Prima pagină > Chitara, Explicatii, Realitatea > Ghid de cumparare a unei chitari

Ghid de cumparare a unei chitari

Deoarece nu am gasit nici un „tutorial de cumparat chitari” care sa fie destul de explicit pentru un „neexperimentat” am hotarat sa scriu acest mic „how to buy a guitar”.

Teorie

Chitara acustica

Pentru inceput trebuie stiut ca exista 3 tipuri de chitari: clasica, acustica si electrica. Acestea difera prin forma, tipul de corzi folosit si mai ales dupa sunetul scos. In imaginea de mai sus este prezentata o chitara acustica. Acest tip de chitari foloseste corzi metalice acustice. Chitara clasica are un corp mai mic, griful mai lat iar corzile folosite sunt de tip nylon-matase (primele 3 corzi sunt din nylon, iar ultimele 3 sunt din matase invelite intr-un fir metalic). Chitara electrica se evidentiaza prin sunetul cel mai des modificat de catre un sistem de efecte. Un tip special de chitara electrica este chitara electro-acustica (semi- electrica). Ea prezinta cutie de rezonanta ca si cea acustica (cele speciale au cutia putin mai subtire) dar prezinta si o doza pentru a putea trimite sunetul catre un amplificator pentru chitara (cub).

Ce chitara sa-mi cumpar?

Aceasta depinde mult de tipul de muzica pe care vrei sa o canti.

Pentru cei care vor sa cante numai muzica clasica (Mozart, Bach, Bethoven) cel mai recomandat este sa-si cumpere o chitara clasica. Aceasta are un sunet mai grav iar sunetul scos este cel mai potrivit pentru acest tip de muzica. Acest tip de chitara este cel mai ieftin. Pentru majoritatea folk-ului romanesc este potrivita si aceasta chitara. Cu timpul vor aparea dificultati: sunetul nu va fi la fel cu cel al cantaretului original al acelei piese, vor aparea greutati in executarea acordurilor barre. Pentru aceasta se pot face ulterior anumite modificari care insa nu sunt recomandate pentru sanatatea chitarii. Ex: punerea de corzi metalice pentru chitara acustica, chitara va rezista dar vor aparea unele modificari in forma sa (posibila curbare a grifului, curbare interioara a corpului in partea dintre gaura de rezonanta si punte ( partea de unde se „leaga” corzile de corpul chitarii ). Pentru acest tip de corzi trebuie coborata garda corzilor (de obicei prin „pilirea” bucatii de plastic de pe punte peste care trec corzile ).

Chitara acustica este chitara perfecta pentru folk, country, rock acustic. Aceasta avand griful mai subtire si garda corzilor joasa nu ridica dificultati in executarea nici unui acord.

Chitara clasica

Chitara electrica este folosita cel mai des in muzica actuala. Aceasta se datoreaza faptului ca poate sa fie conectata la un procesor modificandui-se sunetul. Aceasta necesita un efort financiar mult mai mare decat in cazul celorlalte tipuri. Pentru a canta la o chitara electrica ai nevoie de: chitara si cub. De preferat ar fi bine sa se conecteze intre cele doua componente si un set de pedale de procesare sau multi-procesor. Acesta va modifica sunetul chitari dumneavoastra. Chitara fara procesor va scoate un sunet numit „clean guitar”. Cu procesor acest sunet este adus la  „overdrive”, „distorsion”, „jazz”, „metal” si multe altele.

Un alt element care modifica sunetul unei chitari este reprezentat de dozele chitarii. Dozele sunt acele elemente ale chitarii care percep vibratia corzilor si o traduc in semnal electric. Exista 2 tipuri de doze: single-coil si Humbucker. Cele single-coil sunt mai subtiri (de obicei prezinta sase rotunduri de tip metalic asezate pe un singur rand vertical ( dozele pot fi amplasate si usor oblic pe corpul chitarii )).  Acestea scot un sunet mai subtire decat cele humbucker. Acestea sunt mai groase (de obicei sunt duble fata de cele single coil). Ele pot prezenta 2 randuri de butoane metalice. Acestea nu sunt iesite in exteriorul dozei ca cele singel coil.

Doze chitara

Aceste tipuri de doze sunt atasate de corpul chitarii in diferite combinatii.

Ex: de la baza la grif (S=single coil, H=humbucker): S S S, H S S, H , H S S, H S H si altele.

Pentru tipurile muzicale cu sunet mai grav sunt recomandate cele cu doze humbucker. Cele mai folosite chitari insa sunt cele S S S abia in ultimul timp am observat o crestere a chitaristilor care canta la chitari cu doze humbucker.

Un alt aspect de luat in calcul la cumpararea unei chitari sunt materialele din care e facuta. Griful e de preferat sa fie din lemn de trandafir(rosewood) sau abanos(ebony). Am sa incerc sa ma interesez care sunt materialele cele mai bune pentru chitari si o sa adaug lista intr-un coment ulterior.

