prin intermediul modului in care sunt facute, distantei la care sunt puse, inaltimii lor. Freturile prost facute dau un sunet care se termina brusc, si care zumzaie. Distanta la care sunt asezate freturile e standard, asa ca problemele apar doar cand nu se respecta planul de asezare. Inaltimea freturilor a variat de-a lungul timpului odata cu schimbarea modului de a canta. La inceput s-au preferat freturile cu inaltime mica, apoi au aparut freturile putin mai inalte (tip Gibson) care erau considerate ca ofera un sustain mai mare (acest fapt ar putea fi datorat si faptului ca corpul greu al chitarilor Gibson ofera un sustain mai bun). Odata cu folosirea foarte deasa a bendurilor freturile au fost inaltate. Aceste freturi inalte au dezavantajul ca nu au un punct de apasare maxim bine delimitat, daca coarda este apasata pana atinge lemnul, coarda este intinsa mai mult decat trebuie. Un fret subtire si inalt ofera usurinta in efectuarea bendurilor si intonatie buna. Freturile joase ofera usurinta in efectuarea slide-urilor. Freturile subtiri sunt mai recomandate la cei cu degetele groase, deoarece le faciliteaza accesul la freturile mai mari de 12.

Exista unele chitari cu lemnul dintre freturi scruptat intr-un sant, ceea ce da freturi foarte inalte. Acestea asigura o usurinta in efectuarea efectelor de tip bending, vibrato, dar ingreuneaza foarte mult cantarea notei corecte. O apasare prea mare face nota cantata sa fie mai inalta, iar o apasare prea usoara da o nota mai joasa. E greu sa gasesti si sa nimeresti de fiecare data distanta perfecta, deci e recomandata numai expertilor cu o ureche muzicala foarte buna.

Puntea(bridge) este mecanismul prin care se fizeaza corzile de corp. Existe diverse tipuri de prindere a corzilor de punte, si deverse forme. Puntile se pot impartii in punti fixe si punti cu bara de tremolo.

Puntile fixe sunt legate strans de corpul chitarii ceea ce determina un mai bun transfer al vibratiei in corp ceea ce se traduce printr-un sunte mai cald si un sustain pronuntat. De asemenea ele nu permit miscarea longitudinala a corzilor ceea ce mareste rezistenta acordarii. De asemenea la acestea , de obicei, capetele corzilor se prind direct pe corpul extern al puntii, deci nu exista un sistem interior de prindere, ceea ce modifica calitatile rezonatorii ale chitarei. Unele dintre puntile fixe au un sistem de sustinere a  corzilor mai departat de sistemul de prindere, ceea ce determina ca corzile sa vibreze in spatele acestui mecanism obtinunduse un efect de reverb mai accentuat.

Puntiile cu bara de tremolo (wammy bar). Sunt mobile, ele putand fi miscate, cu ajutorul bare de tremolo, in asa fel incat sa detensioneze corzile pentru perioada de timp cat se apasa bara. Acestea au un contact mai scazut cu corpul chitarii, avand numai o latura legata de chitara printr-un sistem tip „balama”(nu din aia ca la usi ci un sitem mai diferit). Bara de tremolo permita sa fie scos un sunet asemanator efectului wammy. Acestea pot fi de tip „vintage” care poate misca puntea doar pentru a detensiona corzile, si de tip „Floyd Rose” care permit si detensionarea corzilor dar si tensionarea acestora.

Dozele(pickups) sunt partile chitarei care transforma vibratia sonora in semnal electric. Doza este un electromagent, un fir infasurat in jurul unui magnet permanent. Acesta poate fi facut din alnico sau ceramic. Diferenta majora e ca dozele alnico au un sunet mai cald.

Dozele sunt de doua tipuri: single coil si humbucker (double-coil).

Single coil sunt formate dintr-un singur miez magnetic. Sunetul este mai ascutit decat humbucker.

Humbucker este de fapt doua doze single-coil legate in serie, una langa alta, cu scopul de indeparta zumzaitul pe care il capteaza o doza single-coil de la aparatele electronice din jur. Sunetul este mai plin decat single coil.

Unele tipuri de double-coil pot sa aiba miezurile magnetice asezate suprapus, ceea ce creeaza aspectul de single coil, dar este anulat zumzaitul. Sunetul este undeva intre single-coil si humbucker cu meizuri alaturate. Sunetul mai plin al humbuckerului original este datorat si faptului ca sunetul este preluat din doua puncte diferite.

Mai nou au fost introduse doze active. acestea au alimentare separata(baterie) si creaza o anumita compresie creend un sunet mai puternic, mai curat si fara a sacrifica din „hight end”-ul sunetului. Acestea au insa deficitul de a crea un sunet mai rece si mai greu de personalizat.

Un aspect important al dozelor este pozitionarea lor pe corpul chitarii. Pe chitara sunt 3 puncte pentru doze: bridge(langa punte), middle, neck (langa inceputul grifului). Exista diferite tipuri de configuratie a chitarilor. unele chitari prefera sa puna doar o singura doze (de obicei in bridge, si mai rar in pozitia neck), sau doua (de obicei 2 doze humbucker pe pozitiile bridge si neck sau una humbucker pe bridge si un single-coil la neck(Fender telecaster)). Vibratia corzilor este inregistrata diferit in oricare dintre aceste puncte. Daca ampune aceiasi doza in toate aceste pozitii, am obtine un sunet mai rece si mai ascutit in pozitia bridge si un sunet mai cald si mai plin in pozitia neck.

O chitara cu 2 sau 3 doze nu poate fi folosita tot timpul cu aceiasi configuratie. Uneori vrom vrea sa folosim numai doza din neck, altadata cea din bridge si exemplele continua. Pentru a selecta o doza sau cel mult doua doze cu care sa canti intr-un moment se foloseseste un controler numit „pickups switch”. Acesta este un buton tip maneta, situat undeva pe langa controlerele de ton si volum (sau la chitarile tip Les Paul undeva in stanga sus). Acesta este orientat de obicei oblic, oricum pozitia dinspre stanga e intotdeauna pentru a canta numai cu doza neck, iar cea din dreapta pentru doza bridge. Restul configuratiilor sunt insiruite aici(de la dreapta switchului pana la stanga):

pentru chitarile cu doua doze:

  • bridge
  • bridge+neck
  • neck

pentru chitarile cu trei doze:

  • bridge
  • bidge+middle
  • middle
  • middle+neck
  • neck

Unele doze humbucker au output-ul pe 4 fire. Aceasta inseamna ca fiecare miez are firele lui care se vor lega la partea electrica a chitarii. Acest tip de doze permite ca sa poata fi folosite si ca single coil cu ajutorul unui buton care va bloca semnalul de la unul din cele doua miezuri.

  1. noiembrie 8, 2011 la 9:03 pm

    imi zice si mie cnv daca Ibanez GRG121EX are whammy

  2. Altcineva
    noiembrie 27, 2011 la 4:32 pm

    Ce chitara imi recomanzi pentru a canta melodii de la ac/dc , scorpions , led zeppelin etc. ? N-am mai cantat la o chitara electrica , dar cant de trei ani la una clasica.
    Ce chitara imi recomanzi si ce amplificator ?
    P.S. : Buget in jur de 2000 de lei .

    • decembrie 25, 2011 la 7:36 pm

      http://guitarshop.ro/produs.php?pid=747
      si
      http://guitarshop.ro/produs.php?pid=1398
      Sorry pentru raspunsul intarziat, dar se pare ca am trecut cu vederea peste intrebare ta. imi cer scuze.
      Toate formatiile pe care le-ai mentionat folosesc chitari cu 2 doze humbucker, iar 2 dintre ele isi bazeaza sunetul pe SG. La capitolul chitari SG sunt fan epiphone si gibson (doua companii inrudite). Asa ca ti-am recomandat un SG cu sunet destul de ok, si din cate am vazut e cel mai ieftin SG cu doze alnico si cu full-control, si din aceasta cauza ti-am si recomandat-o. Am mers destul de sus cu amplificatorul dar nu stiu daca vrei un amplificator pentru apartament sau pentru repetitii in garaj. Pentru apartament ti-as recomanda sa iti iei unulde 10w si nu pe acesta (amplificatoarele suna mai bine cand sunt date la maxim).
      Ca sa ajungi la sunetul idolilor tai, trebuie sa iti iei si niste efecte(cel putin distors, chorus, equalizator, reverb) Cel mai economic e sa iti iei un multiefect (procesor) care costa de pe la 200 de ron in sus. Mono-efectele (pedalele) suna mai bine dar fiecare costa cam 300ron.