Firma chitarii

Aici depinde mult de ce vrei sa faci. Adica daca vrei sa canti acasa sau in jurul focului cand te duci la munte sau vrei sa canti in concerte.

Desi se spune ca e mai bine sa incepi cu o chitara ieftina si apoi daca vrei sa intri intr-o trupa sa-ti iei una mai buna eu consider ca e cel mai bine sa sti ce si cum. Pentru a fi sigur ca nu o sa renunti la chitara dupa 2 lectii e bine sa incerci sa canti la o chitara de imprumut si apoi daca vezi ca iti place sa-ti cumperi una a ta. Apoi daca vrei sa canti intr-o formatie e bine sa iti iei de la inceput o chitara care sa faca fata macar pentru repetitiile trupei. Daca incepi sa canti la o chitara mai slaba o sa iti trebuiasca o perioada de acomodare cand treci la una profesionista.

firma chitara / firma doze chitara / firma corzi – asta e trioul pentru sunetul chitarii.

Cele mai utilizate firme de chitari sunt: Gibson, Fender, Yamaha, Ibanez.

Corzi cu sunet bun in romania : Ghs, Fender, D’Addario

Pentru cei ce vor sa isi cumpere o chitara electrica: Ghid de chitara electrica

  1. Andrei
    august 28, 2011 la 1:00 pm

    As vrea un raspuns rapid!! Pentru rock este buna Ibanez V50NJP sau Fender CD-60? Nu stiu ce sa aleg! am gasit un pachet complet mai ieftin cu ibanez http://www.esound.ro/Ibanez-V50NJP-Pachet-chitara-acustica,p-847.html decat doar chitara fender cd-60

    • august 28, 2011 la 6:56 pm

      Personal as merge pe Fender CD-60.

  2. Radu
    septembrie 18, 2011 la 6:41 am

    Salut. Ți-am citit articolul despre chitară electrică cred că ieri, iar azi în căutarea disperată de a înțelege cum să aleg o acustică căci chiar vreau să învăț să cânt fără să mă ascund în spatele tehnologiei( pedală, procesoare, etc.) am găsit și acest post al tău. Sper să mă poți ajuta. Sunt la început de tot, e foarte adevărat însă știu ce vreau să cânt:blues. Orice stil de blues, dar blues să fie. După cum am lăsat de înțeles mai sus nu am chitară. Bugetul îmi permite destul de multe pentru un începător, în sensul că mi-am strâns vreo 1500 de lei de-a lungul anului ăsta, iar în banii ăștia sper să am ce lua. Nu mă interesează mai deloc să fie și electro-acustică chitara în momentul de față întrucât nu am de gând să o amplific prea curând. Totodată, aș dori să aleg o chitară cu adevărat bună în banii ăștia și cum la momentul actual nu am profesor (îmi voi pune cu siguranță unul), am să te întreb pe tine. Ce chitară pot achiziționa, care să se încadreze în acest buget, care să-mi permită să învăț pe ea, dar care totodată să nu mă lase nici când voi fi învățat deja din punct de vedere calitativ? Eu găsisem modelul acesta http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=44&BrandCategsID=381&BrandProductID=2652 însă sunt sigur că-mi vei întoarce drumul spre ceva mai calitativ și poate chiar mai ieftin( chiar nu mă supăr). Menționez că, o să-ți par ciudat, dar nu prea doresc o chitară marca Ibanez întrucât sunt împotriva articolelor din piele iar ei oferă la orice chitară curea care conține acest material. Sper să mă poți ajuta( nu sunt vreun bogătan, dar doresc ceva cu adevărat calitativ, iar dacă am reușit să creez un buget zic eu decent, de ce să nu am grijă să se ducă pe ceva care merită?)

    • septembrie 18, 2011 la 7:57 am

      @Radu: Pentru blues eu prefer un sunet mai cald.In categoria ta de pret intra doar 2 chitare, una nu se mai gaseste in Romania, asa ca alegerea e simpla: Hohner HW220.

      Din cate stiu si Epiphoneul asta are un sunet destul de ok pentru blues, dar personal as merge pe varianta Hohner.

      • Radu
        septembrie 18, 2011 la 8:41 am

        Mulțumesc pentru răspuns. Este destul de ieftină văd, doar….450 lei…e sigur modelul la care te referi? Nu am de gând să mai dau bani din nou peste 2-3-4 ani pe acustică, deci chiar va ține asta? Sunt sigur că asta-mi doresc( vreau asta de printr-a-9-a însă părinții au vrut să fac bani în vreme ce eu nu am visat decât arte plastice, muzică și altele de acest gen. Și acum am marea ocazie să fac ce-mi place.:)) )

  3. ytim
    septembrie 29, 2011 la 9:59 pm

    eu am o chitara fender cd 100 nat pe care as da-o la 600 ron,cumparata de o jumatate de an,cu un sunet excelent.Acum mi s-a pus pata pe un fender cd 360 sce,electro acustica.A mea este acustica dar aceasta are un pret aproape dublu si ma gandesc ca este si mai performanta.poate cineva sa-mi spuna cum suna comparativ cu fenderul meu

  4. Cosmin
    noiembrie 4, 2011 la 11:47 am

    Buna, nu am mai avut in viata mea o chitara dar vreau sa-mi cumpar una acustica. Cum sa fac sa ma asigur ca nu este stricata?
    As vrea sa aflu si niste magazine de muzica din Romania de incredere.

  5. Cosmin
    noiembrie 6, 2011 la 7:30 pm

    Si pentru cand o sa trebuiasca sa-i schimb corzile din ce material sa-i iau?

  6. Cosmin
    noiembrie 6, 2011 la 8:19 pm

    Mi-ar placea niste corzi usor de apasat, cu sunet nu foarte cald. ma poti ajuta?

  7. noiembrie 8, 2011 la 12:02 pm

    Salut! As vrea sa-mi cumpar o chitara acustiva pentru rock clasic si country, sunt incepator si am un buget de 400 lei, am observat ca exista mai multe variante de combinatii de lemn ca si materiale din care este facuta chitara; ce imi recomandati pentru genul de muzica pe care vreau sa-l invat si care ar fi in mare diferentele de sunet datorate materialelor?

  8. Cosmin
    noiembrie 18, 2011 la 9:23 pm

    Exista vreo diferenta intre amplificator, combo, cub si cabinet, oricat de mica ar fi acea diferenta, sau sunt toate acelasi lucru? Si tpate pot fi conectate la procesor?

    Chitara Fender Blacktop Stratocaster HH http://www.fender.com/products/blacktop/models.php?partno=0148100506 e buna pentru heavy metal?

    Ce amplificator/combo/cub/cabinet sub 500 ron imi recomanzi pentru apartament?

    Si as vrea si un procesor sub 500 ron.

  9. Claudia Niculea
    noiembrie 23, 2011 la 10:56 am

    Buna!
    As tine tare mult sa cunosc si parerea ta cu privire la achizitionarea unei chitari pentru sotul meu care este incepator ( as dori sa i-o fac cadou de ziua lui). Nu ma pricep deloc in domeniu chitari,eu am cantat doar la vioara,insa am tot auzit ca marca Reghin este una dintre cele mai bune( la fel este si vioara mea). Tu ce parere ai ? Am gasit un Hora Reghin 11204/12204 si pretul este destul de ok sau sa iau mai bine Fender CD 60-ul? El nu doreste sa faca performante ci doar sa cante de placere si in special muzica crestina.Ma intrebam iar daca o chitara de culoare alba i-ar place unui barbat…am indoieli si asupra culorii pe care sa o aleg.
    Astept raspunsul tau si atasez si linkul cu Reghinul. http://www.soundcreation.ro/chitare-acustice-cid9/hora-reghin-11204-id4608.html
    Multumesc anticipat

    • decembrie 3, 2011 la 7:09 pm

      Din cele doua, recomand Fenderul.
      PS: Sorry pentru raspunsul intarziat, dar in ultimele luni am avut un program foarte incarcat.

  10. Emilia
    decembrie 6, 2011 la 12:16 pm

    Salut! Si eu sunt o incepatoare in acest domeniu! De pe la sfarsitul lui septembrie am avut ocazia sa incerc o chitara si de atunci profit de fiecare data cand un prieten vine cu o chitara. Din pacate exersam doar o data pe saptamana, deci nu ma pricep prea bine. Am tot cautat oferte pe net, din pacate altfel nu pot sa-mi cumpar chitara, decat de pe net, si am gasit acest set Fender Squier SA-105 : http://www.fly-music.ro/chitare-chitari-acustica-chitara-seturi/1108-fender-sa-105-sb.html . Nu m-am gandot la ce genuri voi aborda, asta pe parcurs. Mentionez ca bugetul alocat este de 400 lei, nu mai mult.
    1. E o alegere buna avand in vedere faptele prezentate mai sus? Daca nu te rog sa imi sugerezi ceva mai bun in limita a 400 lei :D.
    2. Pot avea incredere in acel site? Repet, nu am cum sa merg intr-un magazin specializat, deoarece nu am vreun oras mai mare prin apropiere.

    • decembrie 7, 2011 la 3:17 pm

      1) Chitara e buna. Conteaza si tipul de muzica pe care vrei sa il adopti, dar se descurca destul e bine pe o gama variata de genuri.
      2) Eu sunt adeptul incercarii marfii inainte de a o cumpara, asa ca nu am folosit niciodata metoda cumpararii online a unui instrumet. Daca e singura ta optiune, poti sa incerci, dar ai grija sa vezi care e politica lor de retur a instrumentelor cu defecte.