  3. flavio
    decembrie 22, 2011 la 7:13 pm

    buna ! am si eu o rugaminte…nu am pus mana pe o chitara in viata mea si as vrea sa imi iau direct una electrica. stiu ca se incepe cu acustica si bla bla ,insa iti zic sincer ca nu imi place deloc si in 2 zile as renunta clar ! :)) deci…ideea este ca as vrea sa imi iau o chitara electrica, o statie si ceva efecte. imi place suntelui lui Moore,Clapton,ZZ Top,Jeff Beck,adica nimic hard sau metal etc. chitara la care m-am hotarat este un Ibanez GRX40 SAU GRX20.as vrea ca efectul care il voi cumpara sa poata sa imi scoata sunetul si ca a lui Malmsteen. bugetul este undeva la 1000 roni. chitara am vazut ca este pe la 500 deci de restul poate imi spui ce fel de statie si efect sa iau.
    multumesc anticipat ! 🙂

  4. flavio
    decembrie 24, 2011 la 11:38 pm

    si inca ceva…am observat ca la chitara ARIA STG 003, acele PICKUPS sunt exact ca la chitara lui Clapton.in fine…la una dintre ele. e vb de un Fender cred, alb cu albastru.iar la IBANEZ GRX 40, am observat ca sunt asezate diferit. imi poti explica te rog diferenta dintre modul de asezare dintre aceste pickups-uri ? afecteaza sunetul chitarii ? si spune-mi pe care dintre cele 2 mi-o recomanzi,ca impreuna cu un effect sau cum se numesc, sa reusesc sa scot acel sunet pe care il are Clapton si toti cei pe care i-am enumerat mai sus.iti multumesc frumos ca te deranjezi sa imi raspunzi,insa cunostintele mele sunt 0 si chiar am nevoie de un sfat din partea unui cunoscator. ms, 🙂 !

    • decembrie 25, 2011 la 12:00 am

      @flavio: Pentru a scoate sunetul lui Clapton iti trebuie multi ani de experienta. De asemenea nu foloseste un singur efect ci mai multe. Avand in vedere ca fiecare efect costa minim 150ron (cele mai ok, de obicei depasesc 100euro), si la un calcul sumar iti trebuiesc cam 6-7, nu prea se incadreaza in bugetul tau. Asa ca iti recomand un multi-efect (procesor). Nu o sa scoata niciodata sunetul acela profesionist pe care l-ar scoate niste mono-efecte de calitate, dar macar se apropie, iar preturile incep de la 200ron. Personal iti recomand unul cu pedala suplimentara care e mai scump si te ajuta mult, dar nu e indispensabila si unele procesoare accepta pedala extensie.
      GRX40-ul are la nivelul puntii o doza (pickup) humbucker, iar STG003 are o doza single-coil. Diferenta intre cele doua e ca humbuckerul e format din doua doze single-coil. La nivelul sunetului inseamna un sunet mai puternic mai plin. Eu iti recomand Aria STG-003 din aceasta cauza. Personal prefer doza humbuker pe neck si single-coil pe bridge:D.

  5. flavio
    decembrie 26, 2011 la 5:46 pm

    ca sa fiu sincer, la Aria ma gandeam si eu . insa…motivele mele sunt cu totul altele decat ale tale :)) eu ma gandeam la Aria pt ca la Clapton ,Malmsteen si la altii, am vazut ca au doze single-coil. din fericire chiar acum recent am vazut ca la mine in Tm, au deschis recent cei de la MC Music, un magazin iar chitarile ce le-am vazut pe net le-am vazut tot la magazinul lor online. da-mi si mie un ex de chitara asa cum mi-ai zis ca iti place tie.si ca sa inteleg mai bine despre ce e vb, va trebui sa imi spui si un nume cunoscut care o foloseste ca sa imi dau seama cum suna 🙂 greu cu noi astia incepatorii :)) ms, ciao !