  11. Emilia
    decembrie 7, 2011 la 10:12 pm

    Pana la urma cred ca voi lua Aria AW-15 si pe langa ea ce mai este necesar. Si ma voi duce la Bacau si voi lua direct de acolo, deci problema cu incercatul e rezolvata. Dar, cu toate ca prietenii mi-au zis ca e buna chitara asta, Aria ( am intrebat chitaristi, bineinteles), as vrea sa stiu si ce crezi tu. Mersi oricum pentru raspuns!

    • decembrie 9, 2011 la 12:08 pm

      E o chitara ok care poate destul de multe.

  12. George
    decembrie 24, 2011 la 10:56 pm

    Salut! Eu sunt cat decat experimentat am 2 ani de chitara acustica in stilul clasic,folke,etc. si as vr sa imi iau o chitara electrica buna la bugetul maxim 650 ron si doar electrica nu bass plz cnv un raspuns asta e buna ca mam uitat http://www.fly-music.ro/seturi-chitare-electrice/600-set-harley-benton-hbs-set-1.html PLZ DACA POATE CNV REPEDE AM NEV:D

    • decembrie 24, 2011 la 11:43 pm

      pentru ce gen? Personal iti recomand mai degrama squier bulet strat si cred ca gasesti un cub la 250ron destul de ok pentru repetitii acasa.

  13. ilie
    ianuarie 4, 2012 la 5:39 pm

    am si eu o intrebare: am acasqa o chitara acustica reghin, care are corzile ff departe. Un prieten m-a rugat in viiitor sa-l inlocuiesc, pentru asta trebuia sa imi cumpar o chitara electrico-acustica.Am vazut la un magazin una noua.Se numeste golden tone ce ma sfatuiti sa o cumpar?ii buna marca aia?

    • ianuarie 7, 2012 la 6:08 pm

      Ce tip de muzica vrei sa canti, ce tip de sunet vrei? ce pret maxim?.

  14. ianuarie 29, 2012 la 12:29 pm

    Salut,
    M-am hotarat sa invat sa cant la chitara. Am facut rost de o chitara de la un prieten, dar este destul de veche, plina de amintiri cu siguranta ar avea nevoie de ceva reparatii. Asa ca m-am hotarat sa i-o las omului cu tot ce are ea original si sa imi iau eu alta. Probabil o sa ma rezum la cantat ptr mine, eventual ceva muzica folk in jurul focului sau alte balade celebre. Deci o acustica s-ar incadra perfect.
    Care crezi ca e mai buna dintre astea 2:
    http://www.fly-music.ro/instrumente-incepatori/329-chitara-acustica-harley-benton-hbcg45.html
    sau asta: http://www.fly-music.ro/chitare-chitari-acustica-chitara-seturi/2481-chitara-acustica-flame-fg-229-41sb.html
    Sau poate ma poti indruma catre un alt magazin cu preturi similare.
    Multumesc mult,
    Dan

  15. februarie 3, 2012 la 9:34 pm

    Din cele doua as merge pe Flame. Din pacate nu e o chitara chiar ok, dar in Romania nu prea mai gasesti chitari bune sub 350ron. Eu ti-as recomanda Squier Sa-105 care costa 330ron.

  16. diana
    februarie 5, 2012 la 3:02 pm

    hello! sunt incepatoare si vreau sa-mi iau o chitara insa problema mea este ca sunt stangace si am gasit foarte putine variante http://www.magazin-muzica-online.ro/chitari/acustice/richwood–rd-12l-nt–lefthanded/pId2929/psId7/page6/sort3 ce zici de asta? am vazut pe net si de la fender insa e scumpa. ce imi recomanzi sa fac? (se merita sa o iau pe aceea RICHWOOD RD-12L-NT?)

    • februarie 5, 2012 la 5:10 pm

      Ca stangace ai doua variante (de fapt exista si a treia: sa devii dreptace, dar fiindca celalalte doua variante imi descriu geniul creator, o sa o omitem pe asta :p )
      1) Variatnta estetica: Cea mai ieftina chitara de mana stanga pe care am gasit-o la siteurile de profil costa 450ron. Mai o sa ma interesez daca mai exista (daca stai intr-un oras mai mare, cred ca gasesti si la 400ron o chitara ok de stanga)
      http://mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=27&BrandCategsID=208&BrandProductID=1811

      2) Varianta economica: Chitarile acustice fara cut-away (acea taietura in partea de jos a chitarii) pot deveni de stanga doar schimband ordinea corzilor. Varianta asta o sa iti lase acea aparatoare (chestia aia neagra de pe corpul chitarii) pe partea superioara a chitarii (cum o ti cand canti). Daca vrei sa o aperi de zgarieturi si sa arate mai ok, poti sa ii mai lipesti una (se gasesc de cumparat) si jos. Ideea e ca aceasta varianta te ajuta sa iti cumperi o chitara mai buna la un pret ok, si nu o chitara la suprapret doar pentru ca a fost lipita o aparatoare pe partea opusa.
      Si uite ce iti propun la acelasi pret cu cea de care ai zis tu:
      http://guitarshop.ro/produs.php?pid=638
      Pe scurt: poti lua o chitara de dreapta, ii schimbi corzile in ordine inversa, si eventual ii mai lipesti o aparatoare (Desi personal nu ti-as recomanda).
      Varianta asta a fost folostia de Jimi Hendrix, care cu o chitara pe dos a ajuns cel mai apreciat chitarist din toate timpurile.

      Spor la cantat.

  17. Nűll
    februarie 9, 2012 la 9:27 pm

    Daca vreau sa cant cate putin din toate tipurile de rock (clasic, metal, alternativ etc.) ce configuratie de doze imi trebuie?

  18. Nűll
    februarie 13, 2012 la 5:11 pm

    Amplificatorul Fender Frontman 15r http://guitarshop.ro/produs.php?pid=81 are şi funcţie de clean şi de overdrive? Dacă nu, ce alt amplificator sub 500 ron care să le aibă pe amândouă e bun pentru diferite tipuri de rock?

    • februarie 13, 2012 la 11:42 pm

      Da. are si clean si overdirve si distorsion (gain iti da distors iar drive volume overdrive). Problema e ca nu poti sa te astepti sa fie acea calitate a overdriveului pe care o obtii cu o pedala (nu cred ca stiu vreun amp care sa atinga acel standard impus de monoefecte) dar suna destul de ok atat ca overdrive cat si ca clean incat sa poti canta cam orice.

  19. februarie 25, 2012 la 1:46 pm

    Salutare.Vreau sa ma ajutati va rog.Sunt intr-o trupa,si vreau sa-mi cumpar o chitara electro-acustica,si la ce buget am eu(slab) ma gandeam la un Fender Squier sau chiar unul CD…Ma puteti sfatui daca este bun,sau daca imi puteti recomanda alta?:)Multumesc

    • februarie 27, 2012 la 4:02 pm

      Din cele doua, Fender CD60 varianta electroacustica suna cel mai bine.

  20. Iulian
    februarie 26, 2012 la 9:02 pm

    Salut!
    am inceput sa cant la chitara acustica acum doi ani si vreau sa-mi cumpar o chitara electrica la care sa cant rock clasic. Care crezi ca e mai buna dintre astea doua http://guitarshop.ro/produs.php?pid=745 http://guitarshop.ro/produs.php?pid=746 ?

    • februarie 27, 2012 la 4:06 pm

      Cele doua exemple sunt exact aceiasi chitara cu acelasi sunet. Singurele diferente sunt cosmetice si nu au legatura cu sunetul.

  21. Lina
    martie 3, 2012 la 12:10 am

    Oh! Am văzut că lumea întrebă diferite lucruri şi mi-am zis să încerc şi eu.
    Sunt începătoare (obviously..) aşa că m-am gândit să învăţ la chitară, părinţi mei au fost de acord şi bla bla bla.. dar eu vreau să încep direct cu chitara electrică chiar dacă toată lumea mi-a spus că e imposibil, trebuie să îmi iau acustică sau clasică mai întâi etc etc.. dar nu vreau să mai aştept un an, doi ani sau chiar trei ani plus că mai e şi bugetul.. în fine să trec la subiect.
    Am pus ochii pe Brian Moore C-90 şi Gibson Les Paul cum nu cunosc pe nimeni priceput în domeniu te întreb pe tine. Care consideri că e mai bună? Eu fiind începătoare şi yeaa.. leneşă să caut pe internet.
    Mulţumesc.

    • martie 3, 2012 la 9:29 am

      @Lina: Nu e absolut necesar sa incepi pe acustica sau clasica, ci e mult mai bine, deoarece electrica ascunde mult mai usor greselile pe cand acustica ti le arunca in fata. Pot sa iti spun zeci de povesti cu elevi de ai mei care s-au incapatanat sa inceapa pe electrica si au ajuns sa aiba niste deficiente imense.
      O sa ma hazardez sa accentuez o chestie: vorbesti de probleme de buget, cand chitarale din lista ta de cumparaturi costa undeva peste 8000ron.
      Si in ultimul rand: Cele doua chitare sunt destul de diferite asa ca imi e imposibil sa fac o comparatie intre ele daca nu imi spui ce gen de muzica vrei sa canti. Doar din ceea ce mi-ai spus as alege Les Paul versiunea Standard, dar e o parere personala.