  6. decembrie 26, 2011 la 6:39 pm

    Din celasi motive ti-am recomandat si eu aria.
    Nu stiu sa existe chitare cu configuratia SSH. Pentru aceasta configuratie mi-am luat o Aria STG-005 cu HSH si cu switch ce transforma dozele humbucker in single coil.

  7. Calin
    decembrie 27, 2011 la 1:54 am

    Ca sa cant la o chitara electrica am nevoie de amplificator ? 😀

    • decembrie 29, 2011 la 6:37 pm

      Da

    • ianuarie 7, 2012 la 5:31 pm

      Teoretic da. Exista anumite variante: calculator, boxe, dar calitatea e foarte proasta fata de un cub.

  8. Razvan Ducar
    decembrie 27, 2011 la 6:29 pm

    Salutare, as vrea sa-mi cumpar si eu o chitara electrica si fiind mare fan Matthias Jabs, as vrea sa cumpar modelul sau signature facut de cei de la Cort http://www.4cmusic.com/index.php?s=2&i=14902 ! Intrebarea este daca pot gasi altceva mai bun la banii acestia pentru un repertoriu gen Scorpions ? Mersi mult !

    • ianuarie 7, 2012 la 5:35 pm

      Cele signature sunt facute sa sune exact ca si chitara respectivului chitarist. Datorita faptului ca modelele signature csta mult mai mult decat altele de acelasi nivel, ceea ce inseamna ca ai multe variante care suna mai bine, la acelasi pret, dar nici una nu va aduce atat de aproape de sunetul formatiei tale preferate. Deci: sa sune la fel sau sa sune mai bine? 😀

  9. Jaymz
    ianuarie 6, 2012 la 5:35 pm

    Salut, am o chitara ascustica si stiu cate ceva la chitara, in special metallica. Cant de aprox. un an si as vrea sa imi iau o chitara electrica. Dar nu ori ce stift, am un prieten care are o copie de fender nu mai stiu ce firma.. harley… nustiucum si a dat pe ea cu tot cu amplificator in jur de 800 ron. Eu stiu sa cant Led Zeppelin, Pink Floyd, si mai toate melodiile de la Metallica. Si m-am uitat pe net si nu stiu ce sa aleg din astea 3: http://www.guitarshop.ro/produs.php?pid=751
    http://www.guitarshop.ro/produs.php?pid=1356 – cred ca asta este mai buna deoarece are 3 pickup-uri nu? si am inteles ca daca are hardware-ul chrome sau gold e mai bine ? dar asta poate sa fie mai buna decat cea de mai sus ? pentru ca asta este putin mai ieftina..
    sau http://www.guitarshop.ro/produs.php?pid=1739 – asta e gibson. Crezi ca are sustainul mai bun decat la celelalte? as vrea sa aiba si un sustain cat mai bun.
    Care crezi ca este mai buna ?
    Multumesc!

    • ianuarie 7, 2012 la 5:49 pm

      Sustainul e dat de corp si nu de firma. Din cate imi dau seama, sustainul e cam la fel la toate 3, poate putin mai mult pe cele 2 epiphoneuri. De asemenea nu cantitatea da calitatea. Iti recomand Epiphoneul cu 2 doze. Eu pe aia as cumpara-o.

  10. Cosmin
    ianuarie 7, 2012 la 1:03 pm

    Exista vreo diferenta intre amplificator, combo, cub si cabinet, oricat de mica ar fi acea diferenta, sau sunt toate acelasi lucru? Si toate pot fi conectate la procesor?

    Chitara Fender Blacktop Stratocaster HH http://www.guitarshop.ro/produs.php?pid=1326 e buna pentru heavy metal?

    Ce amplificator/combo/cub/cabinet sub 500 ron imi recomanzi pentru apartament?