  22. Dumitru
    martie 5, 2012 la 3:35 pm

    Te rog eu ajuta-ma daca poti. Nu am cantat niciodata la vre-un instrument si as vrea tare mult sa invat unul (nu pt performanta ci doar pt mine…sa iau cateva lectii de baza iar apoi sa invat singur). Mi-ar placea sa cant la un flaut, dar habar nu am de unde sa incep … cum as putea sa fac sa intru in posesia unuia? Ma refer la faptul ca vreau sa incerc cateva instrumente … nu vreau sa imi cumpar unul si apoi sa imi dau seama ca nu imi place si sa imi dau seama ca a fost o pierdere de timp si bani…vreau sa fac cea mai buna alegere. Unde as putea sa merg si cine m-ar putea ajuta? Iti dai seama ca nu am nici o idee si nu stiu la cine sa apelez. Eu sunt in clasa a X-a si chiar imi doresc sa cant la un instrument.

    • martie 9, 2012 la 12:27 am

      Din pacate flautul e un instrument destul de personal, asa ca nu cred ca ai de la cine sa imprumuti un asemenea instrument decat daca cunosti destul de bine acea persoana.

  23. Andrei
    martie 8, 2012 la 1:30 am

    Salutare,
    am un prieten care este rpofesro de chitar in CUrtea de Arges si isi doreste o chitara electro-clasica ar fi interesat de Yamaha, Fender, Takamine, eventual ceva spaniol, intrebarea este bugetul lui este undeva la 1000 – 1200 lei maxim. Muzica pe care urmeaza sa o adoptam este latino cu influente serioase de flamenco. Ce ai putea sa imi recomanzi in aceasta privinta ?
    Multumesc.

  24. Jhonny
    martie 8, 2012 la 8:27 pm

    Salut, sunt un incepator, neaxat neaparat pe un gen anume si ma bate gandul sa-mi cumpar o chitara acustica SAU electroacustica. Am deja o chitara electrica, insa cum sunt in faza de inceput stau mai mult pe clean, insa nu prea ma satisface sunetul pe care il am. In plus mi-ar placea sa nu depind de cabluri amplificator samd ( si nu in ultimul rand as vrea un instrument mai usor).

    Intrebarea mea este dc o chitara electroacustica folosita fara amplificare se ridica la nivelul uneia acustice (comparand „acelasi” model in cele 2 variante).Diferenta de bani nu e un argument pt cea acustica pt mine.

    As prefera o chitara electroacustica deoarece este „mai mica” are cutaway, arata mai bine ( pt mine e important sa-mi si placa) si poate un usor plus si pt tuner-ul incorporat.
    Merci frumos pt sfat, o decizie finala pb voi lua in magzin, insa as vrea sa fiu cat mai in tema atunci cand ii pasesc pragul :).

    • martie 9, 2012 la 12:35 am

      1) chitarile electroacustice sunt aceiasi marime ca cele acustice.
      2) Exista chitare acustice cu cutaway.
      3) Singura diferenta de aspect intre o chitara acustica si electroacustica e prezenta acelui microfon asa ca nu are cum sa arate mai bine
      4) Tunerul incorporat e varza. Nu stiu pe nimeni care sa fie multumit de acel pseudo-tuner.

      Si ca sa iti raspund la intrebare: Parerea mea personala e ca nu exista o chitara electro-acustica care sa ajunga la nivelul variantei acustice a aceluiasi model. Acea taietura in corpul chitarei si inlocuirea acelei bucati de lemn cu plastic modifica destul de mult sunetul, si trebuie sa recunosti ca lemnul si plasticul sunt doua materiale cu densitate si calitati total diferite.

  25. Chitu Mihaela
    martie 14, 2012 la 10:46 am

    Buna ziua.
    Va multumesc pentru acest ghid.
    Va rog sa ma ajutati in alegerea unei chitare clasice pt fetita mea de 9 ani, care si-ar dori sa invete sa cante la chitara. Nu am deloc cunostiinte de specialitate in acest domeniu. Nu stiu la ce sa ma uit pe net sau ce sa cer intr-un magazin de instrumente muzicale.Ce dimensiune sa aiba chitara sau din ce material sa fie componentele.
    Sunt din Brasov.
    Multumesc anticipat, Mihaela.

    • martie 15, 2012 la 6:50 pm

      Materialele din care e facuta chitara dau un anumit sunet, asa ca nu exista materiale bune sau proaste, important e cum suna si daca e pe placul tau.
      Cred ca marimea de care are nevoie e 3/4 (cel mai probabil). Conteaza mult cat de lungi sunt degetele si nu varsta (am avut elevi care aveau degete mai lungi ca ale mele si aveau doar 12 ani). Cel mai bine ar fi sa te duci cu ea la magazin si sa vezi cum arata ea cu diverse chitare de diferite marimi. Marimea cea mai buna e cea mai mare care ii permita sa ajunga la corzi fara efort.

  26. samyl
    iunie 11, 2012 la 3:45 pm

    Va salut pe toti. Am 22 de ani si as vrea sa-mi cumpar o chitara, treaba este ca nu am cantat in viata mea la vreun instrument… Ce ziceti, este prea tarziu ? Am de la cine invata, de la un vecin care a fost cantaret, el canta la nunti, dar de vreo10 ani s-a lasat. Daca nu este prea tarziu, ce fel de chitara mi-ati recomanda ?

  27. Dani
    septembrie 6, 2012 la 11:04 pm

    Salut. Am si eu o intrebare : cum se numeste dispozitivul, aparatul care te ajuta sa iti acordezi chitara?
    Astazi am cumparat chitara si as vrea sa cumpar un set de accesorii pentru ea!
    Multumesc anticipat.

  28. Dea
    septembrie 11, 2012 la 12:16 pm

    `Salut ! Vreau sa iau lectii de chitara acustica si as dori sa imi si cumpar una insa nu sunt asa de priceputa si m-am gandit sa intreb ,bugetul meu este pana in 600 ron(adica 600 fiind maximul, dar nu as vrea sa profit de chestia asta din anumite motive).Ca gen as vrea sa cant la ea Pop , Rock , Folck deoarece acesta e genul pe care il cant mai mult , am ales din mai multe chitare cateva care mie imi par bune doar ca eu as vrea sa si arate bine asa ca daca imi ai dorii sa imi sugerezi alceva …intelegi …vreau sa arate si bine .Bun pai,eu am mai incercat sa cant la chitara si la diferite prietene sau profesori de ai mei de musica[nu de chitara] deci cum s-ar spune stiu cum sa o tin in mana iar chitarile sunt urmatoarele si iti dau si link-urile :
    1. Flame CAG 230 CWH
    http://www.fly-music.ro/western-guitars/4560-flame-cag-230-c-wh.html
    2.Fender Squier SA 105 BK
    http://www.fly-music.ro/western-guitars/1109-fender-squier-sa-105-bk-set-1.html
    3.Flame CAG 230 BLS
    http://www.fly-music.ro/western-guitars/4555-flame-cag-230-c-bls.html
    4.Flame CAG 100 CBK
    http://www.fly-music.ro/western-guitars/2056-flame-cag-100c-bk.html

    Dupa ce mai performez la acest tip de chitara as dori sa imi cumpar si ceva mai performant daca acestea poate nu sunt chear asa de bune ,iar apoi sa invat sa cant si la chitara electrica.Te rog sa imi raspunzi cat mai rapid ,am nevoie de cat mai multe pareri. Multumesc anticipat !

    • septembrie 11, 2012 la 2:59 pm

      Cel mai ok e Squier SA105-ul. E o chitara in special de rock, de calitate. Restul sunt chitari mai prostute cu un sunet lipsit de personalitate.

  29. Razvan
    septembrie 29, 2012 la 1:44 pm

    Salutare, vreau sa-mi cumpar o acustica pentru repertoriu rock n’roll in general si nu ma pot decide intre Fender CD-60 si Takamine G321 .Dupa parerea ta, care ar fi mai potrivita ? Am mai incercat un Ibanez V72E, insa nu mi-a placut cum suna.Deasemenea, as vrea sa te intreb care este diferenta intre Squaier SA-105 si Fender CD-60, inafara de pret ? Multumesc si toate cele bune.

    • octombrie 3, 2012 la 12:31 pm

      Fender CD-60. Fender CD-60 are spatele si lateralele din mahon, iar Squier-ul le are din nato wood (nu stiu denumirea in romana) care e un lemn mai ieftin.

  30. enache
    octombrie 3, 2012 la 12:18 am

    dar pentru un baiat mai ,,zbuciumat” de 9 ani exista o chitara antisoc? ma doare sufletul sa dau 500 ron pe o chitara care nu va rezista mai mult de o saptamana. semneaza: o mamica intelegatoare.

    • octombrie 3, 2012 la 12:32 pm

      Nu exista chitare antisoc. Maxim poti lua una facuta din lemn tare, dar din pacate astea sunt mult mai scumpe. majoritatea chitarelor ieftine fiind facute din lemn mai moale (tei, placaj, etc).

  31. noiembrie 18, 2012 la 8:29 pm

    Salut. As dori si eu o recomandare. Vreau sa imi iau si eu o chitara pt prima data in viata sa invat sa cant. Am buget cam pana in 4 milioane si ca gen mi-as dori mai mult folk. Asa cam ce am cotrobait eu pe net am o http://www.fly-music.ro/western-guitars/1109-fender-squier-sa-105-bk-set-1.html sau o Aria 15 din care am tot vazut in comenturile precedente desi am gasit o gramada de variatii care habar nu am ce inseamna. Daca poti sa imi recomanzi ceva inclusiv alte marci ti-as fi recunoscator. Multumesc anticipat

    • noiembrie 18, 2012 la 8:45 pm

      Squierul e o chitara buna, dar are un sunet cam rece pentru folk. Si epiphone-ul are cam aceiasi problema.
      Exista 2 chitare Aria cu numarul 15: Aria AW-15 si Aria AF-15. Aria AF15 e mai mica si are un sunet putin mai slab si mai rece. Variatiile pe langa AW15 sau AF15 sunt caracteristici estetice: N,BK,SB se refera la coloratie (natural, black, sun-burst,etc), de configuratie: CE inseamna electro-acustica, sau de orientare: L inseamna de obicei ca e o chitara de mana stanga.