    Si as vrea si un procesor sub 500 ron.

    Si am o chitara acustica Fender CD140S. Ce corzi as putea sa-i pun, astfel incat sa aiba un sunet cald si sa fie usor de apasat?

    • ianuarie 7, 2012 la 6:06 pm

      1) Amplificatorul se refera doar la circuitele de amplifcare. Cabinetul se ferera la boxa in sine, fara amplificare. Cubul contine si amplificator si boxa, iar combo contine si elemente de procesare. Asta e teoria pe care am auzit-o si eu. In realitate se folosesc toate denumirile pentru a descrie acelasi lucru: o unitate de procesare, amplificare si redare a sunetului. Adica ceea ce teoretic se cheama combo.

      2) Nu am testat chitara dar nu prea mi se pare ok. Pana la urma tot stratocaster ramene, chiar si tunata cu 2 doze humbucker. S-ar putea sa ma insel, dar pana ce nu o testez, nu zic nimic:D

      3) http://guitarshop.ro/produs.php?pid=81

      4) Orice corzi din bronz si cat mai subtiri.

  11. Cosmin
    februarie 3, 2012 la 7:32 pm

    P.S. As vrea sa aiba freturile mai inalte pentru bend-uri, sa aiba si un sunet putin dulce si sa fie durabila pentru ca n-am de gand s-o schimb prea curand.

  12. cernescu dan
    martie 11, 2012 la 3:41 pm

    Salut! am si eu nevoie de putin ajutor, stiu sa cant la chitara acustica/clasica decent…adica nu sunt pro dar merg cam orice melodii cantate…momentan nu mai am nicio chitara si simt ca innebunesc. sunt indecis daca sa imi iau electrica sau in continuare clasica…as vrea sa cant pe electrica ceva mai soft, un blues, peter green, moore, thin lizzy, clapton, chris rea etc dar in masura care imi permite sa incerc si un solo de la metallica. marea mea frica este ca o sa imi iauelectrica si nu o sa stiu sa cant la ea. adica habar nu am cu ce se mananca. as aprecia dca ai putea sa imi recomanzi o chitara care sa fie undeva in bugetuul 500-1000 roni fara amplif, sau si cu el daca se poate…cam cat de complicat e sa canti la electrica? cam cat ma costa niste efecte? cam ce buget ar trebui sa am ca sa pot canta ceva cat de cat ok?

    • martie 15, 2012 la 1:04 pm

      Chitara: Squier Bulet Strat
      Combo: Fender Frontman 10G
      Multiefect: Digitech RP-70

      Monoefectele costa de pe la 180ron in sus (media e undeva la 300ron). Un mutiefect (care suna destul de bine pentru repetitii) te costa de pe la 250ron in sus.

  13. nicoleta
    martie 31, 2012 la 12:21 pm

    eu una nu stiu absolut nimic despre chitara si vreau cat mai multe detalii ca in cateva zile imi iau o chitara si nu stiu sa cant la ea cum sa invat mai repede???

    • aprilie 5, 2012 la 6:49 am

      Cu cat dedici mai mult timp studiului cu atat inveti mai repede. Ideea e sa ai si un sistem de invatare care sa te ajute. Un profesor iti asigura si o invatare corecta a tehnicilor.

  14. GuaTeBaLLa
    aprilie 8, 2012 la 5:37 pm

    Salutare! Vreau am mai cantat la chtiara si cant cam de vreun an asa…am inceput cu o chitara stagg BK clasica , am continuat cu o chitara yamaha F310 si acum ma gandeam la o chitara de tip les paul. Ma gandeam sa-mi cumpar o chitara epiphone les paul 100 ….dar am tot auzit ca nu e buna si tot felul de comentarii si nu stiu sincer ce sa fac..ma puteti ajuta va rog frumos:( !

  15. ianuarie 6, 2013 la 1:45 am

    Salut as vrea sa stiu ce crezi despre chitara aceasta?
    http://www.guitarshop.ro/chitara-electrica-epiphone-les-paul-studio_p1316.html

Comment pages

Lasă un comentariu