      • noiembrie 18, 2012 la 8:48 pm

        Si atunci ce mi-ai recomanda cu un sunet mai cald?

      • noiembrie 18, 2012 la 9:08 pm

        Hohner HW-220

  32. Andrei
    decembrie 27, 2012 la 11:58 pm

    Buna,
    Sunt din Cluj si as vrea sami cumpar o chitara acustica. Nu stiu de care sa-mi cumpar, de aceea voiam sa aflu parerea ta.Am vazut pe net niste chitari si vreau sami spui daca sunt bune de ceva: Aria AW15, Fender Squier SA 105 , Hohner HW220.Daca nu sunt bune ce altceva miai recomanda pana in 500 lei?

    • decembrie 28, 2012 la 12:05 am

      Toate 3 sunt ok.

      • Andrei
        decembrie 28, 2012 la 12:12 am

        pentru muzica rock in general care e mai buna?

  33. Catalin
    ianuarie 2, 2013 la 9:25 pm

    Salut,
    Sunt incepator, pentru muzica folk dar si rock (Metallica, Guns N’ Roses) cam ce chitara s-ar potrivi mai bine? Buget 400-500 ron maxim.

    • ianuarie 2, 2013 la 11:55 pm

      Squier sa-100

      • Catalin
        ianuarie 3, 2013 la 11:38 pm

        squier sa-100 nu il mai vad in oferta site-urilor de specialitate… Poate squier sa-105?
        Hohner HW220 nu ar fi mai OK? E undeva la 420 ron.
        Ar merita sa mai suplimentez bugetul cu 100 de ron (va deveni 500 de ron) pentru ceva mai de calitate care sa merite diferenta asta?
        Multumesc frumos.

      • Razvan Ducar
        ianuarie 4, 2013 la 2:51 pm

        Daca il suplimentezi cu 150, gasesti Fender CD-60 la 550 la guitarshop si merita toti banii ! Toate cele bune !

      • ianuarie 3, 2013 la 11:39 pm

        Imi cer scuze. La Squier SA-105 ma refeream.

  34. Georgiana
    februarie 24, 2013 la 10:53 pm

    Buna. As vrea sa incep sa invat sa cant la chitara dar nu stiu ce fel de chitara sa imi cumpar. Am un buget de maxim 400. As vrea sa pot sa cant mai multe genuri de muzica. Nu stiu care ar fii mai potrivita, chitara clasica sau cea acustica. Nu ma pot hotara.
    Multumesc anticipat.

    • aprilie 2, 2013 la 11:05 am

      pentru mai mult genuri de muzica trebuie sa iti iei o chitara acustica, cea clasica limitandu-te destul de mult. Chitara acustica la pretul asta gasesti doar Aria AW15 sau Squier SA105

  35. Cercelaru Roxana
    aprilie 1, 2013 la 9:04 pm

    As vrea sa imi cumpar o chitara clasica care sa nu depaseasca 400 ron. Dupa ce am cautat destul de mult am reusit sa dau peste aceasta http://www.fives-shop.ro/new-musical-instruments/guitars-and-basses/classical-guitars/dimavery-ac-e300-classical-guitar-nature.html. Ce parere aveti despre ea ? Ce altceva mi-ati recomanda ?

    • aprilie 2, 2013 la 11:14 am

      nu am cantat pe aceasta chitara, si nici nu prea sunt un cunoscator al chitarelor clasice ca sa imi pot da o parere prea profesionista, dar la pretul asta, am gasit destul de multe chitare clasice, personal nu ti-as recomanda chitara asta, datorita faptului ca are si acele circuite electrice de amplificare, care mie mi se par ca distrug sunetul destul de mult. La acelasi pret am gasit si Fender ESC105, care mi se pare o achizitie mult mai buna.

  36. Ilinca
    decembrie 20, 2013 la 9:14 pm

    Buna. caut de ceva vreme aparatoare pentru chitara, dar pentru stangaci…(deci pe partea dreapta a chitarei). Eu sunt stangace si asa cant la chitara si nu as vrea sa o zgarii. Ma poti ajuta? 🙂

  37. eddy
    decembrie 29, 2013 la 9:46 am

    buna zia ! as dorii sa va intreb: CE PARERE AVETI DESPRE CHITARA HORA CTW MAHON CU FATA DIN CEDRU? ESTE OK LA PRETUL 660 RON ?..Chitara Western Mahon ctw EQ Hora Reghin…la acest model ma refer AVAND IN VEDERE CA ESTE ELECRO-ACUSTICA …..si inca ceva:sunt incepator si as dorii aceasta chitara , merita sau nu? CU STIMA EDDY!

Comment pages

Lasă un comentariu